• Empresa
  • Two Poles, la cosmètica catalana que busca l'ingredient de l'èxit

Two Poles, la cosmètica catalana que busca l'ingredient de l'èxit

Amb només tres anys, Two Poles s'ha fet un lloc en la cosmètica per la seva "transparència i honestedat" i ja arriba a més de 50.000 persones

    Anna Fuster, fundadora de Two Poles | Cedida
    Anna Fuster, fundadora de Two Poles | Cedida
    Bernat Bella
    Periodista
    26 de Maig de 2025

    Anna Fuster treballava en consultoria financera quan va néixer la seva segona filla, la Gala, que va ser diagnosticada amb pell atòpica. Les solucions basades en cortisones que li receptaven no acabaven de funcionar i l'Anna es va començar a formar en cosmètica i dermofarmàcia. Va ser la llavor de Two Poles, una marca catalana de cosmètica que en tres anys supera els 2 milions d'euros de facturació, els 200 punts de venda i els 50.000 clients. 

     

    "La fórmula és bàsica, que el producte funcioni i et doni resultats", emfatitza Anna Fuster, que va deixar la seva feina el 2022 per emprendre aquest projecte que defineix com a cosmètica "honesta i transparent".

    Fuster: "La cosmètica és molt més potent del que la gent pensa"

    "Sempre m'havia agradat molt la cosmètica i les meves amigues sempre em preguntaven recomanacions", explica l'Anna. Però va ser el cas de la seva filla el que la va portar a endinsar-se molt més en aquest món. Va descobrir ingredients naturals que milloraven molt la pell de la Gala: "Si entens bé la cosmètica, pots fer màgia a la pell. Vam veure unes grans millores. I aquí va néixer Two Poles, la cosmètica és molt més potent del que la gent pensa".

     

    La cosmètica viu en un mercat saturat i amb molt "soroll". I Two Poles volia desmarcar-se'n: "La idea era fer una marca amb fórmules potents que funcionaven, sense farciments innecessaris". I tot plegat fent una tasca divulgativa i pedagògica entre els consumidors, que sovint "no saben què compren i què es posen a la pell": Volíem ser una marca transparent i honesta".

    Anna Fuster era conscient que no inventaven la roda, però volien fer les coses d'una altra manera davant la "manca de transparència" del sector, on massa vegades les marques no especifiquen ni el percentatge dels ingredients de cada producte. 

    El creixement de Two Poles

    Amb la mateixa Fuster al capdavant del departament d'investigació i desenvolupament, Two Poles va arrencar el seu camí el 2022, de manera digital i especialitzada en cosmètica facial per a adults, que continua sent el seu focus. Tres mesos després de sortir al mercat digital, ja hi havia cadenes de farmàcies que volien els seus productes: "El nostre pla inicial no era la presència en farmàcies, però vam veure que ens podia anar molt bé, perquè hi ha una persona que et recomana i t'explica el producte". 

    "Tenim fórmules complexes i potents i valorem si hi ha una recomanació al darrere", destaca la fundadora de la marca. El creixement va ser molt orgànic i el boca-orella va esdevenir fonamental. El consumidor es fidelitzava, ja que obtenia resultats, i recomanava els productes.

    La fórmula de l'èxit

    Igual que amb la cosmètica, l'Anna té clara la "fórmula" de l'èxit: "Que el producte funcioni i et doni resultats". Així han aconseguit taxes de repetició elevades i molta fidelització. I també amb honestedat i sent conscients que no es poden "prometre beneficis o expectatives" que no es compliran. Portem més de 3 anys, tenim una taxa de repetició molt alta i és molt important. Fidelitzes a la gent i et torna i et recomana al teu entorn. I no prometre beneficis que no podrem complir o falses expectatives.

    A les farmàcies es van anar afegint altres punts de venda, com els Corte Inglés o les perfumeries Julià. Mentrestant, les vendes digitals, que representen més del 65% del total, també augmentaven. Un creixement que ha sigut un dels principals reptes per la companyia. Tot plegat en un mercat "molt saturat" on predomina el "màrqueting" per davant de producte. "Hi ha marques molt grans amb molt pressupost per màrqueting i és molt difícil competir-hi. Nosaltres hem d'arribar a la gent de la millor manera", reflexiona. 

    Fuster: "Has d'escoltar el mercat i el client"

    Les xarxes socials han jugat un paper destacat en el seu creixement. I no només per donar-se a conèixer, sinó per poder ser més a prop del públic. "Has d'escoltar el mercat i el client final, veure les tendències", repeteix l'Anna. Un cop detecta les necessitats, treballa amb proveïdors i laboratoris per encertar amb la millor formulació per a cada objectiu. Descartant ingredients innecessaris i reivindicant la transparència. I produint majoritàriament a l'entorn de Barcelona i envasos de material reciclat.

    Ho han demostrat recentment amb el primer sèrum antiedat del mercat basat en biotecnologia molecular, que va superar tots els seus rècords de vendes en només 24 hores. Two Poles compta amb una quinzena de productes (el 2024 en van vendre 100.000 unitats) i l'objectiu és oferir tot el necessari per a la rutina facial i per a totes les pells. 

    Però l'objectiu final és encara molt més ambiciós: "Ara arribem sobretot a un públic de nínxol que li agrada la cosmètica, però volem arribar al gran públic". "Si et surt a una taca a la pell, que es tingui clar que vols Two Poles, perquè saps que et funcionarà i que genera confiança".