Redecorar casa teva de forma ràpida, econòmica i amb estil és possible gràcies a Stickway. La firma de Barberà del Vallès produeix i comercialitza vinils decoratius d'autor, una proposta innovadora que permet omplir les parets de la nostra llar amb dissenys originals d'il·lustradors de renom com Pilarín Bayés, Javier Jaén, David Torrents, Charuca, Martín Satí o Makiko Miura, entre d'altres.
El negoci va arrencar fa dos anys quan Jordi Gorina i Jordi Romaguera, dos emprenedors que venien del món del tèxtil i del de la serigrafia, van decidir apostar per aquesta nova tendència decorativa "que en els darrers anys ha agafat molta volada".
Diferenciar-se de la competència
"Vam començar escollint una línia de disseny de les que ja hi havia al mercat però aviat vam veure que el producte que oferíem no ens distingia de la resta de competidors", apunta Jordi Gorina, director de Stickway que explica que van decidir apostar per propostes úniques que fossin capces de "divertir, emocionar i motivar" els compradors.
Així van contactar amb l'estudi de disseny Cèl·lula de Sabadell que va ajudar-los a "fitxar" els talents que formen part de l'equip artístic d'Stickway: "El primer contacte que vam establir va ser amb en Javi Jaén, perquè és de Barberà però té una projecció internacional molt potent i publica en capçaleres com el The New York Times o el The Washington Post", cometa Gorina.
Juntament amb una dotzena d'il·lustradors més Jaén s'ha convertit en un dels pilars d'Stickway, contribuint en la creació de vinils tan singulars com el d'un perfil de Manhattan, amb frases cèlebres del director novaiorquès Woody Allen. Gorina assegura que els autors van trobar en el vinil un nou suport artístic per "expressar noves sensacions" i afirma que abans que finalitzi aquest any preveuen incorporar dos talents més a l'equip.
Creativitat i versatilitat
Stickway ofereix un ventall de prop de 90 dissenys que es presenten en diferents formats: adhesius individuals, en petites col·leccions o com a kits divisibles en peces que permeten escollir com distribuir-les per la paret. El preu dels vinils oscil·la entre els 25 i els 100 euros.
Els materials amb què estan elaborats són ben diversos depenent del propòsit amb el qual han estat concebuts: "Oferim als nostres dissenyadors la possibilitat de treballar amb el format de vinil convencional, però també per exemple amb luminescents o de pissarra", apunta Gorina. D'aquesta forma sorgeixen idees tan brillants com la d'encriptar missatges en una paret blanca per desitjar feliços somnis a la persona estimada, o convertir una part de l'habitació del nostre fill en pissarra perquè hi pugui dibuixar.
En aquesta línia trobem el Toxic Orange de Charuka, una taronja tòxica amb línies luminescents, o dos simpàtics rombes que Cèl·lula ha creat i que emulen el sistema de control de continguts que va utilitzar Televisió Espanyola durant més de 20 anys per distingir la programació per adults.
Nous materials
Els responsables de la companyia estan treballant en un nou format de vinil reposicionable especialment pensat per als més menuts de la casa que permetrà desenganxar i enganxar els elements en diverses superfícies llises. "Es tracta d'un kit format per un mural i diverses peces sobre el qual l'infant pot interactuar col·locant els elements on prefereixi", explica Gorina.
Internacionalització i venda en botigues
Tot i que actualment Stickway comercialitza els seus productes a través de la seva pàgina web, la previsió és que en poc temps iniciï la venda presencial en botigues de decoració, papereria i llar. "Hem dissenyat el format,establert la tarifa de preus i ara estem en la fase de preparar la presentació del producte i cercar canals de distribució", indica Gorina.
En aquest mateix sentit el director d'Stickway assegura que tot i que la prioritat a curt termini es "consolidar" el negoci a casa nostra, volen seguir creixent i obrir-se a altres mercats com Portugal o França. La previsió és que Stickway tanqui el 2014 amb una facturació de 300.000 euros.
Febre per la decoració
L'arribada d'Ikea al nostre país, la proliferació de les capçaleres dedicades a la decoració i darrerament els programes televisius que aposten per reformar les llars, han contribuït a popularitzar la necessitat de mantenir les cases a la moda i cuidar els petits detalls.
"Això ens beneficia, perquè oferim una solució més barata i més senzilla", assegura l'altre responsable d'Stickway, Jordi Romaguera que reconeix que el context econòmic "és complexe" i que iniciar qualsevol negoci en aquest moment és "complicat".
Il·lustradors del món a la paret
L'empresa vallesana Stickway crea vinils amb dissenys d'autors com Pilarín Bayés, David Torrents o Charuca
01
d'Octubre
de
2013
Act.
02
d'Octubre
de
2013