5 apps gratuïtes per millorar la productivitat

Entre els centenars d'aplicacions per a dispositius mòbils, tauletes o ordinadors que ajuden a organitzar la feina, en seleccionem cinc de gratuïtes i especialment útils

Setembre sempre ve carregat de feina extra, i encara que el mes estigui a punt d'acabar, aquest és un bon moment per esbrinar com gestionar millor els nostres esforços. Les aplicacions per a dispositius mòbils i ordinadors són una eina molt útil en aquest sentit. El catàleg és immens. A la categoria 'Productivitat' de l'App Store s'hi ofereixen unes 6.000 aplicacions diferents de pagament o gratuïtes. La selecció de les millors aplicacions d'aquest àmbit a Google Play n'inclou unes 540. Entre tot aquest munt d'opcions, cal saber destriar aquelles aplicacions que realment ens ajudaran a treballar més i millor. En aquest article en recollim cinc de gratuïtes i molt pràctiques.

1 – Per prendre notes: Evernote
L'aplicació de l'elefant apareix des de fa anys entre les apps més descarregades. Evernote permet emmagatzemar arxius de text, veu o imatge en una sola aplicació i des de qualsevol dispositiu. Resulta molt útil si volem guardar un fragment d'un article, escriure una nota recordatòria o desar una gravació sonora. Tots aquests documents, un cop enregistrats, poden etiquetar-se, organitzar-se per carpetes o incloure-hi comentaris. A més, tots resten disponibles automàticament en els altres dispositius que tinguin l'aplicació. Evernote està disponible a tots els sistemes operatius mòbils (Android, iOS, Windows Phone...) i també per als ordinadors amb sistemes de Windows i Mac. L'app és gratuïta, tot i que ofereix serveis Premium de pagament.

2 – Per llegir-ho més tard: Pocket
¿Quantes vegades no hem buscat un article a la xarxa, i clicant d'un enllaç a un altre, hem acabat llegint durant hores textos que res tenien a veure amb la nostra cerca? Pocket (butxaca, en anglès) és l'aplicació perfecta per tallar aquest vici i aprofitar el temps. L'app permet desar, amb només un botó, qualsevol article digital per llegir-lo més tard sense connexió i des de qualsevol dispositiu. També és possible classificar els articles, compartir-los a les xarxes socials i canviar la mida de la lletra per llegir-los amb més facilitat. Pocket, doncs, funciona d'una manera molt semblant a Evernote, tot i que se centra en l'emmagatzematge de textos. A més d'estar disponible per a tots els navegadors i els sistemes operatius mòbils, Pocket també pot utilitzar-se als e-book Kindle Fire i Kobo. Emprar Pocket no té cap cost.



3 – Per fer llistes de tasques: Wunderlist
Creada l'any 2011 per la startup alemanya 6Wunderkinder, Wunderlist és des de fa anys una de les aplicacions de productivitat favorites dels usuaris. L'any 2015, Microsoft va adquirir-la per uns 200 milions de dòlars. Aquesta aplicació, útil tant per a l'organització d'equips com pel treball personal, és la versió digital i modernitzada de les llistes de pendents. Wunderlist permet compartir la llista de la compra o els passos a realitzar en un projecte de feina amb altres usuaris. Així, els diferents membres d'un equip poden notificar quan realitzen una tasca, incloure feines en els calendaris d'altres participants, etc. L'aplicació està disponible per a tot tipus de dispositius, des d'un Smartwach, fins al telèfon mòbil o l'ordinador. Com tantes altres aplicacions, funciona amb un sistema freemium. O el que és el mateix, amb una primera versió gratuïta i un servei de pagament amb més característiques: el Wunderlist Pro.



4 – Per organitzar processos: Trello
Com Wunderlist, Trello pot utilitzar-se tant per a l'organització del treball personal com per al treball en grup. La idea del servei és combinar la clàssica cadena de muntatge amb els taulers digitals. L'usuari pot crear diverses columnes de tasques i anar-hi desplaçant les etiquetes o llistes segons si aquestes s'han complert o no. És un bon sistema per compartir amb un equip el punt en què es troba un procés. Les etiquetes (o tasques) poden comentar-se, vincular-se a un membre de l'equip en concret, enviar-se per correu, etc. Trello és una plataforma creada originalment per ser utilitzada des d'un ordinador; però actualment ja compta amb apps per iPhone, iPad i Android. La companyia ofereix un servei "Business Class" de pagament des del 2013, però el model bàsic és gratuït.



5 – Per organitzar el temps: Google Calendar
No es pot fer una llista sobre aplicacions per gestionar la feina sense incloure un calendari. Organitzar el temps és clau per rendir a la feina i el Google Calendar és una de les eines més utilitzades al món per fer-ho. Es pot fer servir en format web (sempre vinculat a un compte Gmail) o sincronitzar-lo amb els calendaris de qualsevol ordinador i telèfon mòbil. Les possibilitats d'aquest servei són múltiples: permet crear esdeveniments compartits, gestionar l'agenda de manera sincronitzada a diferents dispositius, catalogar els esdeveniments per colors, crear alarmes, notificar canvis per correu... I fins i tot incloure-hi videotrucades, amb el servei Hangouts de Google.
Avui et destaquem
El més llegit