• Empresa
  • Tricopharming, la startup que revoluciona la cura de les mascotes amb plantes medicinals

Tricopharming, la startup que revoluciona la cura de les mascotes amb plantes medicinals

Tricopharming és una startup dedicada a millorar el cultiu de plantes medicinals i aromàtiques treballant directament amb els tricomes de les plantes

Tricopharming, guanyadora del concurs de pitch Woman Taking Place organitzat per Aticco | Cedida
Tricopharming, guanyadora del concurs de pitch Woman Taking Place organitzat per Aticco | Cedida
02 de Maig de 2025

Ja els nostres avis i àvies sabien que les plantes tenen propietats curatives. Amb aquesta idea com a punt de partida, l’any 2018 va néixer Tricopharming, una startup dedicada a millorar el cultiu de plantes medicinals i aromàtiques treballant directament amb els tricomes de les plantes. Mitjançant una tecnologia innovadora que en potencia la producció del principi actiu, Tricopharming desenvolupa productes naturals pensats per afavorir la salut de les mascotes.

 

Chiara Sanseverino, directora financera i cofundadora de la startup, ho resumeix així: “Desenvolupem biotecnologies verdes enfocades a productes per a la salut de les mascotes”. El nom de Tricopharming, explica Sanseverino, fa referència als tricomes, uns petits pèls en les plantes medicinals, que és on se sintetitzen i es produeixen els principis actius.

Tricopharming desenvolupa productes naturals pensats per afavorir la salut de les mascotes

A Tricopharming treballen amb plantes medicinals utilitzant una tecnologia pròpia, fruit de molts anys d’investigació i desenvolupament. Aquesta s’aplica durant tot el procés de cultiu i permet, segons explica Sanseverino, “triplicar la concentració del principi actiu produït per les plantes medicinals. A més, dupliquem la biomassa, així que obtenim més material, i finalment accelerem el cicle de collita”.

“L’objectiu a mitjà termini és superar el milió d’euros en facturació”

Chiara Sanseverino, directora financera i cofundadora de la startup
Chiara Sanseverino, directora financera i cofundadora de la startup | Cedida

Sanseverino explica que actualment disposen de dues línies de productes. El primer el van llançar l’any 2020, just abans de la pandèmia, i està pensat per a gossos de races petites i mitjanes. L’any passat, van presentar una versió XL del producte original, adreçada a gossos de races grans, sota la marca Artennua. “A més, recentment hem llançat un tercer producte, més enfocat a la salut digestiva intestinal de les mascotes, basat en una combinació de tres plantes medicinals”, afegeix.

L’empresa emergent amb seu a Barcelona, que el 2024 va assolir una facturació de 350.000 euros, es proposa com a mínim doblar aquesta xifra al llarg d’aquest any. “L’objectiu a mitjà termini és superar el milió d’euros en facturació”, afegeix Sanseverino, qui també avança que “de cara al 2026 obrirem una nova ronda de finançament per donar suport al procés d’expansió internacional, amb una previsió de captar més d’un milió d’euros”.

L’empresa emergent, que el 2024 va assolir una facturació de 350.000 euros, es proposa com a mínim doblar aquesta xifra al llarg d’aquest any

Tricopharming, guanyadora del concurs de pitch Woman Taking Place organitzat per Aticco, ja està present a Espanya, Itàlia, Portugal, Grècia, Japó i Paraguai. Segons explica la seva cofundadora, l’objectiu per a aquest any és expandir-se a cinc països més.

Pel que fa a les perspectives de futur, a curt termini Tricopharming es vol centrar en l’expansió internacional, especialment al mercat llatinoamericà, així com en el desenvolupament de nous productes, "sempre pensats per a mascotes”, conclou Sanseverino.