Una empresa a prova de lladres 

L'empresa familiar Maldonado comença la distribució de la primera porta antibutroners i prepara la seva expansió amb franquícies arreu d'Espanya, gràcies a l'increment de la demanda d'alarmes i sistemes de seguretat

Les noves tecnologies, la facilitat per accedir a determinades informacions o per adquirir productes que serveixin per rebentar una porta o una finestra han revolucionat el sector de la seguretat a la llar. El grup de població que va dels 40 als 60 anys és el més preocupat per la seva seguretat i el que està disposat a fer una inversió més gran per sentir-se segur a casa.

L'empresa familiar Maldonado, amb més de 35 anys de trajectòria al sector, comença aquest any la seva expansió amb botigues franquiciades després de l'entrada en servei d'un establiment a Bilbao i un altre a Cornellà de Llobregat. "A l'abril farem balanç i en funció dels resultats començarem l'expansió de botigues franquiciades a la resta de l'Estat", comenta Andreu Maldonado, fill del creador de l'empresa i actual gerent del negoci. Madrid, Tarragona, Girona, Sabadell, Canàries o Màlaga són els principals objectius de l'empresa.

L'empresa es dedica a la venda al detall i a l'engròs de productes com ara portes de seguretat, panys o caixes fortes. "El nostre mercat principal és Catalunya però des de fa vuit anys operem a d'altres comunitats d'Espanya", explica Maldonado. L'empresa va tancar l'any 2014 amb una facturació de 3,8 milions d'euros. "D'aquests, uns 3,2 vénen de Catalunya, un senyal inequívoc de la importància d'aquest mercat per a nosaltres", argumenta l'empresari. El País Basc, Madrid, Màlaga o Canàries són altres comunitats importants per a l'empresa, encara que a molta distància.

El gerent de Maldonado reconeix que al llarg dels 35 anys d'història de la marca "no hi ha hagut grans canvis que hagi notat el consumidor, potser si a l'hora de fabricar una clau o un pany però no tant en temes que el client final hagi pogut veure perquè la clau actual és similar a la de fa uns anys", i manté que "el gran canvi està encara per arribar i ho farà de la mà de les noves tecnologies".

Aquestes, precisament, han facilitat el fet de poder accedir a la informació necessària per forçar una porta. "A un buscador d'Internet és fàcil trobar un vídeo que ens ensenyi a rebentar una porta d'una marca determinada i també és fàcil poder comprar el material necessari per fer-ho", explica Maldonado, que reconeix que aquest fet ha increment la demanda d'alarmes i sistemes de seguretat.

"Una alarma no evita un robatori sinó que alerta que s'està produint, però quan els lladres ja estan a dins de la casa. En canvi una bona porta de seguretat pot dissuadir als lladres", explica Maldonado, que manté que el col·lectiu més disposat a fer una inversió en una porta, que pot costar entre 1.000 i 1.200 euros, és el de majors de 40 anys. El gerent de l'empresa també apunta que el boom de la construcció també va anar en detriment de la seguretat perquè es van instal·lar moltes portes de baixa qualitat.

La primera porta de seguretat antibutroners
Maldonado és l'empresa encarregada de la distribució dels productes creats per IN, l'empresa constituïda per un grup d'empresaris del sector, entre els quals es troba Andreu Maldonado. "Teníem inquietuds per fer coses diferents de les que es feien al sector i introduir noves solucions al mercat i van crear IN", explica Maldonado, que recorda que l'any 2013 l'empresa va facturar 230.000 euros i l'any 2014 va tancar amb 345.000 euros. L'objectiu per a 2015 és de 500.000 euros.

Una de les propostes d'IN és INN.DOOR, que distribueix Maldonado, la primera porta de seguretat antibutroners i resistent a atacs violents mecànics i elèctrics assajats a laboratoris. La porta incorpora sensors a l'exterior que identifiquen de manera immediata l'atac violent d'un lladre sobre la porta. "D'aquesta manera es pot avisar a la central d'alarmes abans que el lladre hagi accedit a l'habitatge i en cas que la família estigui a l'interior de la casa tenen més temps de reacció per cridar als cossos de seguretat", diu Maldonado.

L'empresa també ha desenvolupat un kit específic que permet adaptar les portes que tenen els clients a aquest nou sistema de manera que es col·loquen sensors a la mateixa porta per avisar quan aquesta és forçada als telèfons facilitats pel client.

Expansió nacional
El principal repte per l'empresa a curt termini és l'expansió de la seva xarxa de botigues franquícia a Espanya. "És molt difícil introduir-se a mercats estrangers perquè cada zona té les seves característiques. Per exemple, als Estats Units no donen cap mena d'importància a les mesures de seguretat i només confien en les seves armes i als països del nord d'Europa tenen una legislació tan eficient que no és necessari invertir en seguretat a casa perquè no hi ha molts robatoris", diu Maldonado, que apunta que països com Portugal, Itàlia o Grècia serien els més semblants a Catalunya tant en allò que fa referència a la mentalitat com a la legislació.

Avui et destaquem
El més llegit