• Innovació
  • "El 66% dels ingressos publicitaris de Facebook ja vénen directament del mòbil"

"El 66% dels ingressos publicitaris de Facebook ja vénen directament del mòbil"

Responsables de Google, Twitter, Facebook i Amazon expliquen les últimes estratègies de mobilitat i aplicacions mòbils en la 5a edició del BDigital Apps. VIAempresa ho relata minut a minut

Auditori del BDigitalApps 2014
Auditori del BDigitalApps 2014
11 de Novembre de 2014 - 05:30
14.00 - Finalitza la sessió matinal d'aquest BDigital Apps 2014, cinquena edició de la trobada. Segueix l'activitat a la tarda amb un workshop dirigit per diversos ponents i especialistes de la jornada i centrat en l'ús de la plataforma Fabric i altres eines pel desenvolupament d'apps mitjançant Twitter. 

13.42 -
 Huet aprofita la conferència per presenta Fabric, l'eina de Twitter per crear apps. Alhora, recomana llençar tuits breus i amb bon contingut, i enllaçar els tuits amb les apps de l'empresa per no perdre difusió. I no dubta en afirmar que una bona app es pot tornar tan viral com un missatge de Twitter o Facebook a la xarxa.



13.23 -
És l'hora de parlar de Twitter com a plataforma per a desenvolupadors amb Romain Huet, developer advocate de la multinaciona. Des de la xarxa social, de referència mundial, la principal preocupació és la seguretat de la xarxa. Huet assenyala que en els darrers 30 anys les apps han patit fins a 5.500.000.000 crashes, per això l'estabilitat és l'objctiu principal de la plataforma i un valor afegit que pot oferir als desenvolupadors.

13.00 - Parla ara Carles Fradera, d'Amazon, qui explica que el 56% dels ingressos de compra mitjançant apps sorgeixen després del primer mes d'ús de l'aplicació. 

12.50 - Counterest
és una aplicació catalana que compta el nombre de persones que assisteixen a un lloc. Ho han usat al CCCB per obtenir dades de visitants en temps real. Tot seguit, iCity presenta el seu projecte per modernitzar les ciutats.

12.40
- Habitualment, l'error es troba en centrar-se només en la companyia. Això genera falta de coneixement sobre l'entorn, sobre l'aplicació de les eines més disruptives. Com li va passar a Kodak -i torna a reprendre aquesta companyia avui desapareguda-, que no va ser capaç de fer front a les aplicacions digitals. A més a més, l'egocentrisme corporatiu té una segona conseqüència: "Ens mirem molt el melic i se'ns oblida que els clients són persones amb una vida al marge de nosaltres". "L'hem de conèixer", subratlla Robles, "sinó no sabrem què vol".



12.32 -
Les dades importen i d'això en parla el director de la companyia de solucions cloud Arsys, Juan Manuel Robles. La conclusió de la seva conferència és: "Cloud Big Datacompanys de viatge" pel futur tecnològic de les empreses.  Posa l'exemple de IBM i General Motors, dues companyies que equipara per haver gestionat de manera encertada la inclusió de la tecnologia a l'estructura interna. A l'altra banda, la cada cop més esmentada Kodak, de qui critica que "no va ser capaç de comprendre com la tecnologia li podia afectar".



12.30 - Nova conferència: Què ens diuen les dades? El temps real importa amb Arsys, Counterest, Pusch Technologies i iCity Project.

12.15 - 
Ricardo Cabornero
, cap de continguts de la divisió d'Amazon a Espanya i Itàlia, segueix amb la jornada. Aporta una visió més sobre com monetitzar una app. Això sí, situant el preu del producte com un element vital. Entre els consells que dóna està el d'evitar oferir preus massa diferents al de la companyia, perquè "el client es perd i acaba per no comprar". També recomana no centrat tota l'estratègia en el preu, degut a què avui dia el client ja valora més l'experiència i el valor del producte en si que no pas el preu.



12.00 - 
Coneixem ja el nom dels guanyadors del FinAppsParty de La Caixa. El primer premi és per Toni cañas i Jordi Montornés amb una aplicació per utilitzar Línia Oberta mitjançant ordres de veu a través d'un smartwatch. El segon lloc és per a Ricard Delgado, Quim Gual i Josep Oncins, per una aplicació amb el mateix wearable que monitora l'activitat física i la salut de les persones grans.

Finalment, l'organització ha concedit dos tercers premis degut a l'alta competivitat i qualitat dels projectes. Aquests guanyadors han sigut, per una banda, una app de realitat augmentada per localitzar caixers automàtics i interactuar amb ells mitjançant ulleres intel·ligents. Per l'altra, una idea per smartwatch que permet realitzar pagaments entre persones amb una encaixada de mans. 

11.40 - 
Abans de donar a conèixer els guanyadors, però, Andreu Sans, responsable de Digital Networks a La Caixa, explica els nous reptes de l'entitat amb noves aplicacions financeres basades en les xarxes socials. "Els nostres clients ens ho demanen. Volen poder estar en contacte amb altres usuaris que tenen les mateixes inquietuds i interessos; i volen tenir disponibles tots els serveis de La Caixa en qualsevol moment. A més, cada cop més tots volem uns serveis molt més personalitzats", reflexiona.

11.30 - 
Després d'un merescut descans amb cafè i croissants per tothom, expectació per conèixer les Wearables Apps guanyadores de la 4a Edició de la Wearable FinAppsParty. Es tracta d'una de les hackatones de referència del sector financer per desenvolupadors i dissenyadors d'apps.

10.45 - 
Facebook ofereix diverses solucions de publicitat al mòbil. Core Audiences permet segmentar per interessos, localització o demografia. Custom audiences ajuda a aprofitar el CRM existent en el pas de web a mòbil, recuperant la interacció amb antics clients. Finalment, Lookalike Audiences ajuda a trobar clients similars als que ja tingui l'empresa.



10.35 -
Sara Martínez, responsable d'e-commerce de Facebook Iberia, explica que tot i l'enorme penetració dels smartphones a Espanya, només un 1% de la inversió publicitària va destinada al mòbil. "Facebook no va néixer mòbil però s'hi ha tornat. El 66% dels ingressos publicitaris ja vénen directament del mòbil", explica.

10.25 - Finalitzada la intervenció de Sánchez, la Iberia CRM Manager & Mobile Lead de BP, Núria Guix, fa una breu explicació del pas de la companyia al món digital. Entre el que explica, hi ha un detall curiós: "Com podíem fomentar l'ús del telèfon si a les nostres benzineres no es pot fer servir?". Un repte dur i que van saber superar fomentant la creativitat i amb una estratègia de màrqueting relacionat i basada en la idea de la família.

10.19 - Una via és aquesta, personalitzar els continguts que consumeix el client des de les xarxes i l'entorn digital. Sigui quina sigui la tria, o l'estratègia que defineixi cada companyia, el més important és potenciar aquest segment. De fet, Sánchz assegura que el volum de negoci de les vendes en mòbil a Europa ascendeix fins els 10,7 milions d'euros. Són xifres actuals, però han de créixer.



10.11 - El testimoni passa ara a mans de Santiago Sánchez, diretor general i fundador d'Openshopen. No s'allunya de la idea bàsica de Cantalapiedra, i situa el client en el centre, com a motor del negoci. No obstant això, hi afegeix una variable que ha guanyat pes dia a dia: el canal mòbil. Per refutar-ho, dóna alguns xifres, entre elles que "un 4,2% dels consumidors es mouen a través en l'àmbit online". "Són xifres baixes", insisteix, "però fa uns anys estava per sota del 2% i s'espera que creixi en els propers anys". Un els hàndicaps que hi troba és que, avui dia, encara és la venda B2B la que despunta en l'online , pel que cal buscar maneres d'incentivar l'activitat del petit client.



10.00 -
Fisa cedeix el torn al general manager de My Taxi, Antonio Canatalapiedra, parlant dels iBeacons, els quals defineix com "uns emissors que aporten noves possibilitats de conectivitat geolocalitzada". I amb aquesta mateixa eina enceta el seu discurs. En el seu cas, però, centrat en la importància del consumidor digital en el seu nou paper de prescriptor.

09.55 - 
Comença la primera ponència de la jornada. Xavier Fisa, director de màrqueting i nous negocis de Lavínia Interactiva, parla sobre la importància de la localització en l'anàlisi de dades. "Portem molts anys interessats a calcular el retorn de tots els esforços de comunicació o de negoci. El món online sempre deixa un rastre, i cada cop més podem traslladar les seves eines a altres entorns", destaca. 

09.50 - 
Puig conclou la seva intervenció, però recorda que el sector de les TIC pot ser el motor del futur. "Generen llocs de treball, nous negocis i un efecte d'atracció als nostres sectors econòmics", remarca, i lloa el paper de Barcelona per la celebració de fires com el Mobile World Congress.



09.35 - 
Pren el torn de paraula el conseller Felip Puig. Equipara, ironitzant, el nombre de raspalls de dents que hi ha a la societat amb la quantitat d'apps i descàrregues diàries amb un "no és massa diferent". "Avui hi ha ja més de 100.000 milions de descàrregues d'apps, el que demostra com estem avançants", afegeix.

09.33
- I el president de Barcelona Digital Centre Tecnològic acaba la seva intervenció amb el que ha de ser un objectiu compartit en el sector tecnològic, i que no és res més que millorar la seguretat per donar un servei de confiança als clients i usuaris.



09.25 -Antoni Massanell
dóna el tret de sortida a la 5a edició del Bdigital Apps amb una primera conclusió: "La revolució digital ha passat de ser dels països desenvolupats a tot el món".

09.00 - 
Comença a omplir-se l'auditori del CosmoCaixa després de l'habitual procediment d'acreditacions. Antoni Massanell, president del Barcelona Digital Centre Tecnològic, dóna la benvinguda als assistents juntament amb Felip Puig, conseller d'Empresa i Ocupació. A partir de les 09:30h començarà la primera taula rodona sobre retail, e-commerce i loyalty strategies.

08.30 -
Obren les portes del CosmoCaixa de Barcelona per gestionar les acreditacions, abans de la conferència inaugural a càrrec del senyor Antoni Massanell, president de Barcelona Digital Centre Tecnològic; i del conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Felip Puig. L'etiqueta de la jornada a Twitter és #bdigitalapps.

 



El BDigital Apps, un dels congressos més rellevants sobre estratègies de mobilitat i aplicacions mòbils a Espanya arriba a la 5a edició amb un cartell format per grans líders del sector com Google, Twitter, Facebook i Amazon. Els responsables d'aquestes companyies analitzaran les principals tendències en l'àmbit global en el sector de les aplicacions mòbils i mostraran als assistents noves eines per ser més àgils i competitius, amb l'objectiu de monetitzar les aplicacions. Des de l'Auditori del CosmoCaixa, VIAempresa et porta, minut a minut, la narració en directe de la 5a edició BDigital Apps.