
El sector ferroviari de la UGT ha alertat aquest divendres del "risc de col·lapse" de Rodalies a Catalunya perquè Renfe, asseguren, ha fet una "destitució massiva de l'alta direcció" i l'ha substituït per "una direcció sense coneixement del sector, en un moment crític en què calen decisions tècniques i expertes".
El sindicat ha adreçat una carta a la consellera de Territori, Sílvia Paneque, i al ministre de Transports, Óscar Puente, en què ha denunciat que Renfe està aplicant "experiments de risc" que podrien "acabar d'enfonsar una xarxa ja molt deteriorada". Segons la UGT, l'arribada de la nova presidència de Renfe ha comportat la substitució de "perfils amb dècades d'experiència per persones alienes al món ferroviari".
Segons la UGT, l'arribada de la nova presidència de Renfe ha comportat la substitució de "perfils amb dècades d'experiència per persones alienes al món ferroviari"
Per la UGT, el problema central no és la gestió local, sinó una política estatal que "durant més d'una dècada ha ignorat les necessitats estructurals de Rodalies a Catalunya".
Malgrat les noves inversions, el sindicat recorda que "les obres triguen anys i, mentrestant, no hi ha prou personal per fer funcionar les estacions, els tallers, les oficines ni els centres de gestió".
Per això, la UGT exigeix un procés extraordinari i urgent d'ingrés de personal per cobrir les categories deficitàries i garantir un servei digne. "La solució està sobre la taula des de fa anys: es necessita personal suficient, i ja", afirma el sindicat.
Finalment, el sindicat avisa als nous responsables de Rodalies que "fer-se ferroviari no és fàcil, i si no escolten a qui coneix aquesta casa, podrien agreujar encara més una situació ja insostenible".