Adidas compra Runtastic per 220 milions

La marca de calçat esportiu torna a apostar per la tecnologia com ja ho va fer amb el podòmetre integrat al calçat

Adidas torna a apostar per la tecnologia amb l'adquisició de Runtastic
Adidas torna a apostar per la tecnologia amb l'adquisició de Runtastic
quico domingo
Soci i director de Mortensen
07 d'Agost de 2015
Act. 12 d'Agost de 2015
Les clàssiques multinacionals esportives han après que, davant la incursió de les noves tecnologies, en el món del fitness no poden limitar-se a seguir fabricant calçat i roba, sinó que els cal passar a l'acció.

En el seu moment, Nike ja va firmar un acord amb Apple per icloure uns nous sensors "Nike " dins del seu calçat per tal de sincronitzar el ritme de les curses amb els dispositius iPod i iPhone. Aquest acord era la resposta a l'invent pioner d'Adidas que va revolucionar el mercat amb el primer podòmetre incorporat dins del calçat que se sincronitzava amb l'aplicació MiCoach.

 

 

Ara, però, la marca alemanya d'equipaments esportius ha sorprès tothom en anunciar que acaba d'adquirir l'empresa responsable de l'app Runtastic, líder indiscutible en el sector.

Runtastic és una aplicació disponible per a les principals plataformes mòbils –iOS, Android, Windows Phone i BlackBerry– que fa servir el GPS del dispositiu per registrar el proces d'activitats esportives –temps, distància, canvi d'altitud, calories cremades…. A més, la firma disposa d'aplicacions per activitats concretes, com ara la bicicleta, bicicleta de muntanya o controls del son.

 

En una actualització recent, Runtastic ha presentat una nova característica que, a partir dels detalls de l'entrenament, les característiques i estadístiques de cada usuari i la informació meteorològica, proporciona suggeriments d'hidratació específics per a l'esportista.

Tot i això allò que la fa realment atractiva per una empresa com Adidas és, sens dubte, la seva base de 70 milions d'usuaris actius. Segons han informat les companyies, l'operació s'ha tancat per un total de 220 milions d'euros, una xifra espectacular per una aplicació si tenim en compte que no es tracta d'un sistema de consum massiu com podria ser Whatsapp o Instagram.

De moment, més enllà de l'adquisició, Runtastic seguirà operant de manera independent i Adidas seguirà desenvolupant les seves pròpies aplicacions. Tot i això, és de preveure que en un futur no massa llunyà, el fabricant alemany acabi integrant els seus serveis dins de la plataforma Runtastic.