Vanwoow, una nova manera de viatjar

La startup que neix de la necessitat de donar a conéixer els pobles més petits d'Espanya

Javier Guisado, Ana Galindo, Manu Guisado i Auxi Piñero són els fundadors de Vanwoow | Cedida Javier Guisado, Ana Galindo, Manu Guisado i Auxi Piñero són els fundadors de Vanwoow | Cedida

Heu pensat mai com seria viatjar sense dependre d'hotels o llargues hores asseguts en un avió? Avui dia els viatges en autocaravanes, cotxes adaptats o les famoses furgonetes camper han guanyat molt de ressò. I és que viatjar en autocaravana té els seus beneficis: no tens pressa per arribar als llocs, oblida't de fer una reserva i, sobretot, la llibertat d'improvisar el viatge que més t'agradi. Seguint aquest esperit de llibertat neix Vanwoow, una empresa que destina tots els seus esforços a crear guies per a aquells amants de viatjar en cotxe i no que es perden cap detall dels petits pobles que es van trobant.

La companyia Vanwoow neix el 2019 i en col·laboració amb Barcelona Activa, creen una startup encarregada de crear un mapa digital de totes les localitats que és necessari visitar en un viatge en autocaranava: "Nosaltres som autocaravanistes i sempre ens ha agradat viatjar per carreteres secundàries i descobrir localitats perdudes", explica Auxi Piñero, CEO i cofundadora de Vanwoow. Ella, juntament amb els seus tres socis (Manu Guisado, Javier Guisado i Ana Galindo) van decidir crear un mapa que no només posicionés aquests micropobles -com els descriuen ells mateixos-, sinó una gran xarxa d'activitats turístiques per aconseguir que la gent els visités. "Al cap i a la fi els pobles necessitaven a algú que els promocionés i nosaltres promocionar-los", declara la CEO i fundadora.

Més info: Tricopharming, ingredients del passat per a la farmàcia del futur

Una de les primeres necessitats que ha aconseguit cobrir Vanwoow és la recerca d'aparcaments especials per a autocaravanes o vehicles habitatge. "Nosaltres ens prenem la molèstia de trobar llocs segurs on deixar aparcada l'autocaravana, ja que molta gent viatge en família", explica Piñero. A més a més, la startup inclou diferents classes de rutes o activitats depenent de les necessitats dels viatgers, ja sigui fer una sortida amb amics, fins al viatge d'estiu d'una família amb nens, tot està cobert per Vanwoow. Aquesta àmplia cobertura és el que fa que la comunitat creixi cada cop més: "De moment no tenim subscripcions de pagament com a tals, però ja tenim uns 8.000 usuaris que utilitzen els nostres serveis", explica Piñero.

Pel que fa a la competència, la companyia ha aconseguit fer el que no ha fet ningú, que és englobar totes les necessitats d'un autèntic autocaravanista o camper en una sola pàgina web. "Més que pensar en competència sempre parlem de possibles col·laboradors, però sí que és veritat que de moment no hi ha ningú fent el que nosaltres fem", declara Piñero. I és que l'empresa ha trobat el moment ideal per a fer realitat la seva iniciativa, ja que el món dels viatges en autocaravana cada dia creix més: "Parlàvem amb alguns dels nostres col·laboradors que lloguen autocaravanes i diuen que el negoci augmenta per moments", diu la fundadora.

Piñero: "Més que pensar en competència sempre parlem de possibles col·laboradors"

Una cooperativa?

La idea inicial de Vanwoow era construir una cooperativa que ajudés a totes aquelles localitats petites que no surten en les rutes turístiques. En aquest cas, la companyia aportava els clients a la zona i els pobles proporcionaven les activitats i tot el necessari per passar unes bones vacances. "No vam trigar gaire a veure que el model de cooperativa no funcionaria i que teníem més futur com startup" descriu Piñero.

La fundadora es lamenta del fet que moltes vegades el model de cooperativa no sembla atractiu pels inversors, ja que és un model poc desenvolupat. Per aquesta raó i el fet que no podien assumir sols la inversió que es necessitava per a començar l'empresa, van decidir convertir-se en una S.L.: "Ens va costar molt, però vam creure que seria la millor opció per a tirar el projecte endavant".

Els micropobles

La raó de ser d'aquesta companyia no és res més que una necessitat d'ajudar aquests pobles que moltes vegades no surten a les guies turístiques: "Creiem que hi ha llocs que necessiten una ajuda per posicionar-se", explica la CEO de Vanwoow. És per això, que l'empresa ha firmat més de 250 acords col·laboratius amb diferents pobles. Segons el que descriu Piñero, es divideixen en dos tipus de contractes diferents: els de promoció d'activitats i els de visibilitat a la pàgina web. "Hi ha pobles que necessiten que promocionem les seves activitats i d'altres que només volen aparèixer al web", afegeix la CEO.

Piñero: "Creiem que hi ha llocs que necessiten una ajuda per posicionar-se"

D'una manera o de l'altra, Vanwoow s'ha convertit en una de les primeres a oferir als pobles més petits una sortida per aconseguir més turisme, i això també ha provocat que alguns productors de les localitats obrissin activitats especials pels clients que reservaven des de Vanwoow: "Algunes de les activitats que anunciem només es poden aconseguir des de la nostra pàgina web, ja que són acords cooperatius únics", somriu la fundadora.

I és que la companyia està molt compromesa amb l'economia social, però sobretot amb la necessitat de descobrir racons als quals només es pot arribar fent autocaravaning. És per això que el treball de camp és una de les parts més essencials de la venda d'aquestes activitats, tal com explica Piñero: "Som nòmades digitals i això ens permet vendre millor el producte, ja que nosaltres hi hem estat, hem observat i hem triat el que creiem que és el millor pels autocaravanistes".

Més informació
Hey Bloom, una revolta a la comunicació
Avui et destaquem
El més llegit