
26
de Maig
de
2016
El creixement del consum d'Internet des del telèfon mòbil és imparable. Si els estudis realitzats l'any 2015 ja indicaven que els smartphones són la principal forma de connexió a Internet per 9 de cada 10 persones, aquesta rutina de no necessitar l'ordinador portàtil o de sobretaula, també s'estén a la compra d'entrades.
Ho mostra de forma clara l'anàlisi del tràfic web de Ticketea.com, la principal empresa de venda d'entrades per a concerts i festivals a Espanya, amb més de dos milions d'usuaris a l'abril de 2016. Les seves dades constaten que la venda d'entrades des del telèfon mòbil ja no és una opció de futur, sinó que és una realitat present.
2016: any definitiu per al mòbil
Si bé les visites a la web de Ticketea.com des del mòbil han crescut de manera gradual des del naixement de la companyia el 2009, el 2015 ha suposat un punt d'inflexió al superar-se per primera vegada la barrera del 50% del tràfic, especialment durant els mesos d'estiu amb percentatges que fins i tot han aconseguit el 57%. Durant el 2016 l'increment de l'ús del mòbil per navegar no tant sols s'ha mantingut constant, sinó que ha viscut una clara acceleració.
Per dispositiu, les visites des d'Android suposen un 65%, mentre que iOS suposa l'altre 35%. Tot i així, el nombre de compres des d'iOS és lleugerament superior al seu percentatge de visites: representa el 44% per un 56% d'Android.

Compres: creixement constant
No succeeix el mateix amb les compres d'entrades des del mòbil o tauleta, que malgrat créixer també de manera gradual, suposen -de moment- una de cada tres compres (abril de 2016). Tot i així, el creixement experimentat per les compres des del mòbil en els últims tres anys és d'un 23%.

Valladolid i Sevilla, les més enganxades al mòbil
Analitzades les compres per ciutats, es poden observar capitals o grans municipis on la compra d'entrades és superior a la mitjana, destacant durant el passat mes d'abril les ciutats de Valladolid i Sevilla, amb un percentatge superior al 40%.

El cas de Valladolid i Sevilla és paradigmàtic perquè ambdues ciutats també encapçalen el rànquing de ciutats els ciutadans de les quals utilitzen el mòbil –per davant de l'ordinador- per navegar per Ticketea.com, sense necessitat de realitzar una compra: Valladolid (70%), Sevilla (69%). Els segueixen en el rànquing València (65%), Barcelona (61%) i Madrid (60%).
Ciutats grans: més ús de mòbil
En el cas de les ciutats s'aprecia una correlació: a més població, més ús de mòbil a l'hora de comprar entrades. Aquests quatre exemples de ciutats (Madrid, Bilbao, Càceres i Sòria) són similars als que ofereixen ciutats de mides similars.

Encara que sí que hi ha preferència per l'ús del mòbil com més gran és el lloc de residència, no hi ha diferències per edat. L'ús del mòbil és més elevat entre els més joves (18-35 anys), sigui quina sigui la dimensió del lloc on vivim.
Les dones usen més el mòbil
Si s'analitzen les persones que utilitzen el telèfon mòbil per navegar per Ticketea.com, s'observa que el seu ús és preferent en totes les franges d'edat fins als 64 anys i que són les dones les que usen en major mesura el mòbil per navegar.

Exposicions i esports, el més comprat
Per tipus d'esdeveniment, destaquen les compres des del mòbil per a exposicions, competicions esportives i espectacles de dansa. En el costat oposat es troben les fires professionals i els congressos.

Espanya per sobre d'altres països
En comparació d'estudis internacionals sobre ecommerce, les compres realitzades a través d'smartphones es van mantenir durant el quart trimestre de 2015 en els mateixos percentatges, lleugerament superiors al 30% del total, i allunyats de països com Corea del Sud, el Japó o Regne Unit que s'apropen al 50%.
Altres països, com Estats Units, Itàlia, França o Rússia es mantenen per sota d'Espanya, les seves transaccions via mòbil solament representen entre el 20-30% del total de l'ecommerce.
Ticketea presenta la seva nova app
Amb l'objectiu de facilitar la compra d'entrades des del dispositiu que, actualment, ja s'utilitza per buscar esdeveniments d'oci (concerts, teatre, festivals…), Ticketea.com estrena aquesta setmana una nova app mòbil, que permetrà comprar directament les entrades des del mòbil. L'aplicació, que ja està disponible tant per iOS com per Android, geolocaliza els esdeveniments perquè cada usuari pugui trobar els millors esdeveniments en el seu entorn.
Ho mostra de forma clara l'anàlisi del tràfic web de Ticketea.com, la principal empresa de venda d'entrades per a concerts i festivals a Espanya, amb més de dos milions d'usuaris a l'abril de 2016. Les seves dades constaten que la venda d'entrades des del telèfon mòbil ja no és una opció de futur, sinó que és una realitat present.
2016: any definitiu per al mòbil
Si bé les visites a la web de Ticketea.com des del mòbil han crescut de manera gradual des del naixement de la companyia el 2009, el 2015 ha suposat un punt d'inflexió al superar-se per primera vegada la barrera del 50% del tràfic, especialment durant els mesos d'estiu amb percentatges que fins i tot han aconseguit el 57%. Durant el 2016 l'increment de l'ús del mòbil per navegar no tant sols s'ha mantingut constant, sinó que ha viscut una clara acceleració.
Per dispositiu, les visites des d'Android suposen un 65%, mentre que iOS suposa l'altre 35%. Tot i així, el nombre de compres des d'iOS és lleugerament superior al seu percentatge de visites: representa el 44% per un 56% d'Android.

Compres: creixement constant
No succeeix el mateix amb les compres d'entrades des del mòbil o tauleta, que malgrat créixer també de manera gradual, suposen -de moment- una de cada tres compres (abril de 2016). Tot i així, el creixement experimentat per les compres des del mòbil en els últims tres anys és d'un 23%.

Valladolid i Sevilla, les més enganxades al mòbil
Analitzades les compres per ciutats, es poden observar capitals o grans municipis on la compra d'entrades és superior a la mitjana, destacant durant el passat mes d'abril les ciutats de Valladolid i Sevilla, amb un percentatge superior al 40%.

El cas de Valladolid i Sevilla és paradigmàtic perquè ambdues ciutats també encapçalen el rànquing de ciutats els ciutadans de les quals utilitzen el mòbil –per davant de l'ordinador- per navegar per Ticketea.com, sense necessitat de realitzar una compra: Valladolid (70%), Sevilla (69%). Els segueixen en el rànquing València (65%), Barcelona (61%) i Madrid (60%).
Ciutats grans: més ús de mòbil
En el cas de les ciutats s'aprecia una correlació: a més població, més ús de mòbil a l'hora de comprar entrades. Aquests quatre exemples de ciutats (Madrid, Bilbao, Càceres i Sòria) són similars als que ofereixen ciutats de mides similars.

Encara que sí que hi ha preferència per l'ús del mòbil com més gran és el lloc de residència, no hi ha diferències per edat. L'ús del mòbil és més elevat entre els més joves (18-35 anys), sigui quina sigui la dimensió del lloc on vivim.
Les dones usen més el mòbil
Si s'analitzen les persones que utilitzen el telèfon mòbil per navegar per Ticketea.com, s'observa que el seu ús és preferent en totes les franges d'edat fins als 64 anys i que són les dones les que usen en major mesura el mòbil per navegar.

Exposicions i esports, el més comprat
Per tipus d'esdeveniment, destaquen les compres des del mòbil per a exposicions, competicions esportives i espectacles de dansa. En el costat oposat es troben les fires professionals i els congressos.

Espanya per sobre d'altres països
En comparació d'estudis internacionals sobre ecommerce, les compres realitzades a través d'smartphones es van mantenir durant el quart trimestre de 2015 en els mateixos percentatges, lleugerament superiors al 30% del total, i allunyats de països com Corea del Sud, el Japó o Regne Unit que s'apropen al 50%.
Altres països, com Estats Units, Itàlia, França o Rússia es mantenen per sota d'Espanya, les seves transaccions via mòbil solament representen entre el 20-30% del total de l'ecommerce.
Ticketea presenta la seva nova app
Amb l'objectiu de facilitar la compra d'entrades des del dispositiu que, actualment, ja s'utilitza per buscar esdeveniments d'oci (concerts, teatre, festivals…), Ticketea.com estrena aquesta setmana una nova app mòbil, que permetrà comprar directament les entrades des del mòbil. L'aplicació, que ja està disponible tant per iOS com per Android, geolocaliza els esdeveniments perquè cada usuari pugui trobar els millors esdeveniments en el seu entorn.