
14
de Setembre
de
2016
Sí, sembla el món al revés, però no ho és. El popular blocador d'anuncis AdBlock Plus ha anunciat un nou servei que, en lloc d'eliminar els anuncis de les pàgines web, els substituirà per uns altres de diferents.
I l'usuari pensarà: "Quin avantatge hi ha, doncs?". Bé, la idea de la companyia és eliminar aquella publicitat considerada excessivament intrusiva –anuncis massa grans, finestres emergents...– i substituir-la per anuncis més subtils i, teòricament, menys molestos per als usuaris.
En una primera instància, AdBlock Plus posarà en marxa un Marketplace mitjançant el qual els webs i plataformes digitals interessades podran seleccionar quins anuncis desitgen mostrar a les seves pàgines. Així, quan un usuari amb el blocador d'anuncis instal·lat entri a la web en qüestió, veurà la publicitat proporcionada per AdBlock Plus. En cas que l'usuari no tingui instal·lat el blocador, veuria la publicitat normal del lloc web.
Monetitzar la molèstia
La idea segons ha explicat Ben Williams, director d'Operacions i Comunicació d'AdBlock Plus, és permetre que tots dos ecosistemes d'usuaris puguin conviure i es pugui monetitzar.
Sobre el paper, la iniciativa d'AdBlock és una sortida interessant per als diferents publicadors que veuen com, cada mes, el seu ingrés en publicitat decreix a causa dels blocadors d'anuncis.
No obstant això, les primeres veus discordants no s'han fet esperar.I és que alguns publicadors i creatius ja han apuntat que aquests anuncis més discrets i amb força limitacions tècniques –per exemple, no permetran "seguir" l'usuari entre diferents pàgines web– tindran una conversió econòmica molt més baixa que la publicitat actual.
I l'usuari pensarà: "Quin avantatge hi ha, doncs?". Bé, la idea de la companyia és eliminar aquella publicitat considerada excessivament intrusiva –anuncis massa grans, finestres emergents...– i substituir-la per anuncis més subtils i, teòricament, menys molestos per als usuaris.
En una primera instància, AdBlock Plus posarà en marxa un Marketplace mitjançant el qual els webs i plataformes digitals interessades podran seleccionar quins anuncis desitgen mostrar a les seves pàgines. Així, quan un usuari amb el blocador d'anuncis instal·lat entri a la web en qüestió, veurà la publicitat proporcionada per AdBlock Plus. En cas que l'usuari no tingui instal·lat el blocador, veuria la publicitat normal del lloc web.
Monetitzar la molèstia
La idea segons ha explicat Ben Williams, director d'Operacions i Comunicació d'AdBlock Plus, és permetre que tots dos ecosistemes d'usuaris puguin conviure i es pugui monetitzar.
Sobre el paper, la iniciativa d'AdBlock és una sortida interessant per als diferents publicadors que veuen com, cada mes, el seu ingrés en publicitat decreix a causa dels blocadors d'anuncis.
No obstant això, les primeres veus discordants no s'han fet esperar.I és que alguns publicadors i creatius ja han apuntat que aquests anuncis més discrets i amb força limitacions tècniques –per exemple, no permetran "seguir" l'usuari entre diferents pàgines web– tindran una conversió econòmica molt més baixa que la publicitat actual.
Pel que fa a la gestió dels ingressos, AdBlock Plus es quedarà un 6% de tot allò que es generi mitjançant la seva xarxa publicitària que aquest dilluns mateix ha començat les seves proves pilot i que espera estar disponible abans d'acabar l'any.