
14
d'Agost
de
2014
El món del videojoc està en constant creixement. La irrupció de les xarxes socials ha donat una nova empenta a aquest sector que tan bé connecta amb el públic jove. Tot i això, la creació de jocs és sovint llarga i laboriosa i és complicat entrar en un mercat tan competitiu. Edenic Games, una start-up creada i dirigida per David Xicota, es posiciona com l'ajuda necessària perquè les petites empreses es puguin fer un lloc enmig de les dificultats.
Reinvenció de l'empresa
Edenic Games va néixer l'any 2007 com a una empresa dedicada a fer jocs socials adaptats a plataformes com Facebook, que consideren una font d'or. Veient la problemàtica de desenvolupar jocs i saber-los vendre, els caps de l'empresa van decidir donar un cop de timó. "Vam trobar mancances en la indústria del videojoc i volíem donar un cop de mà a les petites empreses que tenen moltes idees però pocs recursos per competir", explica Xicota a VIAempresa.
Desenvolupament tecnològic
Edenic Games va canviar de B2C a B2B, és a dir, de dirigir-se al consumidor a fer-ho a altres empreses interessades en els seus serveis. Des de llavors, ofereixen tecnologies claus per poder jugar contra amics, fer compres des de l'app o incrustar-ho a les xarxes. "Nosaltres assumim el pes de crear una infraestructura mentre que deixem la part de creativitat i comunicació als nostres clients", comenta Xicota.
L'objectiu primordial d'Edenic Games és reduir el temps de construcció dels jocs en tres o quatre mesos perquè, d'aquesta manera, també se'n puguin crear més i tenir més impacte. "Volem ser el paraigua tecnològic de les petites empreses del món del joc, agilitzar-ne la creació", explica Xicota. Segons els fundadors, la indústria s'està dividint en màrqueting i tecnologia i ells han optat per centrar-se en la segona branca.
Internacionalització
Edenic Games va ser fundada l'any 2007 per David Xicota i Alberto Xaubet. Per sortir al mercat amb un equip de 8 persones va ser necessari una inversió d'uns 200.000 euros, aportats entre els socis fundadors i un business angel. La col·laboració de Barcelona Activa, asseguren, va ser "indispensable" per trobar inversors i elaborar un bon business plan.
Actualment, estan en procés de creixement i potenciant el seu pes al mercat espanyol. Tot i això, tenen clara la seva vocació internacional. "Si tot va bé a principis del 2015 obrirem una oficina comercial al Regne Unit", expliquen, "la marca Gran Bretanya ven molt a Europa i ens permet obrir-nos a altres mercats del vell continent". Alemanya també està en el punt de mira.
Edenic Games està instal·lada al Parc Tecnològic de Barcelona i pròximament iniciaran una ronda d'inversió per valor d'un milió d'euros que els permeti seguir la seva expansió.
Reinvenció de l'empresa
Edenic Games va néixer l'any 2007 com a una empresa dedicada a fer jocs socials adaptats a plataformes com Facebook, que consideren una font d'or. Veient la problemàtica de desenvolupar jocs i saber-los vendre, els caps de l'empresa van decidir donar un cop de timó. "Vam trobar mancances en la indústria del videojoc i volíem donar un cop de mà a les petites empreses que tenen moltes idees però pocs recursos per competir", explica Xicota a VIAempresa.
Desenvolupament tecnològic
Edenic Games va canviar de B2C a B2B, és a dir, de dirigir-se al consumidor a fer-ho a altres empreses interessades en els seus serveis. Des de llavors, ofereixen tecnologies claus per poder jugar contra amics, fer compres des de l'app o incrustar-ho a les xarxes. "Nosaltres assumim el pes de crear una infraestructura mentre que deixem la part de creativitat i comunicació als nostres clients", comenta Xicota.
L'objectiu primordial d'Edenic Games és reduir el temps de construcció dels jocs en tres o quatre mesos perquè, d'aquesta manera, també se'n puguin crear més i tenir més impacte. "Volem ser el paraigua tecnològic de les petites empreses del món del joc, agilitzar-ne la creació", explica Xicota. Segons els fundadors, la indústria s'està dividint en màrqueting i tecnologia i ells han optat per centrar-se en la segona branca.
Internacionalització
Edenic Games va ser fundada l'any 2007 per David Xicota i Alberto Xaubet. Per sortir al mercat amb un equip de 8 persones va ser necessari una inversió d'uns 200.000 euros, aportats entre els socis fundadors i un business angel. La col·laboració de Barcelona Activa, asseguren, va ser "indispensable" per trobar inversors i elaborar un bon business plan.
Actualment, estan en procés de creixement i potenciant el seu pes al mercat espanyol. Tot i això, tenen clara la seva vocació internacional. "Si tot va bé a principis del 2015 obrirem una oficina comercial al Regne Unit", expliquen, "la marca Gran Bretanya ven molt a Europa i ens permet obrir-nos a altres mercats del vell continent". Alemanya també està en el punt de mira.
Edenic Games està instal·lada al Parc Tecnològic de Barcelona i pròximament iniciaran una ronda d'inversió per valor d'un milió d'euros que els permeti seguir la seva expansió.