Amazon presenta una tablet de 59 euros

El gegant del comerç electrònica torna a atacar amb un KIndle renovat

El Kindle Fire es pot comprar per 59 euros
El Kindle Fire es pot comprar per 59 euros
quico domingo
Soci i director de Mortensen
18 de Setembre de 2015
L'entrada d'Amazon en el mercat del hardware va suposar un punt d'inflexió en la companyia i en el mercat dels llibres electrònics. Amazon va introduir una estratègia de preus baixos que ha fet suar de valent a la resta dels seus competidors aquests anys, i és que el volum de vendes i l'enorme catàleg del qual disposa el gegant del comerç electrònic fa que sigui realment complicat competir-hi.

Ara, la companyia de Jeff Bezos acaba de sorprendre tothom presentant un nou model del seu tablet amb pantalla LED en color, el Kindle Fire, per 59 euros –50 dòlars si teniu la sort de comprar-lo des dels Estats Units–.

El primer que ens passa pel cap en veure'n el preu són aquells dispositius de gamma ultra-baixa que alguns diaris regalaven en el moment del boom de les tauletes. Res més lluny de la realitat. Si bé el nou Kindle Fire no és un tablet d'alta gamma, les seves prestacions són més que acceptables: un processador de quatre nuclis a 1,3 Ghz, 1Gb de RAM i 8Gb d'emmagatzematge –que pot ampliar-se amb targetes microSD.

Cal tenir en compte que el sistema operatiu que fa servir aquest aparell és una versió d'Android adaptada i optimitzada per Amazon –el FireOS– i que per tant està pensada per fer que els seus dispositius funcionin d'una manera absolutament fluida i ràpida.

L'estratègia de preus d'Amazon és clara: la companyia es pot permetre vendre dispositius sota-cost –o amb benefici zero– a canvi dels ingressos que generen les vendes de contingut que es produeixen des d'aquests dispositius. Tant els lectors de llibres electrònics Kindle, les tauletes Kindle Fire o els dispositius de televisió Fire TV estan dissenyats a consciència per oferir una experiència d'usuari en la qual tot gira al voltant d'una versió adaptada de la botiga d'Amazon.



Tot i això, l'usuari que compri una Kindle Fire no es veurà obligat a consumir continguts de pagament de la botiga ni es trobarà amb una tauleta Android que només serveixi per consumir llibres, música i pel·lícules. El sistema operatiu FireOS incorpora una botiga amb una selecció d'aplicacions Android entre les quals hi ha alguns dels jocs i apps més populars de la plataforma.

A més, la companyia ha presentat recentment Amazon Underground, un servei a través del qual l'usuari podrà descarregar apps de pagament de manera gratuïta a canvi de veure alguns anuncis publicitaris.

En definitiva, si sou usuaris molt exigents tècnicament als qui sempre els agrada estar a l'última i explorar totes i cadascuna de les opcions dels vostres dispositius, el Kindle Fire no és per a vosaltres. En canvi, si busqueu un dispositiu de gamma mitjana, fàcil de fer servir, amb una botiga integrada que permeti consumir tota classe de continguts multimèdia des del mateix a un preu més que raonable, enhorabona, no cal que seguiu buscant.