• Empresa
  • Els treballadors del handling d'Iberia inicien quatre jornades de vaga

Els treballadors del handling d'Iberia inicien quatre jornades de vaga

Els sindicats i la direcció de la companyia han fracassat en les reunions d'última hora per desconvocar la protesta

Treballadors de 'handling' d'Iberia arribant a la concentració de l'aeroport del Prat | ACN
Treballadors de 'handling' d'Iberia arribant a la concentració de l'aeroport del Prat | ACN
Redacción VIA Empresa
Barcelona
05 de Gener de 2024

Els treballadors del handling d'Iberia d'arreu de l'Estat inicien aquest divendres la primera de les quatre jornades de vaga contra la decisió de la companyia de descartar l'autogestió del servei de terra en aquells aeroports on va perdre la llicència en el darrer concurs d'Aena. La protesta tindrà lloc coincidint amb la celebració dels Reis i l'operació tornada de les vacances de Nadal.

 

Sindicats i companyia han mantingut reunions aquest dimecres i dijous per intentar desconvocar la vaga tot i que sense èxit. Al Prat, els treballadors del handling d'Iberia estan cridats al migdia a participar en una assemblea a la T1. La companyia, mentrestant, ha cancel·lat més de 400 vols i ha hagut de buscar una alternativa per a més de 45.000 viatgers.

L'origen del conflicte es remunta al concurs que Aena va resoldre a finals de setembre per a la gestió dels serveis de terra a la xarxa d'aeroports espanyols per als pròxims set anys. La licitació era pels serveis a terra a tercers en la categoria de handling de rampa i agrupa, entre d'altres tasques, l'assistència d'equipatges, operacions en pista i assistència en càrrega i correu entre la terminal i l'avió.

 

La protesta tindrà lloc coincidint amb la celebració dels Reis i l'operació tornada de les vacances de Nadal

Iberia va quedar fora dels grans aeroports de la xarxa estatal -inclòs el del Prat i Palma, Alacant o Màlaga, entre d'altres- i només el conservarà a Barajas. El concurs d'Aena, però, deixava oberta la porta perquè les aerolínies que ho desitgessin poguessin autogestionar-se el servei de terra, una possibilitat que Iberia va descartar aplicar per a les companyies del hòlding d'IAG en els aeroports on s'ha quedat sense llicència.