08
d'Abril
de
2015
Act.
08
d'Abril
de
2015
Que et donin diners per comprar en un restaurant o una botiga, i que te'n donin més si aconsegueixes que els teus amics també ho fan. Aquest és el concepte bàsic de Dineyo, una aplicació mòbil que van posar en marxa fa un parell de mesos quatre emprenedors de Barcelona per incentivar el consum als comerços de barri. "El concepte de cashback –és a dir, premiar el consumidor directament amb diners– està molt estès als Estats Units, però a Europa encara ens costa, som més sobris en aquest aspecte", explica Lluís Florit, CEO i principal impulsor de Dineyo, que acaba d'entrar a l'acceleradora Conector, de l'inversor Carlos Blanco.
Florit explica que la idea de muntar Dineyo se li va ocórrer en tornar de Shanghai, on va anar a ampliar els estudis d'Administració i Direcció d'Empreses i on va fer el seu primer intent d'aixecar el seu propi negoci: una agència de models occidentals per a anuncis de publicitat als mitjans xinesos. "Abans d'anar a la Xina ja havia treballat per una gran empresa, sabia que no era el meu ambient", reconeix Florit.
En tornar a Barcelona, es va associar amb un amic advocat per muntar una distribuïdora i finançadora de maquinària per centres d'estètica, com les màquines de depilació làser, i es van adonar que molts d'aquests locals patien molt la pressió comercial de webs de descompte, com Groupon o LetsBonus. "Aquest tipus de negocis fan molt mal al petit comerç. En lloc de fidelitzar clients, els inunden de buscadors de chollos, gent que només busca preus baixos", comenta Florit.
D'aquesta manera, ell i el seu soci es van posar a pensar de quina manera podien impulsar el comerç de barri i van decidir innovar amb un model de negoci: una aplicació mòbil que premiés amb diners a les persones que compressin a locals i restaurants que formin part d'una xarxa concreta: Dineyo. Entre gener i setembre de 2014, Florit i el seu soci es van ajuntar amb dos socis més, l'Oriol Collell i en Valentí Freixanet, i van estar invertint en el desenvolupament de la plataforma, que avui dia ja està operativa, amb més de 190 comerços adherits a tot Barcelona.
Bonificacions per ser fidel
El model de negoci és senzill: quan un usuari de Dineyo consumeix en un dels comerços adherits, obté una recompensa, equivalent a un percentatge de la seva despesa. Aquest percentatge el fixa el mateix comerç, i sol estar entre el 8 i el 15%, del que Dineyo es queda un petit percentatge. De moment, cada comerç té un codi QR associat amb informació sobre la quantitat de la bonificació, però ben aviat esperen que la bonificació estigui integrada en el sistema TPV del local, és a dir, que aparegui directament en el ticket de caixa.
Per altra banda, l'usuari de Dineyo pot referir un comerç a una altra persona o usuari a Dineyo, Si aquest darrer acaba consumint, l'usuari referent també es beneficia d'una bonificació. "Tens dues opcions, anar acumulant diners, o monetitzar la bonificació en el teu compte corrent a l'instant", explica Florit.
Segons l'emprenedor, Dineyo és una forma de donar més visibilitat a les botigues i ajuda a abaratir el cost d'obtenir un nou client i de fidelitzar-lo. "És com si posessis a totes les botigues en un marketplace virtual", comenta Florit.
Per altra banda, la plataforma Dineyo també va acumulant dades de forma anònima sobre els perfils dels consumidors, una informació que pot ser molt útil per les botigues a l'hora de segmentar i definir les seves estratègies de màrqueting i segmentació. En aquests moments, i està en fase d'expansió comercial. "Estem creixent un 20% acumulat cada setmana, però per tenir un creixement constant i satisfactori hem d'aconseguir un equilibri entre usuaris i comerços adherits", diu Florit.
Florit explica que la idea de muntar Dineyo se li va ocórrer en tornar de Shanghai, on va anar a ampliar els estudis d'Administració i Direcció d'Empreses i on va fer el seu primer intent d'aixecar el seu propi negoci: una agència de models occidentals per a anuncis de publicitat als mitjans xinesos. "Abans d'anar a la Xina ja havia treballat per una gran empresa, sabia que no era el meu ambient", reconeix Florit.
En tornar a Barcelona, es va associar amb un amic advocat per muntar una distribuïdora i finançadora de maquinària per centres d'estètica, com les màquines de depilació làser, i es van adonar que molts d'aquests locals patien molt la pressió comercial de webs de descompte, com Groupon o LetsBonus. "Aquest tipus de negocis fan molt mal al petit comerç. En lloc de fidelitzar clients, els inunden de buscadors de chollos, gent que només busca preus baixos", comenta Florit.
D'aquesta manera, ell i el seu soci es van posar a pensar de quina manera podien impulsar el comerç de barri i van decidir innovar amb un model de negoci: una aplicació mòbil que premiés amb diners a les persones que compressin a locals i restaurants que formin part d'una xarxa concreta: Dineyo. Entre gener i setembre de 2014, Florit i el seu soci es van ajuntar amb dos socis més, l'Oriol Collell i en Valentí Freixanet, i van estar invertint en el desenvolupament de la plataforma, que avui dia ja està operativa, amb més de 190 comerços adherits a tot Barcelona.
Bonificacions per ser fidel
El model de negoci és senzill: quan un usuari de Dineyo consumeix en un dels comerços adherits, obté una recompensa, equivalent a un percentatge de la seva despesa. Aquest percentatge el fixa el mateix comerç, i sol estar entre el 8 i el 15%, del que Dineyo es queda un petit percentatge. De moment, cada comerç té un codi QR associat amb informació sobre la quantitat de la bonificació, però ben aviat esperen que la bonificació estigui integrada en el sistema TPV del local, és a dir, que aparegui directament en el ticket de caixa.
Per altra banda, l'usuari de Dineyo pot referir un comerç a una altra persona o usuari a Dineyo, Si aquest darrer acaba consumint, l'usuari referent també es beneficia d'una bonificació. "Tens dues opcions, anar acumulant diners, o monetitzar la bonificació en el teu compte corrent a l'instant", explica Florit.
Segons l'emprenedor, Dineyo és una forma de donar més visibilitat a les botigues i ajuda a abaratir el cost d'obtenir un nou client i de fidelitzar-lo. "És com si posessis a totes les botigues en un marketplace virtual", comenta Florit.
Per altra banda, la plataforma Dineyo també va acumulant dades de forma anònima sobre els perfils dels consumidors, una informació que pot ser molt útil per les botigues a l'hora de segmentar i definir les seves estratègies de màrqueting i segmentació. En aquests moments, i està en fase d'expansió comercial. "Estem creixent un 20% acumulat cada setmana, però per tenir un creixement constant i satisfactori hem d'aconseguir un equilibri entre usuaris i comerços adherits", diu Florit.