• Empresa
  • Unique aixeca més de 300.000 euros

Unique aixeca més de 300.000 euros

La startup especialitzada en gestionar i optimitzar la despesa en telefonia mòbil vol multiplicar per quatre el volum de clients

Manuel Garriga, fundador de Unique, i Daniel Serra, director de desenvolupament de negoci | Cedida
Manuel Garriga, fundador de Unique, i Daniel Serra, director de desenvolupament de negoci | Cedida
Barcelona
24 de Febrer de 2022
Act. 24 de Febrer de 2022

La consultora de telecomunicacions Unique ha tancat una ronda de finançament de 300.000 euros que té com a objectiu un ambiciós pla de creixement: multiplicar per quatre la seva xifra de clients al mercat espanyol, en un termini màxim de cinc anys. Es tracta de la segona ronda que aixeca la startup especialitzada a gestionar, controlar i optimitzar la despesa en telefonia mòbil de les empreses. Les dues anteriors van ser el 2015 i 2018, amb imports similars. La ronda d'enguany l'ha tancat a través de la seva companyia matriu, el grup Call2World, especialitzat en solucions de telecomunicacions per empreses.

"La tendència a l'alça de buscar l'optimització en qualsevol de les despeses, ens està fent créixer amb força", afirma Daniel Serra, director de desenvolupament de negoci de Unique. "És molt habitual trobar ineficiències i sempre hi ha marge de millora, ja que la necessitat creixent de connectivitat està fent que s'incrementin les despeses de telefonia mòbil de les empreses, motiu pel qual és més necessari que mai disposar d'un partner que gestioni, controli i optimitzi aquestes despeses". De fet, segons dades de la companyia, el 87% de les empreses no entén les factures de telefonia mòbil i estan descontentes amb elles, ja que tenen sensació de pagar en excés i de no saber quins serveis tenen contractats exactament. La majoria d'empreses té sobredimensionats els serveis que inclouen els seus contractes de telefonia mòbil, fet que provoca que les factures també ho estiguin.

En aquesta línia, Unique aconsegueix racionalitzar les factures de telefonia mòbil dels seus clients a través d'un software dissenyat específicament per això i d'uns consultors que analitzen les dades i assessoren els clients. Amb tot això, la companyia aconsegueix una mitjana d'estalvi als seus clients del 29% en la factura de telecomunicacions, sense necessitat de canviar d'operador. En xifres totals, al llarg dels gairebé set anys d'activitat de la startup, ha aconseguit un estalvi total de més de sis milions d'euros als seus clients, entre els quals destaquen Capgemini Engineering, Holaluz o Cooltra. En termes de facturació, Unique va superar els 385.000 euros en el darrer exercici tancat (2020), mentre que la matriu, Call2World, va superar el milió d'euros.