
15
de Setembre
de
2016 - 05:30
Tenir un pla d'emergència és obligatori, per llei, en una empresa. Però tenir-lo no vol dir que tota la plantilla conegui el protocol, ni que tothom estigui preparat per afrontar una situació complicada en qualsevol instant. De fet, el pla d'emergència sol ser un quadern "d'unes de 150 pàgines que acaba en el prestatge i al qual ningú fa cas", afirma Ramón Martín. Ell és el cofundador i CEO de la startup Ges-Emer, una companyia impulsada per Barcelona Activa que vol "traslladar al web la gestió de les emergències".
Martín està al capdavant d'una enginyeria que elabora aquests plans d'emergències, pel que la seva pròpia experiència és el que l'ha porta a emprendre. A ell i a dos socis més, un també dedicat al sector i un altre amb un perfil més empresarial, que és qui ha aportat el coneixement necessari per convertir el projecte en una companyia.
Un servei per a professionals
"Imagina que en la cursa de la Mercè passa alguna cosa, algú té un atac de cor de cop. L'Ajuntament de Barcelona ja té una empresa qui li elabora un pla d'emergències, però si aquesta companyia que ha contractat li ofereix, a més, la nostra plataforma web, serà un valor afegit", explica Martín. I és que el seu client principal són les empreses del sector –a qui anomenen franquícies-, les enginyeries que es dediquen a fer els programes i que amb Ges-Emer poden donar un plus als seus clients.
En aquest exemple concret, si el consistori tingués la plataforma, qualsevol persona de l'organització podria accedir des del seu smartphone al pla d'emergències al moment. Així, sabria a qui ha de trucar i s'accionaria el mecanisme: Policia, ambulàncies... i tot és molt més fàcil gràcies a la geolocalització. "Tot amb un sol clic i disponible per a qualsevol persona que hi participi", resumeix.
Actualment treballen amb l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, una altra tipologia de clients que engloba l'Administració pública, altres empreses i activitats extraordinàries. Tal com explica, la ciutat ha donat d'alta "centres mèdics, escoles i altres serveis municipals perquè tinguin accés al pla d'emergències del municipi. Si hi ha un núvol tòxic o una inundació", continua, "el màxim responsable accedeix a l'aplicació i dóna un avís col·lectiu als centres per activar el protocol".
També han col·laborat amb la Cursa de Les Valls de Cardos al Pallars Sobirà, on van posar a prova l'efectivitat de la plataforma.
Ser un del sector
Ges-Emer es va constituir el març del 2015 i des d'aquest any comercialitza el servei. A hores d'ara treballen amb una versió beta, la que els serveix per testejar també el producte amb els primers clients per tal d'aconseguir una nova versió definitiva. Aquesta, assegura Martín, serà "multidioma per pensar ja en la internacionalització". Esperen també que la nova eina sigui més fàcil d'utilitzar, que estigui més dividida per processos i que no requereixi cap formació.
Tot i que l'expansió internacional no estava prevista fins al 2017, ja compten amb un client a Uruguay que els va anar a buscar quan va saber sobre l'aplicació mòbil i plataforma web.
El seu principal objectiu és ser un "referent en la gestió d'emergències", assenyala el CEO. Una fita que creu que no serà difícil d'assolir si mantenen la qualitat i exigència en ells mateixos, perquè "hi ha molt poca competència i la que hi ha demana una inversió important als clients i la instal·lació de programes complexos als dispositius".
Fins al moment no han obtingut ingressos perquè ofereixen de manera gratuïta l'eina per captar futurs clients. Tanmateix, esperen monetitzar l'aplicació un cop surti la versió definitiva, el que els ha de permetre cobrir els costos de constitució i desenvolupament del projecte. Uns diners sorgits del capital aportat pels socis.
Martín està al capdavant d'una enginyeria que elabora aquests plans d'emergències, pel que la seva pròpia experiència és el que l'ha porta a emprendre. A ell i a dos socis més, un també dedicat al sector i un altre amb un perfil més empresarial, que és qui ha aportat el coneixement necessari per convertir el projecte en una companyia.
Un servei per a professionals
"Imagina que en la cursa de la Mercè passa alguna cosa, algú té un atac de cor de cop. L'Ajuntament de Barcelona ja té una empresa qui li elabora un pla d'emergències, però si aquesta companyia que ha contractat li ofereix, a més, la nostra plataforma web, serà un valor afegit", explica Martín. I és que el seu client principal són les empreses del sector –a qui anomenen franquícies-, les enginyeries que es dediquen a fer els programes i que amb Ges-Emer poden donar un plus als seus clients.
En aquest exemple concret, si el consistori tingués la plataforma, qualsevol persona de l'organització podria accedir des del seu smartphone al pla d'emergències al moment. Així, sabria a qui ha de trucar i s'accionaria el mecanisme: Policia, ambulàncies... i tot és molt més fàcil gràcies a la geolocalització. "Tot amb un sol clic i disponible per a qualsevol persona que hi participi", resumeix.
Actualment treballen amb l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, una altra tipologia de clients que engloba l'Administració pública, altres empreses i activitats extraordinàries. Tal com explica, la ciutat ha donat d'alta "centres mèdics, escoles i altres serveis municipals perquè tinguin accés al pla d'emergències del municipi. Si hi ha un núvol tòxic o una inundació", continua, "el màxim responsable accedeix a l'aplicació i dóna un avís col·lectiu als centres per activar el protocol".
També han col·laborat amb la Cursa de Les Valls de Cardos al Pallars Sobirà, on van posar a prova l'efectivitat de la plataforma.
Ser un del sector
Ges-Emer es va constituir el març del 2015 i des d'aquest any comercialitza el servei. A hores d'ara treballen amb una versió beta, la que els serveix per testejar també el producte amb els primers clients per tal d'aconseguir una nova versió definitiva. Aquesta, assegura Martín, serà "multidioma per pensar ja en la internacionalització". Esperen també que la nova eina sigui més fàcil d'utilitzar, que estigui més dividida per processos i que no requereixi cap formació.
Tot i que l'expansió internacional no estava prevista fins al 2017, ja compten amb un client a Uruguay que els va anar a buscar quan va saber sobre l'aplicació mòbil i plataforma web.
El seu principal objectiu és ser un "referent en la gestió d'emergències", assenyala el CEO. Una fita que creu que no serà difícil d'assolir si mantenen la qualitat i exigència en ells mateixos, perquè "hi ha molt poca competència i la que hi ha demana una inversió important als clients i la instal·lació de programes complexos als dispositius".
Fins al moment no han obtingut ingressos perquè ofereixen de manera gratuïta l'eina per captar futurs clients. Tanmateix, esperen monetitzar l'aplicació un cop surti la versió definitiva, el que els ha de permetre cobrir els costos de constitució i desenvolupament del projecte. Uns diners sorgits del capital aportat pels socis.
El contingut de la secció Una idea, una empresa està elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona