Brasil enfonsa un 59% el benefici de Taurus

El grup d'electrodomèstics guanya 4,4 milions d'euros el 2018 per la reestructuració del seu negoci al país sud-americà

MyCook, buc insígnia de Taurus | Cedida MyCook, buc insígnia de Taurus | Cedida

La companyia d'electrodomèstics Taurus Group, amb seu a Oliana (Lleida), ha comptabilitzat un benefici net de 4,4 milions d'euros el 2018, la qual cosa suposa una reducció del 59,1% en comparació dels guanys de 10,7 milions d'euros de l'any previ, segons dades publicades per l'empresa.

La companyia explica que el 2018 ha estat un any marcat pel canvi de propietat, que ha passat a les mans dels directius, i per una reestructuració empresarial que ha suposat la venda de la divisió Brasil.

L'empresa afirma que Brasil representava el 16,7% del seu volum de negoci i contribuïa negativament al resultat net del grup, així com després de la venda totes les divisions tenen una aportació positiva al resultat net.

Taurus contempla adquirir empreses per consolidar posicions en països on opera i introduir-se en nous mercats

Taurus Group destaca que la caiguda de més del 59% del seu benefici net anual s'explica per l'impacte negatiu produït per les operacions interrompudes de la divisió de Brasil, per valor de 6,4 milions d'euros.

Al tancament de l'any passat, la facturació de la companyia s'ha situat en 203,2 milions d'euros el 2018, un 5,6% més que l'exercici previ, quan la companyia va comptabilitzar uns ingressos totals de 192,4 milions d'euros.

Durant l'exercici 2018, Taurus ha obtingut un creixement significatiu de totes les divisions amb unes vendes netes de 203 milions d'euros (+5,6%), un resultat brut d'explotació (Ebitda) ordinari que ha aconseguit els 19,9 milions d'euros (+5,9%), la qual cosa representa un 9,8% sobre les vendes, i un benefici net d'operacions continuades de 10,8 milions d'euros (+21,4%) pels bons resultats a Europa Occidental, Nord Amèrica, Àsia i Àfrica.

La companyia destaca que l'evolució dels tipus de canvi durant l'exercici 2018 ha frenat el creixement en un 4,8%, principalment causat pel pes mexicà, la rupia índia i el rand sud-africà.

El grup assegura que continua potenciant el desenvolupament de producte en les pròpies plantes repartides a tot el món com a element diferenciador i de valor afegit per al consumidor i posa com a exemple d'èxit en 2018 el robot de cuina intel·ligent Mycook, dissenyat, desenvolupat i fabricat íntegrament a Espanya.

El seu pla estratègic contempla, segons la companyia, "el creixement per via inorgànica mitjançant adquisició d'empreses del mateix sector tant per consolidar posicions als països en els quals opera com per introduir-se en nous mercats".

Més informació
Taurus, la multinacional catalana que es va fundar en un garatge
Taurus Group compra la marca d'electrodomèstics Solac
Avui et destaquem
El més llegit