Tiendeo: 10 anys de bustieig digital i gens de por de l’’ecommerce’

L’empresa de catàlegs per internet va augmentar els ingressos el 2020 tot i la pandèmia i preveu seguir creixent aquest 2021

La cofundadora i CEO de Tiendeo, Eva Martín, a les oficines de l'empresa | Cedida La cofundadora i CEO de Tiendeo, Eva Martín, a les oficines de l'empresa | Cedida

És conscient que els hàbits de consum canviaran. Una d’aquestes revolucions ja ha començat i és l’auge del comerç electrònic, que encara s’ha accentuat més a causa de la covid-19. Però una de les fundadores i CEO de Tiendeo, Eva Martín, no veu l’ecommerce com una amenaça. El seu negoci té com a base els catàlegs online i l’objectiu és portar consumidors cap als establiments dels seus clients. “És veritat que el comerç electrònic agafa terreny, però els consumidors encara prefereixen les botigues físiques”, assegura Martín.

Una dècada després de fundar l’empresa amb la seva germana bessona, María Martín, i un amic de la universitat de totes dues, Jonathan Lamberger, segueixen creixent tot i la covid-19. L’inici de la pandèmia va suposar el tancament de totes les botigues no essencials a l’Estat espanyol i a molts altres dels països on operen. Tot i que a Tiendeo ho van notar, Martín explica que més de la meitat dels seus clients són supermercats, que no només es mantenien oberts, sinó que tenien més consumidors que mai. El 2020 han facturat 10,5 milions, xifra que suposa un 6% més que l’any anterior.

Més info: Tiendeo amplia el seu negoci amb el ‘cashback’

“El primer que es va començar a recuperar després del tancament total va ser Itàlia, cap al maig; els últims mesos hem registrat creixements del 50% i això ens ha salvat l’any”, indica la CEO. De cara a enguany, preveuen seguir creixent i incorporant més professionals a la plantilla de 161 persones que tenen a l’actualitat. Els seus reptes més immediats passen per desenvolupar nous productes.

A prop i lluny

Tiendeo té presència a una quarantena de països dels cinc continents. Però la internacionalització no és tot el que els interessa, sinó que una de les seves estratègies més immediates passa per centrar-se en els petits establiments de l’Estat espanyol. Si bé la companyia compta amb grans clients com Carrefour, El Corté Inglés, Primark, Media Markt, Leroy Merlin, Fnac o Ikea, ara, volen introduir les botigues de barri a internet “perquè el comerç de proximitat tingui presència digital”.

"Els últims mesos de l'any hem registrat creixements del 50% i això ens ha salvat el 2020", segons la cofundadora de Tiendeo Eva Martín 

D’altra banda, desenvoluparan la publicitat de productes per marques concretes –entre les quals hi ha Nestlé i Unilever– a Mèxic i al Brasil. Les dues novetats es produiran durant el primer trimestre, segons les previsions. Martín explica que el bustieig digital no ha canviat des que van fundar l’empresa, però que sí que ha evolucionat molt la tecnologia. “Abans ens centràvem molt en la web i l’aplicació; ara destinem molts esforços en la programàtica i Google, per exemple”, explica Martín.

Mentre que a l’Estat espanyol dominen els supermercats entre la clientela de Tiendeo, a l’Amèrica Llatina les botigues de bricolatge i la llar són més nombroses. Martín situa la geocalització com a part del secret d’un dels negocis de més èxit de l’ecosistema digital català. El seu objectiu és el mateix que el primer dia: portar consumidors fins als negocis dels seus clients.  

Més informació
Ecommerce, telemedicina i educació a distància, els negocis que impulsa la Covid-19
La catapulta de Catalunya per jugar la Champions del comerç electrònic
Avui et destaquem
El més llegit