Veritas aposta per l'accessibilitat i gratuïtat de productes menstruals

La cadena de supermercats ecològics serà la primera empresa de l'Estat que facilitarà compreses i tampons a aquelles persones que tinguin una necessitat imprevista

El 86% de les dones afirmen haver-se trobat sense accés a productes menstruals | Cedida El 86% de les dones afirmen haver-se trobat sense accés a productes menstruals | Cedida

Veritas es converteix en espai de referència per a la població menstruant que requereix una compresa o tampó en cas d'imprevist. A partir d’aquest 30 de novembre, els 80 punts de venda que la cadena té distribuïts per tot l'Estat i Andorra comptaran amb dispensadors del moviment social Menstrual Point, que oferiran de forma gratuïta les compreses i tampons ecològics de Masmi Organic Care, siguin o no clientes dels supermercats.

La cadena de supermercats ecològics ja ha habilitat, a tots els supermercats i centres de treball, dispensadors on poder triar entre un tampó amb aplicador de cartró biodegradable o una compresa elaborats amb cotó 100% ecològic. A l'exterior de tots els centres, s'han instal·lat senyals indicatius de Menstrual Point, que identifiquen aquest punt de venda com un espai menstrualment responsable i on es pot accedir de manera gratuïta a producte d'higiene femenina després de sol·licitar l'accés al bany a qualsevol treballador de Veritas.

Més info: Veritas projecta obrir 20 botigues noves abans del 2025

L'organització ja ha ofert la formació necessària a les persones treballadores per facilitar l'accés i la informació oportuna. De fet, les empleades de Veritas ja compten amb la gratuïtat dels productes menstruals als seus llocs de treball i han rebut la formació específica que imparteix el moviment social Menstrual Point.

El 86% de les dones afirmen haver-se trobat sense accés a productes menstruals quan els han necessitat

El 86% de les dones afirmen haver-se trobat sense accés a productes menstruals quan els han necessitat. Així, Veritas vol contribuir a reduir aquesta xifra i convertir els seus punts de venda en centres de confiança per a totes les persones que tinguin una necessitat imprevista.

“Els productes menstruals són un bé de primera necessitat, igual que el paper higiènic. Facilitant aquests productes fem un pas cap a la igualtat de gènere, alhora que cuidem de la salut menstrual de les nostres treballadores i les persones que ho necessitin, oferint compreses i tampons saludables i sostenibles, de manera gratuïta”, explica Sophie Pagnon, cap de comunicació i màrqueting.

Més informació
Èxit de Veritas eco Food Service al sector hoteler
Els supermercats Veritas celebren 20 anys
Veritas Intercontinental tria Barcelona per a un laboratori avançat de genòmica
Avui et destaquem
El més llegit