
09
de Desembre
de
2015
Act.
26
de Gener
de
2016
La compra col·lectiva de serveis i productes també arriba al món de l'empresa. Doiser és la start-up catalana que s'encarrega d'oferir serveis a les pimes i professionals de l'Estat espanyol amb el mateix sistema que plataformes com Atrápalo o LetsBonus. L'única diferència es troba en la compra, "en aquestes pàgines es fa tot per impuls, mentre que Doiser és una compra per necessitat", matisa un dels socis del negoci, Ignasi Comellas, que afegeix que la companyia és la primera que ha portat aquesta mena de compres a l'àmbit professional.
La idea va sorgir el 2008 amb un projecte de màster d'un dels tres socis fundadors, els quals es coneixien d'abans d'iniciar-se en l'emprenedoria. "Dos som enginyers industrials superiors i un és arquitecte, així que vam començar un projecte sense tenir massa coneixements", relata Comellas sobre l'inici. "Per això vam destinar una part molt important dels recursos i del temps a estudiar el mercat i a treballar el pla de negoci".
Pel que fa al suport, el soci destaca el paper dels business angel: "El negoci s'ha finançat amb capital privat i amb diverses rondes d'inversió, però els inversors han sigut importants per aixecar el negoci". Calcula que la inversió destinada a consolidar el projecte es troba entorn dels300.000 euros.
Ajudar les pimes i professionals
L'objectiu de Doiser és portar a l'empresa, i especialment a la pime i els autònoms, els beneficis de la compra col·lectiva. Al tenir la particularitat de ser un usuari que compra "per requeriment", Comellas detalla que en els acords amb els proveïdors predomina la qualitat i la continuïtat del servei més que no pas el preu, el que esdevé un ganxo significatiu en aquestes plataformes.
"En el món de la pime les compres estan poc professionalitzades i optimitzades", apunta el responsable de Doiser, que atribueix aquesta debilitat a la falta de "canals clars i ben definits a través dels quals fer compres de manera ràpida, fàcil, còmode i amb garanties". Unes característiques que la start-up prioritza, ja que a més de seleccionar els millors proveïdors, fa públiques opinions contrastades per la mateixa comunitat.
Per apaivagar qualsevol queixa, Comellas vol deixar clar que la seva feina no pretén "suplir la d'un departament de compres", però sí que busquen ajudar els qui no tenen aquests recursos i necessiten la "selecció, negociació i qualitat" dels proveïdors.
Cobrir una necessitat existent
Catalunya i la comunitat de Madrid són les dues zones on més concentraciód'usuaris i de proveïdors té Doiser a l'Estat espanyol, el que no deixa de ser un reflex de la "concentració real d'empreses a Espanya", assenyala Comellas.
Compten amb serveis de tota mena, des de compra de material per a oficina fins a serveis de consultories, bufets d'advocats o agències de viatges. Inicialment la selecció d'empreses per ofertar al portal la feia l'equip, però la situació ha canviat: "Els proveïdors ens vénen a buscar perquè ja ens hem posicionat com un canal de captació de clients d'empresa, els proveïdors vénen perquè som una bona via per arribar als seus clients potencials". El soci apunta a les xarxes socials i la comunicació online com les eines més efectives per donar-se a conèixer i captar nous proveïdors.
Compten també amb un butlletí setmanal on es promocionen ofertes o nous serveis de Doiser i que reben gairebé 90.000 usuaris registrats. "El mailing és una part important, suposa prop del 20% del tràfic", detalla Comellas, que reconeix que aquest element té el paper de compra impulsiva. "Potser una empresa no s'ha plantejat contractar un servei, però al veure'l en el recull que enviem, li generem un interès que no tenia", afegeix.
A més a més, aquest butlletí també serveix d'ajuda per a les empreses que tenen contractat un determinat proveïdor i no han comparat altres opcions. "Amb el mailing miren i demanen nous pressupostos, valoren preus i serveis. Com que el client ja té la necessitat, nosaltres aportem aquesta inquietud per fer una valoració de costos", subratlla.
Tecnologia, l'assignatura pendent
"Empreses joves o que se senten còmodes amb un entorn online", així descriu el soci de la start-up el seu usuari principal. Tampoc dubta a afirmar que a les pimes espanyoles "encara els costa fer els processos via online" i que és "qüestió de temps adonar-se dels avantatges que tenen els que aposten per Internet".
Per facilitar el pas a l'era digital de tot aquest gruix d'empreses, Doiser té entre els objectius a curt termini crear una app per accedir als seus serveis. Fins ara, la xifra d'usuaris que repeteixen la compra de serveis al portal es troba al voltant del 47%.
Creixement ambiciós
La start-up preveu tancar el 2015 al voltant dels 320.000 euros de facturació, un 20% més que l'any anterior, segons Comellas. Però de cara als pròxims anys, l'equip vol impulsar encara més el creixement i s'ha marcat com a objectiu assolir els 600.000 euros el 2016.
El soci de la companyia reconeix que la internacionalització també es troba en la llista de propòsits i que Sud-amèrica és l'opció més viable, però reconeix que encara no tenen cap soci ni han iniciat converses amb ningú i que, fins al moment, tot són "pensaments".
La idea va sorgir el 2008 amb un projecte de màster d'un dels tres socis fundadors, els quals es coneixien d'abans d'iniciar-se en l'emprenedoria. "Dos som enginyers industrials superiors i un és arquitecte, així que vam començar un projecte sense tenir massa coneixements", relata Comellas sobre l'inici. "Per això vam destinar una part molt important dels recursos i del temps a estudiar el mercat i a treballar el pla de negoci".
Pel que fa al suport, el soci destaca el paper dels business angel: "El negoci s'ha finançat amb capital privat i amb diverses rondes d'inversió, però els inversors han sigut importants per aixecar el negoci". Calcula que la inversió destinada a consolidar el projecte es troba entorn dels300.000 euros.
Ajudar les pimes i professionals
L'objectiu de Doiser és portar a l'empresa, i especialment a la pime i els autònoms, els beneficis de la compra col·lectiva. Al tenir la particularitat de ser un usuari que compra "per requeriment", Comellas detalla que en els acords amb els proveïdors predomina la qualitat i la continuïtat del servei més que no pas el preu, el que esdevé un ganxo significatiu en aquestes plataformes.
"En el món de la pime les compres estan poc professionalitzades i optimitzades", apunta el responsable de Doiser, que atribueix aquesta debilitat a la falta de "canals clars i ben definits a través dels quals fer compres de manera ràpida, fàcil, còmode i amb garanties". Unes característiques que la start-up prioritza, ja que a més de seleccionar els millors proveïdors, fa públiques opinions contrastades per la mateixa comunitat.
Per apaivagar qualsevol queixa, Comellas vol deixar clar que la seva feina no pretén "suplir la d'un departament de compres", però sí que busquen ajudar els qui no tenen aquests recursos i necessiten la "selecció, negociació i qualitat" dels proveïdors.
Cobrir una necessitat existent
Catalunya i la comunitat de Madrid són les dues zones on més concentraciód'usuaris i de proveïdors té Doiser a l'Estat espanyol, el que no deixa de ser un reflex de la "concentració real d'empreses a Espanya", assenyala Comellas.
Compten amb serveis de tota mena, des de compra de material per a oficina fins a serveis de consultories, bufets d'advocats o agències de viatges. Inicialment la selecció d'empreses per ofertar al portal la feia l'equip, però la situació ha canviat: "Els proveïdors ens vénen a buscar perquè ja ens hem posicionat com un canal de captació de clients d'empresa, els proveïdors vénen perquè som una bona via per arribar als seus clients potencials". El soci apunta a les xarxes socials i la comunicació online com les eines més efectives per donar-se a conèixer i captar nous proveïdors.
Compten també amb un butlletí setmanal on es promocionen ofertes o nous serveis de Doiser i que reben gairebé 90.000 usuaris registrats. "El mailing és una part important, suposa prop del 20% del tràfic", detalla Comellas, que reconeix que aquest element té el paper de compra impulsiva. "Potser una empresa no s'ha plantejat contractar un servei, però al veure'l en el recull que enviem, li generem un interès que no tenia", afegeix.
A més a més, aquest butlletí també serveix d'ajuda per a les empreses que tenen contractat un determinat proveïdor i no han comparat altres opcions. "Amb el mailing miren i demanen nous pressupostos, valoren preus i serveis. Com que el client ja té la necessitat, nosaltres aportem aquesta inquietud per fer una valoració de costos", subratlla.
Tecnologia, l'assignatura pendent
"Empreses joves o que se senten còmodes amb un entorn online", així descriu el soci de la start-up el seu usuari principal. Tampoc dubta a afirmar que a les pimes espanyoles "encara els costa fer els processos via online" i que és "qüestió de temps adonar-se dels avantatges que tenen els que aposten per Internet".
Per facilitar el pas a l'era digital de tot aquest gruix d'empreses, Doiser té entre els objectius a curt termini crear una app per accedir als seus serveis. Fins ara, la xifra d'usuaris que repeteixen la compra de serveis al portal es troba al voltant del 47%.
Creixement ambiciós
La start-up preveu tancar el 2015 al voltant dels 320.000 euros de facturació, un 20% més que l'any anterior, segons Comellas. Però de cara als pròxims anys, l'equip vol impulsar encara més el creixement i s'ha marcat com a objectiu assolir els 600.000 euros el 2016.
El soci de la companyia reconeix que la internacionalització també es troba en la llista de propòsits i que Sud-amèrica és l'opció més viable, però reconeix que encara no tenen cap soci ni han iniciat converses amb ningú i que, fins al moment, tot són "pensaments".