Vytrus Biotech, companyia especialitzada en ingredients actius derivats de biotecnologia vegetal per a la indústria cosmètica, ha aprovat un pla d'inversió de 3,5 milions d'euros per a la creació d'una nova planta productiva a Terrassa (Vallès Occidental), segons ha informat en un comunicat aquest dijous. La seu social, el centre d'R+D+I, les oficines centrals i la resta de serveis corporatius es mantindran a les actuals instal·lacions del carrer de Sant Gaietà, també a Terrassa, situades a tot just deu minuts de la nova planta.
La inversió es destinarà a les instal·lacions productives i logístiques de la nova fàbrica, de 1.600 metres quadrats, per a la qual la companyia ha formalitzat un contracte d'arrendament de quinze anys i que li farà comptar amb uns 3.000 metres quadrats de superfície en instal·lacions. En aquesta primera fase d'inversió a la nova planta, Vytrus estima que podrà multiplicar per tres la seva capacitat productiva, cosa que permetrà atendre l'“increment de la demanda global” dels seus ingredients actius naturals.
La biotecnològica va publicar els resultats auditats del primer semestre del 2025 el mes d'octubre passat, amb un creixement global d'una pujada del 75% de les vendes en els primers sis mesos del 2025 respecte al mateix període del 2024, i va obtenir una xifra de negoci de 4,38 milions d'euros.
Pel que fa al creixement global, les vendes van augmentar un 76% a la Unió Europea, un 49% als Estats Units, un 154% a la regió Àsia-Pacífic (liderat per l'Índia) i un 48% a Llatinoamèrica, assolint presència en 47 països dels cinc continents, segons dades de l'empresa.