• Innovació
  • El cofundador d'Apple i estrella mediàtica del Talent Arena, Steve Wozniak, en 10 frases

El cofundador d'Apple i estrella mediàtica del Talent Arena, Steve Wozniak, en 10 frases

Un dels ponents més esperats del Mobile World Congress reflexiona sobre el talent digital, la IA, la figura d'Elon Musk i molt més amb un públic molt entregat

El cofundador d'Apple, Steve Wozniak al Talent Arena | Mobile World Capital
El cofundador d'Apple, Steve Wozniak al Talent Arena | Mobile World Capital
Gemma Fontseca, cap de redacció de VIA Empresa | VIA Empresa
Cap de redacció
Barcelona
04 de Març de 2025

Segurament un dels emprenedors i visionaris més coneguts del món és Steve Jobs, fundador d'Apple, però el que molta gent no coneix és el rol de Steve Wozniak, qui també va fer grans aportacions a Apple i es va convertir en la seva mà dreta. Amb 74 anys, Wozniak parla sense pèls a la llengua i de forma molt oberta sobre el món tecnològic i així ho ha fet a Fira de Montjuïc, a pocs quilòmetres de la celebració del Mobile World Congress, per abordar el futur del talent digital al Talent Arena. I, amb ell, el millor talent per escoltar-lo. 

 

Durant la ponència, ha reflexionat sobre els seus orígens, l'ús de la intel·ligència artificial, el paper de Silicon Valley, la figura d'Elon Musk i Donald Trump i molt més. A continuació, un recull de les 10 principals frases de la conferència:

  1. "No volia estudiar el mateix que la resta, perquè si no sabria el mateix que milions de persones".
  2. “Ser enginyer és una cosa, però ser constructor és una altra".
  3. “Si presentes una idea de la IA com a teva, perds capacitat de pensament crític”.
  4. "La IA ha de ser de codi obert, tot ha de ser de codi obert" (molt aplaudida pels assistents).
  5. "La IA pot ser de gran ajuda, però fer-la servir per a tot pot repercutir en la nostra capacitat per pensar".
  6. "Crec en allò d'artificial, però no en allò d'intel·ligència", ha remarcat, aconsellant no creure cegament totes aquelles respostes que escupen models generatius com ChatGPT.
  7. “Primer cal aprendre a pensar per un mateix i després a utilitzar de forma eficient la IA, perquè els projectes del futur necessitaran menys humans”.
  8. "Vull tornar a l'època en què quan compraves alguna cosa, la posseïes, la protegies i la controlaves".
  9.  Preguntat per Donald Trump i Elon Musk: "Les habilitats per a la política són molt diferents de les habilitats per a la tecnologia”.
  10. "Voler aprendre és més important que tenir el coneixement".


Tot i el seu paper fonamental en el naixement d'Apple, Wozniak va deixar la companyia el 1985, per buscar nous reptes i projectes personals. Des de llavors, ha estat involucrat en diverses iniciatives tecnològiques i filantròpiques, i ha promogut l'educació en enginyeria i l'accessibilitat a la tecnologia.

 

Wozniak va deixar Apple el 1985, per buscar nous reptes i projectes personals

Durant diversos moments de la seva vida ha explicat les raons per les quals va deixar Apple i per què creia que la companyia havia perdut el rumb el 2016. No és habitual que figures com Wozniak expressin públicament aquest tipus d'opinions, però és una sort per als professionals techies que el cofundador d'una de les empreses més grans del món sí que ho faci.

Recentment, va afirmar que Apple havia perdut el rumb pel llançament de l'Apple Watch. Woz va dir que no creia que "Apple fos l'empresa indicada per al mercat de la joieria", però possiblement això ha canviat, ja que actualment és un usuari més del rellotge intel·ligent d'Apple.

En aquestes mateixes declaracions, Woz va tenir bones paraules per a Tim Cook, que va assumir el lideratge d'Apple el 2011, i de qui està orgullós per com ha portat la companyia fins ara. “Vaig deixar Apple, en part, perquè volia ser una persona normal. No cercava riquesa ni poder, perquè tinc la concepció que corromp les persones i no estava interessat a ser un d'aquells individus que lideren companyies", conclou.