
16
d'Abril
de
2015 - 05:30
"El vehicle elèctric uneix dues coses que ens encanten als enginyers: cotxes i electricitat", diu Manel Gámiz, enginyer industrial del departament d'eficiència energètica i CEO d'Inkoo. Gámiz és un dels fundadors, de cinc socis, d'aquesta empresa catalana instal·lada al Barcelona Advanced IndustryPark.
"Inkoo va néixer com una empresa d'enginyeria de serveis i consultoria, com a oficina tècnica que dóna serveis de rehabilitació d'instal·lacions elèctriques, llicències d'activitats, certificats d'eficiència, cèdules d'habitabilitat, etc.", explica l'enginyer, i afegeix que l'empresa té "l'objectiu d'oferir un servei àgil, competitiu i personalitzat als nostres clients".
L'empresa, però, va fer un gir estratègic en el seu enfocament per centrar-se en l'eficiència energètica i els punts de càrrega de vehicle elèctric per la manca de treballadors qualificats en el sector: "La problemàtica amb què es troben petites estructures com ara immobiliàries, gestors de finques o pimes a l'hora de gestionar projectes tècnics és la manca de personal qualificat i el fet de no poder justificar un servei integrat", comenta Gámiz.
Una consultoria per endollar el cotxe
"Fem auditories, gestió d'energia, monitoratge, optimització de fred industrial, il·luminació, estalvi aplicat a indústria o petita indústria i fem un estudi concret per cada cas i cada client", diu l'enginyer sobre Inkoo, una jove empresa que va néixer ara any fa uns quatre anys.
Gámiz justifica l'aposta pels punts de càrrega de cotxe elèctric perquè "és un sector emergent, vinculat amb la nostra filosofia d'empresa, tot el que són energies renovables i el món verd va molt lligat. Dins de l'enginyeria el món automòbil ens ha despertat interès. Som experts en electricitat, i és un producte que combina els dos aspectes que ens agraden", diu, i afegeix que "les normatives s'estan dirigint a la creació d'aquest sector, perquè serà el futur de la mobilitat".
De fet a Inkoo s'avancen a l'aprovació de la Directiva Europea 2012/27/UE, juntament amb la seva futura transposició a escala estatal (el Reial Decret actualment és un esborrany), que fan que l'eficiència energètica passi a ser una "necessitat pel bé comú d'obligat compliment".
Dins d'aquest nou marc normatiu la Norma ISO 50001, amb un àmbit d'acció mundial, garanteix en una organització el seu compromís respecte a l'eficiència energètica, possibilitant a les organitzacions la implantació de sistemes i processos necessaris per a millorar el rendiment energètic de les instal·lacions, amb la clara intenció de reduir les emissions d'efecte hivernacle i els costos energètics d'explotació.
Preparats pel cotxe elèctric?
Inkoo instal·la punts de càrrega vinculats, això vol dir a client privat o una comunitat de veïns vulguin posar un punt de càrrega, però també hi ha gestors de finques o de patrimoni: "Estem muntant coses petites, però ben posicionats", diu Gámiz.
Precisament a aquest públic va dirigida la xerrada que organitza l'empresa el dia 24 d'abril per enfocar els reptes de la instal·lació de punts de càrrega per a vehicles elèctrics. L'Oriol Montserrat, responsable de l'organització d'aquesta jornada i integrant de l'empresa, explica que "està adreçada a administradors de finques, propietaris, consultors energètics, immobiliàries i a tota persona que vulgui estar al corrent de les últimes novetats del sector del vehicle elèctric".
Les ponències respondran als reptes actuals dels futurs propietaris de vehicles elèctrics, el rol, les implicacions i la gestió de les comunitats de veïns i dels administradors de finques; així com les solucions existents i millor adaptades a les problemàtiques més comunes. A més a més, es presentaran les novetats en matèria de subvencions i ajudes que l'Administració pública contempla.
Tot i l'encara escassa penetració del cotxe elèctric, a Inkoo són optimistes i creuen que les xifres són positives. "És important que hi hagi incentius per poder fer competitiu aquest vehicle i sembla que ara sí que hi ha una aposta real per part de l'Administració", explica l'empresari.
El futur verd
"Després de l'aposta important que Barcelona Activa ha fet per nosaltres i altres empreses que volen donar valor afegit, volem consolidar-nos i créixer", explica Gámiz i apunta que "de fet instal·larem un punt de càrrega en aquest parc industrial en què tenim les oficines".
El futur d'Inkoo "passa per la inversió en capital humà, l'obertura de nous mercats i el nostre compromís per seguir implementant productes i polítiques verdes. El nostre eslògan vol plasmar-ho en una frase: We green the future", conclou Marc.
"Inkoo va néixer com una empresa d'enginyeria de serveis i consultoria, com a oficina tècnica que dóna serveis de rehabilitació d'instal·lacions elèctriques, llicències d'activitats, certificats d'eficiència, cèdules d'habitabilitat, etc.", explica l'enginyer, i afegeix que l'empresa té "l'objectiu d'oferir un servei àgil, competitiu i personalitzat als nostres clients".
L'empresa, però, va fer un gir estratègic en el seu enfocament per centrar-se en l'eficiència energètica i els punts de càrrega de vehicle elèctric per la manca de treballadors qualificats en el sector: "La problemàtica amb què es troben petites estructures com ara immobiliàries, gestors de finques o pimes a l'hora de gestionar projectes tècnics és la manca de personal qualificat i el fet de no poder justificar un servei integrat", comenta Gámiz.
Una consultoria per endollar el cotxe
"Fem auditories, gestió d'energia, monitoratge, optimització de fred industrial, il·luminació, estalvi aplicat a indústria o petita indústria i fem un estudi concret per cada cas i cada client", diu l'enginyer sobre Inkoo, una jove empresa que va néixer ara any fa uns quatre anys.
Gámiz justifica l'aposta pels punts de càrrega de cotxe elèctric perquè "és un sector emergent, vinculat amb la nostra filosofia d'empresa, tot el que són energies renovables i el món verd va molt lligat. Dins de l'enginyeria el món automòbil ens ha despertat interès. Som experts en electricitat, i és un producte que combina els dos aspectes que ens agraden", diu, i afegeix que "les normatives s'estan dirigint a la creació d'aquest sector, perquè serà el futur de la mobilitat".
De fet a Inkoo s'avancen a l'aprovació de la Directiva Europea 2012/27/UE, juntament amb la seva futura transposició a escala estatal (el Reial Decret actualment és un esborrany), que fan que l'eficiència energètica passi a ser una "necessitat pel bé comú d'obligat compliment".
Dins d'aquest nou marc normatiu la Norma ISO 50001, amb un àmbit d'acció mundial, garanteix en una organització el seu compromís respecte a l'eficiència energètica, possibilitant a les organitzacions la implantació de sistemes i processos necessaris per a millorar el rendiment energètic de les instal·lacions, amb la clara intenció de reduir les emissions d'efecte hivernacle i els costos energètics d'explotació.
Preparats pel cotxe elèctric?
Inkoo instal·la punts de càrrega vinculats, això vol dir a client privat o una comunitat de veïns vulguin posar un punt de càrrega, però també hi ha gestors de finques o de patrimoni: "Estem muntant coses petites, però ben posicionats", diu Gámiz.
Precisament a aquest públic va dirigida la xerrada que organitza l'empresa el dia 24 d'abril per enfocar els reptes de la instal·lació de punts de càrrega per a vehicles elèctrics. L'Oriol Montserrat, responsable de l'organització d'aquesta jornada i integrant de l'empresa, explica que "està adreçada a administradors de finques, propietaris, consultors energètics, immobiliàries i a tota persona que vulgui estar al corrent de les últimes novetats del sector del vehicle elèctric".
Les ponències respondran als reptes actuals dels futurs propietaris de vehicles elèctrics, el rol, les implicacions i la gestió de les comunitats de veïns i dels administradors de finques; així com les solucions existents i millor adaptades a les problemàtiques més comunes. A més a més, es presentaran les novetats en matèria de subvencions i ajudes que l'Administració pública contempla.
Tot i l'encara escassa penetració del cotxe elèctric, a Inkoo són optimistes i creuen que les xifres són positives. "És important que hi hagi incentius per poder fer competitiu aquest vehicle i sembla que ara sí que hi ha una aposta real per part de l'Administració", explica l'empresari.
El futur verd
"Després de l'aposta important que Barcelona Activa ha fet per nosaltres i altres empreses que volen donar valor afegit, volem consolidar-nos i créixer", explica Gámiz i apunta que "de fet instal·larem un punt de càrrega en aquest parc industrial en què tenim les oficines".
El futur d'Inkoo "passa per la inversió en capital humà, l'obertura de nous mercats i el nostre compromís per seguir implementant productes i polítiques verdes. El nostre eslògan vol plasmar-ho en una frase: We green the future", conclou Marc.
El contingut de la secció Una idea, una empresa està elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona