Wallbox s'estanca en les pèrdues: 28,3 milions durant el tercer trimestre

La companyia catalana redueix els ingressos un 26,3%, fins als 32,5 milions d'euros, en línia amb els dos trimestres anteriors, que van ser d'uns 33 milions

El conseller delegat de Wallbox, Enric Asunción | ACN El conseller delegat de Wallbox, Enric Asunción | ACN

Wallbox va registrar unes pèrdues de 28,28 milions d'euros en el tercer trimestre davant els 29,8 milions del mateix període de l'any passat, segons ha informat aquest dijous la companyia. Així, la companyia dedicada a la fabricació de carregadors per a vehicles elèctrics ha reduït el resultat negatiu un 5,3% anual. Si es compara amb el trimestre anterior, entre juny i setembre les pèrdues van ser de 31 milions d'euros.

Pel que fa als ingressos, es van situar en els 32,5 milions, en línia amb els dos trimestres anteriors, que van ser d'uns 33 milions però un 26,3% inferior al mateix període del 2022. D'altra banda, l'empresa ha destacat que ha aconseguit un marge brut del 35%, un 5,3% més que el trimestre anterior. En un comunicat, la companyia també ha remarcat l'increment del 285% en el nombre de carregadors venuts en el segment públic, mentre que els ingressos ho van fer en un 350%, en comparació amb el mateix període de l'any passat.

Wallbox ha destacat que ha aconseguit un marge brut del 35%, un 5,3% més que el trimestre anterior

Per àrees geogràfiques, el 70% dels ingressos han estat procedents d'Europa (22,7 milions), el 3% de Llatinoamèrica (1 milió), el 6% de l'àrea Àsia Pacífic (2 milions) i el 21% un conglomerat de països (6,7 milions d'euros). Fa poques setmanes, la companyia liderada per Enric Asunción va anunciar la compra de l'alemanya ABL per 15 milions d'euros amb l'objectiu d'impulsar les vendes del grup i accelerar el seu pla de negoci en un mercat clau en el sector automobilístic com és l'alemany. Segons l'empresa, aquesta operació també ha de permetre "avançar en el seu camí cap a la rendibilitat".

L'entrada al mercat germànic

Asunción ha celebrat que amb aquesta operació Wallbox es converteix en el líder del sector a escala europea en el sector de la càrrega pública per volum i "porta moltes sinergies", ja que l'activitat que fa ABL no el fa la companyia catalana i permet l'entrada al mercat germànic. En aquest sentit, espera que ABL aporti entre 60 i 70 milions d'euros en els ingressos de la companyia, un Ebitda positiu i dues plantes a Alemanya i Marroc. Quant al nombre de treballadors, l'empresa alemanya aportarà 320 treballadors després que ja afrontés ajustaments en la seva plantilla.

Més info: Wallbox registra unes pèrdues de 31 MEUR

De cara al futur, el directiu de la multinacional catalana ha descartat més adquisicions aquest any, i a curt termini es focalitzarà en culminar la integració d'ABL. "No crec que necessitem adquisicions d'aquest tipus", ha comentat Asunción, que no ha descartat alguna altra operació de cara a l'any que ve.

Més informació
Nou récord de Wallbox: més de mig milió de carregadors venuts a tot el món
Wallbox obté un crèdit sindicat de 35 milions
Wallbox assoleix una facturació de 35 MEUR
Avui et destaquem
El més llegit