
29
de Gener
de
2016 - 05:30
En el darrer informe de resultats de Facebook, l'empresa de Mark Zuckerberg ha destacat que Whatsapp, el servei de missatgeria que van comprar per 19.000 milions de dòlars a finals del 2014, ha superat la barrera dels 1.000 milions d'usuaris actius.
A vegades per ser capaços de quantificar xifres tan astronòmiques cal posar-les en context: actualment la població mundial és de 7.400 milions de persones. Així doncs, sense tenir en compte edats, podríem dir que pràcticament una de cada set persones que existeixen fa servir Whatsapp.
En l'esmentat informe de resultats financers, Facebook també ha donat a conèixer els seus ingressos per al darrer trimestre de l'any passat: 5.840 milions de dòlars –dels quals 1.560 milions són de beneficis nets–. Això és més del doble del benefici que la companyia va obtenir el mateix trimestre de l'any anterior –707 milions de dòlars–.
Coincidint en el temps, Whatsapp acaba d'anunciar que elimina la petita quota anual que cobrava a una gran majoria dels seus usuaris. Possiblement, el motiu s'amagui rere el creixement desmesurat d'altres rivals com ara Telegram o WeChat –molt popular en mercats asiàtics–.
El futur
Però si Whatsapp deixa de cobrar, com generarà ingressos? Sembla que la resposta passa per un replantejament total de l'aplicació. D'entrada, coincidint amb la supressió de la seva quota anual, l'empresa de Jan Koum va anunciar la seva intenció d'apropar-se al món empresarial, atacant frontalment als tradicionals call centers, proporcionant eines a les companyies per tal que puguin fer servir l'aplicació de missatgeria per mantenir el contacte amb els seus clients.
Aquest nou servei empresarial estaria disponible, segons fonts de Whatsapp, a finals de 2016.
El segon pas en la transformació de Whatsapp implica deixar de ser una simple aplicació de missatgeria i instantània per passar a ser una xarxa social i una plataforma de continguts que, a més d'oferir serveis de comunicació gratuïts –com ara els actuals missatges, trucades de veu per Internet o les futures vídeo-trucades–, inclogui una botiga d'aplicacions o petits jocs exclusius.
Altres aplicacions similars que ja fan servir aquest model, com ara la xinesa WeChat, actualment ingressa uns 7 dòlars per usuari i any, molt més del que ingressava Whatsapp amb la seva quota anual. Així doncs, objectiu prioritari: convertir l'aplicació en gratuïta per guanyar encara més usuaris –sobretot en mercats emergents– als quals, en un futur pròxim, poder-los vendre contingut.
A vegades per ser capaços de quantificar xifres tan astronòmiques cal posar-les en context: actualment la població mundial és de 7.400 milions de persones. Així doncs, sense tenir en compte edats, podríem dir que pràcticament una de cada set persones que existeixen fa servir Whatsapp.
En l'esmentat informe de resultats financers, Facebook també ha donat a conèixer els seus ingressos per al darrer trimestre de l'any passat: 5.840 milions de dòlars –dels quals 1.560 milions són de beneficis nets–. Això és més del doble del benefici que la companyia va obtenir el mateix trimestre de l'any anterior –707 milions de dòlars–.
Coincidint en el temps, Whatsapp acaba d'anunciar que elimina la petita quota anual que cobrava a una gran majoria dels seus usuaris. Possiblement, el motiu s'amagui rere el creixement desmesurat d'altres rivals com ara Telegram o WeChat –molt popular en mercats asiàtics–.
El futur
Però si Whatsapp deixa de cobrar, com generarà ingressos? Sembla que la resposta passa per un replantejament total de l'aplicació. D'entrada, coincidint amb la supressió de la seva quota anual, l'empresa de Jan Koum va anunciar la seva intenció d'apropar-se al món empresarial, atacant frontalment als tradicionals call centers, proporcionant eines a les companyies per tal que puguin fer servir l'aplicació de missatgeria per mantenir el contacte amb els seus clients.
Aquest nou servei empresarial estaria disponible, segons fonts de Whatsapp, a finals de 2016.
El segon pas en la transformació de Whatsapp implica deixar de ser una simple aplicació de missatgeria i instantània per passar a ser una xarxa social i una plataforma de continguts que, a més d'oferir serveis de comunicació gratuïts –com ara els actuals missatges, trucades de veu per Internet o les futures vídeo-trucades–, inclogui una botiga d'aplicacions o petits jocs exclusius.
Altres aplicacions similars que ja fan servir aquest model, com ara la xinesa WeChat, actualment ingressa uns 7 dòlars per usuari i any, molt més del que ingressava Whatsapp amb la seva quota anual. Així doncs, objectiu prioritari: convertir l'aplicació en gratuïta per guanyar encara més usuaris –sobretot en mercats emergents– als quals, en un futur pròxim, poder-los vendre contingut.