Telefónica promocionarà al Mobile el turisme intel·ligent

L'empresa donarà lloc dins la mostra a casos d'èxit d'empreses del sector que integrin propostes tecnològiques punteres

L'expositor digital de Telefónica al Mobile recollirà propostes de digitalització per a diverses indústries i sectors | Cedida L'expositor digital de Telefónica al Mobile recollirà propostes de digitalització per a diverses indústries i sectors | Cedida

Telefónica exposarà al Mobile World Congress casos d'èxit d'empreses turístiques que incorporin tecnologies innovadores. Amb l'objectiu de contribuir a "la reactivació econòmica" del sector, la companyia oferirà a la demo Turismo Inteligente del seu expositor digital al MWC exemples d'iniciatives turístiques que facin servir l'IoT, el big data o la realitat virtual dins els seus models de negoci. La companyia pretén situar-se com un "aliat" del sector en "l'excepcional oportunitat de la transformació digital".

Els casos exposats podran consultar-se mitjançant el bessó digital que Telefónica ha creat per a accedir-hi virtualment durant el Mobile, així com al quadern de transformació disponible al web que recull la "proposta de valor" per al sector. Un dels exemples amb més projecció és un projecte tecnològic de traducció simultània a més de 80 idiomes creat en col·laboració amb l'Hotel Melià. La solució tecnològica, que opera amb una app de telèfon mòbil, fa servir la baixa latència del 5G per traduir continguts immediatament i "mantenir una conversa en qualsevol dels idiomes disponibles a temps real". Les capacitats deep learning de l'aplicació, a més, permeten que el software vagi millorant les seves habilitats de traducció automàticament.

Una altra de les alternatives exposades és una solució de connectivitat que, aprofitant-se de les capacitats del network slicing, seria capaç de proporcionar connexió a la xarxa 5G en edificis amb un gran volum de terminals sense comprometre'n el rendiment per saturació. La proposta seria especialment funcional per a, per exemple, grans esdeveniments o congressos celebrats instal·lacions turístiques que concentrin moltes persones accedint a la xarxa al mateix temps. Segons ha destacat el Director Technologies International Global de Meliá, Tomeu Fiol, "el 5G és, sense dubte, una de les tecnologies que més permetrà elevar l'experiència dels nostres hostes".

En col·laboració amb l'Ajuntament de Màlaga, Telefónica presentarà també una proposta de realitat augmentada per visitar un poble o ciutat des de diferents perspectives. Mitjançant aquest software, que també funciona sense interrupcions gràcies a la baixa latència de la connexió 5G, un turista podria visitar una festa popular o un esdeveniment d'interès cultural – en el Mobile es mostrarà, com a exemple, la Setmana Santa a la ciutat andalusa – des de diversos punts de la ciutat o poble en qüestió. La responsable d'Innovació de Telefónica Espanya, Mercedes Fernéndez, hi veu, a més, grans possibilitats en el projecte més enllà de les visites en temps real. «Es podrien recrear escenes històriques a indrets icònics de la ciutat, o veure com eren en el moment que es van construir monuments que avui dia estan destruïts».

L'aplicació de les noves tecnologies al turisme no només permet oferir experiències rellevants concretes, com les que desenvolupa Telefónica per al Mobile, sinó també una millor gestió del sector en general. Tal com recull la companyia, gràcies a les dades a l'abast de les empreses es fa possible "personalitzar les ofertes i dimensionar adequadament les infraestructures, millorant així la conciliació amb els residents". Les empreses turístiques del país podria, gràcies a aquesta transició digital, entendre el comportament dels turistes per dissenyar paquets i ofertes més adaptades a les seves preferències, o identificar les zones i horaris amb més pressió turística per controlar aforaments i garantir-hi millor la seguretat. Segons el CEO de IoT & Big Data de Telefónica Tech, Gonzalo Martin Villa, "les solucions que integren connectivitat són sense dubte una de les palanques clau per reactivar un sector turístic tan afectat per la pandèmia".

Més informació
Fundació Telefónica analitza l'adaptació digital postpandèmia
Telefónica reforça la xarxa mòbil a la costa catalana
Avui et destaquem
El més llegit