Udon preveu aconseguir els 100 establiments el 2020 i facturar 53 milions d'euros

La cadena de restaurants acabarà el 2017 amb més de 50 locals i obrirà a un ritme de 17 anuals

Els fundadors de la cadena de menjar asiàtic Udon Els fundadors de la cadena de menjar asiàtic Udon

La cadena de restaurants de menjar asiàtic Udon preveu duplicar la seva xarxa actual i aconseguir el centenar d'establiments el 2020, quan la xifra de negocis ascendirà a 53 milions d'euros.

El cofundador d'Udon Jordi Pascual ha explicat que la companyia contempla finalitzar aquest exercici 2017 superant la cinquantena d'establiments, i el pla estratègic fixa entre 15 i 17 obertures anuals fins el 2020.

Pascual i el seu soci, Jordi Vidal, van obrir el primer establiment Udon el 2004 al barri del Born de Barcelona, i actualment compta amb 45 establiments repartits per la major part de la geografia espanyola i una plantilla integrada per 680 treballadors.

L'obertura més recent ha estat la que s'ha materialitzat aquesta setmana a Santiago de Compostel·la i que suposa el primer establiment a Galícia d'aquesta cadena especialitzada en noodles, el protagonista de la seva carta.

Aquesta setmana vinent, el dia 22, Udon també s'estrenarà a Canàries amb l'obertura d'un local a Las Palmas de Gran Canària, que el seguirà un altre establiment a Santa Cruz de Tenerife el dia 30 de novembre, i ja fora de l'arxipèlag canari obrirà al desembre un altre restaurant a Castelló.

Pel 2018, la companyia ja té cinc contractes signats a Madrid, Sevilla, Esplugues de Llobregat i Torrejón d'Ardoz (Madrid), i el pla estratègic té posat el focus a augmentar la presència d'Udon a Andalusia, així com en altres comunitats on la cadena encara no té presència, com Astúries i Extremadura.

Apostar per la franquícia

El gruix dels locals d'Udon són franquícia -només nou, vuit d'ells situats a Barcelona i un altre al barri madrileny de Chueca, són propis-: "Tenim una xarxa de franquiciat molt consolidada, i molts d'ells ja són multifranquiciats".

Cada establiment Udon suposa per al franquiciat una inversió aproximada d'uns 400.000 euros i crea una mitjana d'entre vuit i deu llocs de treball.

Udon va tancar l'exercici 2016 amb una facturació de 22 milions d'euros, i les previsions per aquest 2017 són superar els 27 milions: "Creixerem gràcies a les noves obertures, però també estem augmentant les vendes en els locals existents, ja que registrem creixement a superfície comparable des del 2014".

Més informació
Udon, els fideus japonesos nascuts al Born
Udon obrirà set restaurants els pròxims mesos
Avui et destaquem
El més llegit