• Empresa
  • Xavier Cornella, crèdit per a la banca andorrana

Xavier Cornella, crèdit per a la banca andorrana

El directiu català assumeix la direcció general de Crèdit Andorrà, entitat on treballa des del 2003

Xavier Cornella
Xavier Cornella
Pau Garcia Fuster
01 d'Abril de 2014 - 01:00
Act. 03 d'Abril de 2014 - 16:20

Crèdit Andorrà, entitat reconeguda com el millor banc d'Andorra en banca privada el 2013 pel Financial Times; ha introduït canvis a la seva cúpula directiva. Xavier Cornella, fins ara director general de negoci, ha ascendit a la direcció general que ocupava Josep Peralba; el qual manté el càrrec de conseller delegat.

L'entitat ha viscut els darrers anys un procés d'expansió i creixement internacional; amb presència a Espanya, Suïssa, Luxemburg, els Estats Units, Mèxic, Panamà, l'Uruguai, el Perú o Paraguai. Cornella, doncs, assumirà el repte de mantenir i ampliar aquesta línia estratègica de l'entitat.

Vocació global
Amb formació econòmica completada amb un Global Executive MBA a l'IESE, Cornella va formar part de KPMG abans d'iniciar la seva carrera a la banca andorrana a mitjans dels anys 90. Una primera experiència a Andbanc va ser el pas previ per incorporar-se a Crèdit Andorrà l'any 2003.

En aquesta entitat ha tingut l'oportunitat de desenvolupar diverses tasques de responsabilitat, començant per la direcció de l'Àrea Financera. Més tard va ser director general adjunt de negoci, i finalment director general de negoci, càrrec que ha ocupat fins al nou nomenament.

En una breu entrevista concedida a l'IESE, Cornella explicava que a Andorra hi ha "moltes oportunitats per créixer professionalment en el sector bancari"; i s'autodefinia com a persona treballadora, que sempre intenta millorar tant personalment com professionalment.