
09
de Desembre
de
2015
El passat mes d'agost, Amazon va presentar un estrany experiment de descàrrega d'aplicacions que pretenia revolucionar el mercat, Amazon Underground. A priori, la premissa semblava agosarada: apps de pagament, o amb compres integrades, totalment gratuïtes. Sense condicions i sense lletra petita.
Ara, la botiga online acaba d'obrir portes a l'Estat espanyol amb més de 1.000 apps i jocs, entre els quals destaquen títols conegudíssims com ara Monument Valley, Cut the Rope, Star Warks: Knights of the old republic o Angry Birds entre d'altres.
Amazon Underground només està disponible per dispositius Android, i a causa de les polítiques de Google, no pot descarregar-se des de Google Play, sinó que cal fer-ho accedint a la pàgina web del servei.
Cobrar per minuts
Però, què en treuen els desenvolupadors d'aplicacions de publicar els seus productes de manera gratuïta? La proposta d'Amazon és curiosa: els paga per minuts. Cada minut que un usuari passa jugant a un joc o fent servir una aplicació, el desenvolupador del producte percep una remuneració econòmica, la quantitat de la qual de moment no ha transcendit.
Segons han apuntat fonts de la companyia i com no podia ser d'altra manera, la rebuda per part dels usuaris i desenvolupadors ha estat excel·lent, triplicant el nombre d'aplicacions disponibles en només dos mesos.
En paral·lel al llançament d'Underground, Amazon ha eliminat el seu programa Free app of the day, que oferia cada dia una aplicació diferent de manera gratuïta. En el seu lloc, la companyia ha afegit una secció completa dedicada a la promoció de les aplicacions d'Underground.
Ara, la botiga online acaba d'obrir portes a l'Estat espanyol amb més de 1.000 apps i jocs, entre els quals destaquen títols conegudíssims com ara Monument Valley, Cut the Rope, Star Warks: Knights of the old republic o Angry Birds entre d'altres.
Amazon Underground només està disponible per dispositius Android, i a causa de les polítiques de Google, no pot descarregar-se des de Google Play, sinó que cal fer-ho accedint a la pàgina web del servei.
Cobrar per minuts
Però, què en treuen els desenvolupadors d'aplicacions de publicar els seus productes de manera gratuïta? La proposta d'Amazon és curiosa: els paga per minuts. Cada minut que un usuari passa jugant a un joc o fent servir una aplicació, el desenvolupador del producte percep una remuneració econòmica, la quantitat de la qual de moment no ha transcendit.
Segons han apuntat fonts de la companyia i com no podia ser d'altra manera, la rebuda per part dels usuaris i desenvolupadors ha estat excel·lent, triplicant el nombre d'aplicacions disponibles en només dos mesos.
En paral·lel al llançament d'Underground, Amazon ha eliminat el seu programa Free app of the day, que oferia cada dia una aplicació diferent de manera gratuïta. En el seu lloc, la companyia ha afegit una secció completa dedicada a la promoció de les aplicacions d'Underground.