Tots sabem el que costa posar-se en contacte amb l’administració pública. Que si tots els telèfons estan ocupats i comuniquen, o a la tarda no hi ha ningú que treballi o la pàgina web no és la més usable. Però els ciutadans de les Illes Balears estan de sort. A partir d’ara, podran demanar cita al metge, al servei d’ocupació, d’habitatge i serveis socials des d’una mateixa app i de forma integrada.
L’objectiu és que la comunicació amb els serveis públics de les Balears sigui molt més fàcil i ràpida gràcies a una eina desenvolupada per la Fundació Bit en col·laboració amb el Govern balear. I és que la nova app suposa una transferència de dades automàtica de sistemes independents que ara s’integren en una sola eina.
D’aquesta manera, els ciutadans de les Balears podran demanar, consultar i anul·lar la cita prèvia amb el seu metge de família o infermeria a través d’una app del mòbil. A més, també es podran demanar cita prèvia en els serveis d’ocupació del SOIB, els serveis d’habitatge de l’IBAVI, de la Direcció General de Consum i amb la conselleria de Serveis Socials, segons informen en un comunicat.
El Govern Balear vol oferir un sistema multicanal amb una aplicació que se suma a la pàgina web i al telèfon, per a la comunicació amb la ciutadania. Es tracta d’una evolució dels serveis que presta actualment el Call Center de la Fundació Bit, format per un equip de teleoperadors que treballen per atendre les demandes de cita prèvia dels ciutadans.
“Els darrers mesos s’ha fet feina perquè aquesta app sigui usable però també segura, gràcies a l’ús de la signatura electrònica o sistemes anàlegs”, ha remarcat el gerent de la Fundació Bit, Biel Frontera.