La fi de l’estiu representa l’inici d’un mes de setembre ple d’onades pels amants del surf: les platges es buiden progressivament, amb la reducció del turisme i la tornada a l’escola, la calor no colpeja com al juliol i l’agost, i la temperatura, tant a dins com a fora de l’aigua, és la ideal. D’aquí que la xifra de surfistes a escala mundial hagi crescut fins als 35 milions, una xifra que en els dos darrers anys s’ha incrementat un 30%, en un mercat que, d’acord amb el Worldwide Surfing Market Analysis de ReportLinker, té un valor de 4.100 milions d’euros. Es tracta d’unes xifres que l’app catalana Surfland es proposa incrementar “obrint les portes del surf i fent-lo més accessible”.
Així ho assegura AlbertSolé, cofundador de la iniciativa, nascuda com a una spinoff de GooApps. “Ara el surf està de moda, tothom l’està descobrint i, precisament, nosaltres ens volem acostar a aquest públic objectiu, a la gent que vol començar a surfejar”, afegeix. És per aquest motiu que, juntament amb el seu soci i CEO de GooApps, EricGarcia, ha impulsat una aplicació mòbil que compta amb un marketplace destinat a satisfer totes les necessitats de qualsevol surfista: des del lloguer i compra de material, fins a la reserva classes de surf o la previsió meteorològica per assistir a la platja en el millor moment possible.
Un arquitecte i un enginyer informàtic apassionats pel surf
Malgrat els bagatges d’arquitecte i d’enginyer informàtic que Solé i Garcia tenen respectivament, la seva passió pel surf es va imposar en el que s’està convertint en el projecte de les seves vides. L’aplicació va ser llançada el juny del 2022, i des d’aleshores no ha deixat d’innovar. A tall d’exemple, destaca el projecte que tots dos fundadors estan desenvolupant dins de l’app sota el provisional sobrenom de Tinder surf: “Es tracta d’una funcionalitat que servirà per tenir un perfil que et permeti trobar gent a prop teu amb qui surfejar o muntar el teu surf trip, compartir transport, demanar consell i, en definitiva, no entrar sol a l’aigua”, explica Solé.
Ara per ara, Solé i Garcia es troben a la cerca de finançament per acabar de desenvolupar el prototip d’aquesta funcionalitat que, segons asseguren, a les xarxes s’està viralitzant. En aquest sentit, el vídeo de presentació de la funcionalitat al seu perfil d’Instagram ja compta amb més de 160.000 visualitzacions.
De Catalunya al món
L’equip de 15 persones que ha desenvolupat l’aplicació està compost per un seguit de dissenyadors i desenvolupadors que formen part de GooApps, la firma fundada el 2016 que es dedica al disseny d’aplicacions a mida. Ara per ara, han assolit la xifra de 1.000 usuaris i 5.000 descàrregues cada mes i, consegüentment, una filiació amb Decathlon que permet als seus clients obtenir una sèrie de punts bescanviables per descomptes en classes de surf.
Surfland espera continuar arribant a més potencials surfistes, “aterrant a tots els territoris del món on es practica el surf”, assegura Solé. Avui dia, a més de l’estat espanyol, Surfland és present a Portugal, França i el Marroc, i espera obrir a tres països diferents cada any. 2025? Els Estats Units, Costa Rica i Brasil. “Volem arribar a Amèrica perquè el continent europeu ja està ben cobert”, comenta el cofundador, avançant que Austràlia, Hawaii o Bali són indrets que també té al cap.
Solé: “Volem arribar a Amèrica perquè el continent europeu ja està ben cobert”
“Començar un projecte de zero d’aquestes característiques quan no tens cap referència de com fer les coses, per a mi ha suposat un aprenentatge constant”, afegeix Solé. “Anar pivotant de manera constant, en funció dels resultats o de certes mètriques que no funcionen, és sens dubte l’aprenentatge més gran que estic obtenint”, conclou.