Silvio Elías: “L’alimentació ecològica està menys sotmesa a la situació geopolítica”

Veritas celebra 20 anys amb la voluntat de reforçar la presència als seus principals territoris: Catalunya, Euskadi, Navarra, Comunitat Valenciana, Balears i Madrid

Silvio Elías de Gispert, conseller delegat de Veritas | Veritas Silvio Elías de Gispert, conseller delegat de Veritas | Veritas

Veritas afronta el darrer trimestre del 2022, en plena celebració del 20è aniversari de la cadena de supermercats de productes ecològics, amb una “renovació de la confiança”. Segons el CEO de l’empresa, Silvio Elías de Gispert, durant els inicis del projecte, l’accés al producte per part de la gran població “no estava tan consolidat” i, actualment, el directiu valora com els aliments “ja es troben presents a totes les superfícies comercials i formen part de les cistelles de moltes llars”.

En l’actualitat, el grup compta amb unes vuitanta botigues repartides per Catalunya, Euskadi, Navarra, Balears, Madrid Andorra que donen servei, segons la firma, a 200.000 famílies amb un total de 6.000 productes. “Centrarem les noves obertures en aquests territoris, la gent coneix la nostra marca i, per tant, l’aterratge és més fàcil”, apunta Elías. Els futurs establiments, uns cinc a finals d’any, representen una inversió de 6 milions d’euros.

De totes les localitzacions esmentades, Madrid és l’àrea amb una presència més testimonial. A la capital espanyola, Veritas té un establiment al barri de Chueca i al sud-oest, al municipi d’Alcorcón. Aquesta última botiga es va inaugurar, en una zona comercial, poc abans de l’esclat de la pandèmia i és ara quan Elías mostra “esperances” d’iniciar una etapa de creixement.

Impacte de la crisi

En la mateixa línia del context general, el màxim responsable de Veritas situa l’increment del preu de l’energia com un dels principals maldecaps, “ens pesa molt en el funcionament de les botigues”. La inflació dels lloguers, l’IPC, la revisió a l’alça dels salaris i l’increment de matèries primeres formen “un còctel” que converteix la gestió de l’empresa “en tot un repte diari”.

Sense deixar de parlar dels efectes derivats de la guerra d’Ucraïna, Elías envia un missatge conciliador al consumidor, “nosaltres diem a tothom que l’ecologia forma part de la solució”. En aquest sentit, Veritas presumeix que “l’alimentació ecològica està una mica menys sotmesa a la situació geopolítica. No acostumem a sortir de les fronteres per anar a buscar els nostres productes”.

"El producte ecològic ja forma part del dia a dia del gran públic"

Pel que fa a la competència, el CEO treu lliçons positives. “L’arribada a les grans superfícies vol dir que el producte ecològic ja forma part del dia a dia del gran públic”, descriu el fill de Silvio Elías Marimon, fundador de Veritas. En els darrers tres anys, la cadena s’atribueix una inflació interna cinc vegades inferior a la gran distribució.

El preu del producte ecològic

Respecte de les diferències de preu entre el producte ecològic i el no ecològic, Elías de Gispert reconeix que “tenim un procés de producció més costós, per exemple, sense additius”. Ara bé, des de Veritas “mai sacrifiquem la qualitat, però som conscients de les dificultats a les butxaques de la gent que vol accedir al producte ecològic”.

La pressió de la competència “obliga” la cadena a “ser més eficients i tenir una millor relació amb els productors”. Seguint amb el capítol de preus, Veritas manté que l’increment acumulat de preus no ha arribat al 2%, des de l’any 2019. Precisament, en el mateix període, la família Elías va apuntalar el creixement del grup amb la compra de la firma valenciana Ecorganic.

Tres anys abans, la cadena de supermercats va invertir quatre milions d’euros en la construcció d’una planta logística de 10.000 metres quadrats a Lliçà d’Amunt (Vallès Oriental). Més enllà de la distribució, l’espai també és un centre de producció on s'elabora el pa i l’ampli ventall de plats preparats que, posteriorment, el consumidor pot trobar a les botigues.

El compromís familiar amb Juno House

En paral·lel a Veritas, entre finals de juliol i principis d’agost, la família Elías va formalitzar la seva entrada al consell d’administració de Juno House. Segons el BORME, els propietaris de la cadena de supermercats han vehiculat la seva presència al club de dones, a través de tres societats patrimonials representades pels germans Ignasi, Silvio i Adriana Elías de Gispert.

Més info: Els supermercats Veritas celebren 20 anys

“A la família sempre hem volgut fer coses que tinguin impacte, és a dir deixar les coses millor que abans”, així justifica el CEO de Veritas el moviment cap al col·lectiu. Natalie Batlle és la presidenta i consellera delegada de Juno House. Nascuda als Estats Units, de pare català i mare nord-americana, la tasca professional de l’executiva està vinculada estretament a l’àmbit de les relacions públiques d’empreses emergents

Més informació
Veritas creix amb la compra d'Ecorganic
Veritas inverteix 1,5 milions d'euros en un sistema per purificar l'aire dels seus establiments
Avui et destaquem
El més llegit