Telefónica España avança en la seva transformació i diversificació i adapta el seu model organitzatiu amb l'objectiu d'impulsar i capturar oportunitats de creixement. Per a això, organitzarà el seu negoci en sis grans àrees: B2B, B2C, Majorista, Verticals, Audiovisual i ORTI (Operacions, Xarxa i TI). A més, es constitueix una direcció transversal d'Experiència client i qualitat.
D'aquesta manera, la companyia integra els negocis i activitats residencials en l'àrea de B2C i crea dues noves, una de negocis verticals i una altra de majorista. Emilio Gayo, president de Telefónica España, ha impulsat aquesta nova estructura i, amb ella, un nou model organitzatiu en el qual Óscar Candiles, actual director d'Estratègia i Majorista, pren el comandament de l'àrea B2C (residencial), José Manuel Casas, director del Territori Est, assumeix l'àrea de Verticals, i Marisa de Urquía, actual directora de Transformació, l'àrea Majorista. Totes les àrees de negoci sota la direcció del conseller delegat, Sergio Oslé.
Emilio Gayo explica que “aquesta nova estructura està pensada per a, entre altres aspectes, incrementar l'agilitat, millorar l'eficiència de les operacions i centrar-nos encara més en el client, tant el residencial com l'empresarial”. Gayo afegeix que “Telefónica España situa la gestió del client, tant en l'aspecte tècnic com relacional, en el centre de totes les nostres operacions i l'establim com la palanca clau de diferenciació. Amb aquesta estructura posem un focus encara major en la qualitat, les polítiques i els processos per a reforçar la seva confiança i satisfacció".