Voxel Group s'encarrega de les teves factures

La companyia, amb 20 anys d'experiència, va ser la primera a automatitzar la gestió de les despeses, albarans i altres documents per a empreses i autònoms

DevoluIVA és un dels productes de Voxel Grou per gestionar les factures
DevoluIVA és un dels productes de Voxel Grou per gestionar les factures

Voxel Group és el resultat d’una metamorfosis reeixida gràcies a la seva intuïció. La companyia té el seu origen en un ecommerce de vins i caves creat el 1998 quan l’abast d’internet es reduïa a uns pocs afortunats. “Vam ser el primer portal de venda del sector a l’Estat espanyol, però va ser un desastre”, recorda el CEO de l’organització, Àngel Garrido. Ho va ser perquè la xarxa encara no havia mostrat tot el seu potencial i també perquè encara no havien vist el nínxol de mercat que s’amagava rere la paperassa de les cadenes hoteleres i de restauració. Sortosament, van obrir els ulls i en 20 anys s’han convertit en un grup de 150 treballadors i que factura 11 milions d’euros.

La filosofia de la companyia, creada com una spin off d’Enginyeria de La Salle-URL i presidida per Xavier Ginesta, és automatitzar i simplificar tot el que té a veure amb factures, albarans, comandes i gestions similars. Posar-se en contacte a través de catanet.com, la botiga que van crear, amb els distribuïdors i productors del sector els va permetre veure calia un intermediari entre ells i els grups de compra. Així van començar a rondar en la idea del que després es va materialitzar en baVel, la primera plataforma de transacció electrònica d’Espanya per al canal Horeca.

Garrido: “Pensàvem que arribaríem tard, que això ja estaria resolt, però vam veure que no. Això va ser el que ens va fer créixer de manera exponencial”

Amb els anys han aconseguit que tots els grups organitzats del sector utilitzin l’eina per intercanviar-se albarans i factures amb els proveïdors. Treballen amb marques com Pascual, Grup VIPS, Starbucks, AN Group, Telepizza, Melià o AC Hotels però també amb petits negocis com peixateries o carnisseries.

Atacar el segment dels viatges

El model de negoci podia funcionar en altres sectors com el dels viatges, o això els van fer entendre les grans companyies hoteleres amb qui ja treballaven. D’aquesta proposta va néixer baVel Travel cap al 2006 per traslladar la idea al dia a dia entre operadors. “Pensàvem que arribaríem tard, que això ja estaria resolt, però vam veure que no. Això va ser el que ens va fer créixer de manera exponencial”, explica avui encara amb certa sorpresa el CEO.

xavier ginesta, fundador de Voxel Group

Xavier Ginesta, president de Voxel Group | Cedida

Actualment tenen més de 40.000 usuaris en ambdues plataformes, estan en 100 països diferents, complint la legislació de cadascun d’ells, processen més de 70 milions de factures anuals i ja amb l’etiqueta, segons Garrido, “d’operador global líder al sector dels viatges”. Una fita que no haurien pogut assolir si no haguessin apostat fermament des dels inicis per l’R+D. Enguany la inversió destinada ha estat el 15% de la seva facturació anual.

Un cop de mà per als autònoms

DevoluIVA és el darrer pilar de l’empresa. Representa el 10% de la seva facturació, el 90% restant prové de baVel, però és la idea que més volen explotar a curt termini.

Garrido: “Podem exportar uns fitxers estàndard de despeses per tenir l’Excel clàssic ja fet i ajudar autònoms i gestors”

El cofundador de Voxel Group la defineix com “la plataforma que permet als autònoms tenir les factures més impossibles”. Des de cafès d’1 euro en un bar fins a menús diaris de menys de 10 euros en un restaurant. L’aplicatiu compta amb més de 40.000 establiments afiliats i recentment ha incorporat els aparcaments, les benzineres i els taxis. “Podem exportar uns fitxers estàndard de despeses per tenir l’Excel clàssic ja fet i ajudar autònoms i gestors”, afegeix.

Mastercard i Caixabank són dos dels seus col·laboradors, integren l’aplicació en els seus serveis. Recentment la companyia també ha incorporat la tecnologia de reconeixement òptic de caràcters (OCR), el que els ha permès multiplicat per cinc el nombre de tiquets que reben.

Garrido: “Ens financem amb fonts institucionals de Londres. Si ho féssim a Espanya, podríem trigar 14 mesos a retornar l’import”

A través de DevoluIVA han desenvolupat Taxecure. L’objectiu és recuperar les factures internacionals i retornar al client l’IVA intracomunitari de manera electrònica. Aquesta vessant del negoci s’està desenvolupant a Londres, on la regulació és més favorable i els permet fer la devolució dels diners en 48 hores. “Ens financem amb fonts institucionals. Si ho féssim a Espanya, podríem trigar 14 mesos a retornar l’import”, afirma Garrido.

La tipologia de client que utilitza aquest servei és diversa. Hi ha autònoms, els qui assenyala que poden estalviar fins a 3.000 euros que ara “deixen de recuperar per no fer factures”; pimes, amb 50.000 euros; i grans empreses, on la xifra ascendeix als 500.000 euros. Però en tot el valor afegit hi ha un altre tret diferencial que els mateixos autònoms han fet notar a la companyia: la pèrdua de tiquets. “Amb el temps s’esborren i, si tens una inspecció dos anys més tard, pots tenir una multa. Hisenda abusa molt d’això”, critica el CEO.

El treballador és el que compta

El seu producte és innovador, com ho és l’empresa i també la seva cultura. Garrido es mostra orgullós de la decisió presa fa dos anys de situar els objectius estratègics al voltant de les persones: “Volem cuidar el talent intern. Som una empresa tecnològica a Barcelona, on n’hi ha moltes amb molts diners i que poden pagar sous molt superiors. Nosaltres no ho podem fer, però no parem de créixer”. En un any, han incrementat l’equip amb 30 empleats nous i preveuen tancar el 2018 amb entre 20 i 40 nous professionals. I tot això, remarca, “amb un índex de rotació de gairebé 0”.

Garrido: “Si no m’hagués format, no hauria arribat a director. Vaig començar com un simple comercial i he anat creixent a l’empresa"

La seva font d’inspiració va ser David Tomás i el seu concepte d’empresa feliç. El cofundador i CEO de Cyberclick ha treballat amb Voxel Group per fer aquest pas en la seva gestió i els ha ajudat a fer petits canvis com identificar els quatre valors principals de l’empresa – “som challange maniacs, change lovers, people freaks i funtastic team players”- o veure que la inclusió d’una sala de massatges, una sala d’activitats, ioga, programes de creixement personal i professional i formació ajuden a millorar l’ambient de treball. De fet, així remarca Garrido que ha arribat a ser CEO: “Si no m’hagués format, no hauria arribat a director. Vaig començar com un simple comercial i he anat creixent a l’empresa”. Tota aquesta filosofia els va portar a ser finalistes dels premis Empresa Flexible.

Més informació
Recuperar l'IVA de les factures al moment
Els autònoms: autoocupació o supervivència?
Més suport als autònoms
Avui et destaquem
Comentaris