• Empresa
  • Viena eleva les seves vendes a 90,3 milions d'euros

Viena eleva les seves vendes a 90,3 milions d'euros

La companyia ha aconseguit acabar l'any 2024 amb un deute financer net igual a zero, després d'amortitzar 16,9 milions a l'últim exercici

    El nou restaurant Viena a Figueres | Cedida
    El nou restaurant Viena a Figueres | Cedida
    Redacció VIA Empresa | ACN
    31 de Juliol de 2025 - 01:48

    Establiments Viena, la cadena de restauració catalana fundada a Sabadell el 1969, ha tancat l'exercici 2024 amb unes vendes de 90,3 milions d'euros, un 4,3% més que l'any anterior, quan va facturar 86,6 milions.

     

    El comportament sòlid de les vendes, unit a una gestió prudent de costos, han permès a Viena aconseguir un resultat d'explotació en línia amb els objectius marcats, reforçant l'adequació del model de negoci i garantint la capacitat de l'empresa per emprendre noves inversions sense renunciar a l'estabilitat econòmica. Aliena a l'onada expansiva que travessa el conjunt de la restauració organitzada, la companyia manté una estratègia d'obertura de locals prudent, amb una xarxa de 50 establiments entre Catalunya (48) i Andorra (2), tots en propietat.

    Viena ha acabat l'any 2024 amb un deute financer net igual a zero, fet força insòlit al món de la restauració i que reflecteix la seva sòlida situació financera i de tresoreria

    Viena ha acabat l'any 2024 amb un deute financer net igual a zero, fet força insòlit al món de la restauració i que reflecteix la seva sòlida situació financera i de tresoreria. Durant l'any 2024, s'han tornat 16,9 milions d'euros en concepte d'amortització. En els darrers anys, la companyia ha fet un esforç significatiu per reduir el deute financer contret arran de la crisi del 2020. Des d'aleshores, Viena ha tornat prop de 30 milions d'euros.

     

    Estratègia de reinversió constant

    Marc Siscart, president i CEO de Viena, explica que "el creixement sostenible només és possible si reinvertim els nostres beneficis en el mateix projecte. Cada euro destinat a modernitzar instal·lacions, digitalitzar processos o potenciar el talent té un retorn directe en productivitat, eficiència i competitivitat. Per això seguim apostant per una inversió constant, conscient i estratègica que ens permet millorar i garantir el futur de la companyia". En els darrers cinc anys, Viena ha invertit prop de 15 milions d'euros en aquests cinc eixos de gestió: la millora de l'experiència de client, l'optimització de les fàbriques, la digitalització de processos, la sostenibilitat i el talent.

    Aquesta inversió ha tingut un impacte destacat al pla de modernització dels seus establiments, que avui combinen disseny, funcionalitat i sostenibilitat. La posada a punt dels restaurants, tant pel que fa a la imatge com en l’operativitat, ha permès crear espais més còmodes, acollidors i atractius, adaptats als nous hàbits del consumidor i diferents moments de consum al llarg del dia. En aquest sentit, Viena ha dut a terme una profunda renovació de la seva carta, amb una evolució que manté viva l'essència de la marca –basada en la tradició– alhora que integra les tendències actuals del mercat, oferint propostes innovadores, equilibrades i saboroses, pensades per respondre als gustos i hàbits del consumidor d'avui.

    Cada euro destinat a modernitzar instal·lacions, digitalitzar processos o potenciar el talent té un retorn directe en productivitat, eficiència i competitivitat

    Els darrers anys Viena ha invertit més de 3 milions d'euros en millores de capacitat, eficiència i polivalència dels seus dos centres de producció propis de Sabadell, que abasteixen en exclusiva els restaurants de la cadena.

    La companyia segueix realitzant inversions sostingudes per digitalitzar processos operatius, productius i administratius en restaurants, centres de producció i oficines centrals, amb l'objectiu d'avançar en l'estandardització, la simplicitat i l'eficiència en àrees com a selecció de personal, control de qualitat, manteniment i gestió interna. Aquestes iniciatives reforcen un model operatiu més àgil, connectat i centrat en el client, alhora que més competitiu, que estableix les bases per al creixement futur de la marca.

    L'equip de Viena està format per un col·lectiu de 1.554 persones distribuïdes entre els restaurants, els centres de producció i les oficines centrals. En els darrers anys, la companyia ha fet un esforç decidit per enfortir la seva estructura directiva, incorporant perfils de diferents sectors, que completen el talent ja existent i que consoliden un equip multidisciplinari i preparat per afrontar els reptes futurs.