• Empresa
  • Iberia i els sindicats del 'handling' no arriben a un acord per desconvocar la vaga

Iberia i els sindicats del 'handling' no arriben a un acord per desconvocar la vaga

L'aerolínia assegura que l'aturada causarà “un dany innecessari i injustificat a milers de viatgers"

Els sindicats mantenen la convocatòria de vaga per als dies 5,6,7 i 8 de gener | iStock
Els sindicats mantenen la convocatòria de vaga per als dies 5,6,7 i 8 de gener | iStock
ACN | Redacción VIA Empresa
Barcelona
29 de Desembre de 2023

L’última mediació per acostar posicions entre Iberia i els sindicats dels treballadors del servei de handling ha fracassat. Per aquesta raó, CCOO, USO i UGT mantenen la convocatòria de vaga per als dies 5,6,7 i 8 de gener, coincidint amb la celebració dels Reis. Fonts d’Iberia han lamentat que els sindicats mantinguin la vaga i han avisat que “per poder avançar en qualsevol tipus de negociació” l’aerolínia veu com una “condició imprescindible” que es desconvoquin les aturades. Els sindicats es queixen que Iberia no vulgui fer autohandling després de perdre el concurs d’AENA en vuit aeroports, inclòs El Prat.

 

La vaga del servei de handling afectarà no només als vols d’Iberia, sinó també als d’altres companyies a les que actualment la companyia també ofereix el servei, en el marc de la concessió que hi havia fins ara per part d’AENA. Segons l’aerolínia, la vaga causarà “un dany innecessari i injustificat a milers de viatgers que tornen en aquestes dates de les seves vacances de Reis”. Iberia insisteix que els treballadors afectats per la pèrdua de la concessió tenen garantits “absolutament” els seus drets laborals i llocs de feina amb les mateixes condicions amb la subrogació a altres empreses. 

Fins ara, tots els intents d’Iberia d’aturar als tribunals l’adjudicació del concurs d’AENA per al servei d’atenció a terra han fracassat, i la companyia només contempla que el servei es subrogui a les companyies que han guanyat. Els sindicats, però, consideren que Iberia hauria de gestionar directament el seu servei de handling. L'aeroport del Prat va registrar 4.591.094 viatgers al setembre, xifra que encara queda un 10,1% per sota el mateix mes del 2019, segons dades facilitades per Aena. Si es compara amb el setembre de l'any passat, però, va representar un increment del 9,1%. L'aeroport amb més moviment de passatgers ha estat l'Adolfo Suárez Madrid-Barajas, amb 5.385.824 persones, un 12,5% més que el 2022 i un 3,3% menys que al 2019.