• Innovació
  • Com convertir-se en ambaixador de Google

Com convertir-se en ambaixador de Google

La startup sueca Universal Avenue fixa a Barcelona la seva seu a Espanya per reclutar Brand Ambassadors que venguin als comerços les solucions de les millors marques tecnològiques

    La nova firma busca comercials de Google o Spotify, entre altres
    La nova firma busca comercials de Google o Spotify, entre altres
    23 d'Agost de 2016
    Act. 29 d'Agost de 2016
    Ser un bon comercial no és una tasca senzilla. L'art de vendre s'ha de treballar bé, però tal com diu Francesc Arbiol a VIA Empresa, "com més creus en una marca, més fàcil és representar-la". Arbiol porta les regnes a Espanya d'Universal Avenue, una startup sueca que vol revolucionar el mercat de treball. Per fer-ho, està construint una xarxa de Brand Ambassadors amb l'objectiu d'acostar les solucions de les millors marques tecnològiques als comerços físics, ajudant restaurants, hotels o botigues a completar la seva digitalització. Amb Universal Avenue, convertir-se en comercial de Google o Spotify és possible.

    "El Brand Ambassador és una persona que treballa de forma autònoma i a la qual dotem d'una aplicació mòbil i d'un portfoli de marques tecnològiques de primer nivell", explica Arbiol, exdirector de LinkedIn Iberia i amb experiència en altres companyies disruptives com Salesforce, Oracle o Scytl. "Per a les marques és un avantatge molt gran perquè poden començar a ser presents en un mercat on no hi eren o en el que no tenen una força de vendes", indica.

    Per l'altre cantó, afegeix, pels Brand Ambassadors "és una alternativa diferent per poder treballar de la manera que els convingui. Poden ser els propietaris de la seva agenda, de tal manera que la feina giri al voltant de la seva vida, i no al revés".

    Una xarxa que es va estenent
    Universal Avenue va començar a operar a Espanya aquest gener passat, i ja compta amb una cinquantena de Brands Ambassadors. "La incorporació de noves marques va a un ritme d'una o dues per mes. El portfoli es va ampliant i cadascú s'especialitza en aquelles amb les que se sent més còmode o li agraden més", explica Arbiol.

    El perfil d'aquests comercials "no ha de ser específic de venda tecnològica", aclareix el dirigent d'Universal Avenue. "Busquem que siguin autònoms perquè puguin començar a treballar quan vulguin, i els fem formació tant online com presencial", afegeix. Una formació que gira al voltant de la tasca de venda, però també d'específica de cadascuna d'aquelles marques que vulguin representar.

    "Poden vendre les marques que vulguin. La gràcia de treballar a Universal Avenue és que tenen total llibertat, poden treballar on volen i quan volen", insisteix Arbiol. L'objectiu se'l marquen els mateixos Brand Ambassadors. Per això, indica, "busquem gent amb esperit emprenedor. El portfoli de marques tecnològiques fa més atractiva la seva feina. Si tenen el desig de fer-ho i nosaltres considerem que tenen un perfil adient, ja els formem". Un cop comencen, l'aplicació mòbil d'Universal Avenue també els indica "missions comercials" alertant de negocis a prop de la seva localització que puguin requerir les solucions que representen.



    En aquesta incipient xarxa de Brand Ambassadors hi ha tot tipus de perfils. "Cadascú s'hi suma per motius diferents. Uns ho fan per complementar el negoci que tinguin, altres pels diners, i altres per fer un gir a la seva carrera i orientar-la cap al món tecnològic", reflexiona Arbiol.

    Digitalitzar els comerços
    Universal Avenue només cobra una comissió a les marques per cada venda que aconsegueixen els Brand Ambassadors que les representen. "Si una venda val X, nosaltres els cobrem la meitat. I d'aquesta meitat que cobrem, la meitat va íntegrament al Brand Ambassador", especifica.

    Però què és el que venen aquests comercials? "Portem Google Business View, que permet veure com és un comerç per dins", posa d'exemple Arbiol. També ofereixen solucions per als motors de reserva de restaurants o, ben aviat, la plataforma de Spotify per a empreses.

    "Normalment es venen a restaurants, botigues, hotels, perruqueries, etc. Ha de ser un comerç físic on puguin entrar i preguntar pel propietari", explica Arbiol. L'objectiu, assegura, és que "el Brand Ambassador es converteixi en el soci tecnològic dels comerços on va; que el propietari sàpiga que aquesta persona li està aportant solucions de valor que milloren el seu negoci".

    Creixement ràpid
    La companyia Universal Avenue va néixer a Suècia fa un any i mig. "Ha tingut molt bona acollida d'inversors de tot el món com SalesforceVentures, Northzone o Rovio, els creadors de l'Angry Birds", repassa Arbiol. Actualment compta amb la seu principal a Estocolm, així com representació a Noruega, Finlàndia, Dinamarca, Grècia i el Regne Unit; a banda de la seu de Barcelona.

    "El que és més disruptiu és el model de negoci. Apps n'hi ha moltes, però la clau és permetre donar a la gent l'oportunitat de treballar com volen i quan volen", assegura Arbiol. Per les companyies "poder comptar amb una empresa on pots tenir tota la banda de vendes on demand, és molt interessant. Només cobrem sobre venda feta, i això per una companyia és molt atractiu", conclou.