
28
de Gener
de
2016
Act.
29
de Gener
de
2016
"L'objectiu de la nostra empresa és facilitar als micro i petits comerços de països en desenvolupament l'accés al crèdit amb les millors condicions" i que no quedin "desplaçats per grans superfícies o supermercats", explica Francisco Escamilla. L'emprenedor lidera la start-up Storm, una empresa que proposa Troka, un dispositiumultifuncional per facilitar la vida a "les petites i micro empreses de societats poc bancaritzades", pròpies de les economiesemergents.
Escamilla va identificar que els petitscomerços representen una gran font d'ocupació, perquè sense gaires recursos es poden posar en marxa. Però l'emprenedor va detectar alguns problemes: els supermercats estan desplaçant-los perquè no hi poden competir per la falta de tecnologia i concretament perquè no poden acceptar pagaments amb targeta, ni fer inventaris i que, a més "compren producte sense comparar els preus". A tot això s'hi afegeix un problema de finançament amb uns tipus d'interès molt alts, donat que les entitats financeres més petites tenen "unes despeses operatives molt altes".
La solució que proposen des de Storm és Troka, una espècie de mescla entre datàfon, calculadora, maquina enregistradora i caixa tot en un, que aglutinarà, també, la comunicació amb els proveïdors i les entitats financeres. "El projecte permetrà als comerços ser més competitius", tindrà un preu d'uns 60 euros i "només requereix una connexió a Internet", indica Escamilla.
El dispositiu compara els preus de venda i de compra dels proveïdors i mitiga el risc, mitjançant un algoritme, per tal de donar crèdit a aquests comerços –reduint així el risc d'impagament-. Escamilla posa un exemple: "Un venedor vol vendre llaunes de Coca-cola, la màquina comprova quina és la comanda que més li convé –posem una de 600 euros-. Es demanda el crèdit, se li comunica al banc, que dóna els diners, perquè sap on van a parar i s'assegura del seu retorn". Per fer això, Storm, tenen un banc associat per finançar aquesta línia de crèdit.
A més d'això, centralitza també altres funcions com la de caixa registradora i "en tindrà més a mida que avanci el projecte", indica Escamilla.
Una prova mexicana
La implantació de Troka de moment s'està estudiant a Mèxic, d'on són Escamilla i un dels seus socis, Max Niño Zarazúa. La tercera persona al capdavant d'aquest projecte és Oscar Galíndez, encarregat de la tecnologia.
Escamilla té experiència en la implantació de targetes de dèbit en economies poc bancaritzades com ara Llatinoamèrica, Nord d'Àfrica, Xina o l'Orient Mitjà. Amb aquesta experiència, el que faltava per tancar el cercle era "que aquestes societats puguin començar a emprar-les", així va néixer la idea primigènia de l'empresa.
Aquesta aventura va començar a caminar a principis de juliol de l'any passat. Al desembre l'empresa ja es va constituir i, incubada per Barcelona Activa al programa Startup Bootcamp, han aconseguit desenvolupar un prototip del Troka. I tot això amb una inversió inicial de 8.000 euros de capital inicial propi i 15.000 per part de l'acceleradora.
"El programa ens ha ajudat amb eines de desenvolupament de start-ups però també en contactes, perquè el nostre projecte no és viable sense la col·laboració amb entitats financeres", diu Escamilla.
"Canviar la manera d'ajudar"
"Encara volem aprendre molt més dels problemes que poden tenir els usuaris finals", així mateix, l'equip de Storm està treballant per llançar una fase pilot a Mèxic. "Això serà finals de Maig", afirma Escamilla.
Una bona ocasió per donar a conèixer aquesta idea és el 4YFN on Storm tindrà presència amb l'estand de Barcelona Activa. "Volem demostrar que aplicant la tecnologia i nous models de negoci es poden millorar les condicions dels petits comerços. Cercarem aliances amb empreses i entitats financeres interessades a fer més eficient la seva relació amb micro i petites empreses", explica l'emprenedor.
"Un cop estigui provat i ben tancat el projecte a Mèxic ens interessaria provar-lo i replicar-lo a altres països de Sud-amèrica o Marroc, que també pot ser un país potencial", diu l'emprenedor i afegeix: "Trobo que és una manera de canviar la manera d'ajudar les economies menys desenvolupades".
Escamilla va identificar que els petitscomerços representen una gran font d'ocupació, perquè sense gaires recursos es poden posar en marxa. Però l'emprenedor va detectar alguns problemes: els supermercats estan desplaçant-los perquè no hi poden competir per la falta de tecnologia i concretament perquè no poden acceptar pagaments amb targeta, ni fer inventaris i que, a més "compren producte sense comparar els preus". A tot això s'hi afegeix un problema de finançament amb uns tipus d'interès molt alts, donat que les entitats financeres més petites tenen "unes despeses operatives molt altes".
La solució que proposen des de Storm és Troka, una espècie de mescla entre datàfon, calculadora, maquina enregistradora i caixa tot en un, que aglutinarà, també, la comunicació amb els proveïdors i les entitats financeres. "El projecte permetrà als comerços ser més competitius", tindrà un preu d'uns 60 euros i "només requereix una connexió a Internet", indica Escamilla.
El dispositiu compara els preus de venda i de compra dels proveïdors i mitiga el risc, mitjançant un algoritme, per tal de donar crèdit a aquests comerços –reduint així el risc d'impagament-. Escamilla posa un exemple: "Un venedor vol vendre llaunes de Coca-cola, la màquina comprova quina és la comanda que més li convé –posem una de 600 euros-. Es demanda el crèdit, se li comunica al banc, que dóna els diners, perquè sap on van a parar i s'assegura del seu retorn". Per fer això, Storm, tenen un banc associat per finançar aquesta línia de crèdit.
A més d'això, centralitza també altres funcions com la de caixa registradora i "en tindrà més a mida que avanci el projecte", indica Escamilla.
Una prova mexicana
La implantació de Troka de moment s'està estudiant a Mèxic, d'on són Escamilla i un dels seus socis, Max Niño Zarazúa. La tercera persona al capdavant d'aquest projecte és Oscar Galíndez, encarregat de la tecnologia.
Escamilla té experiència en la implantació de targetes de dèbit en economies poc bancaritzades com ara Llatinoamèrica, Nord d'Àfrica, Xina o l'Orient Mitjà. Amb aquesta experiència, el que faltava per tancar el cercle era "que aquestes societats puguin començar a emprar-les", així va néixer la idea primigènia de l'empresa.
Aquesta aventura va començar a caminar a principis de juliol de l'any passat. Al desembre l'empresa ja es va constituir i, incubada per Barcelona Activa al programa Startup Bootcamp, han aconseguit desenvolupar un prototip del Troka. I tot això amb una inversió inicial de 8.000 euros de capital inicial propi i 15.000 per part de l'acceleradora.
"El programa ens ha ajudat amb eines de desenvolupament de start-ups però també en contactes, perquè el nostre projecte no és viable sense la col·laboració amb entitats financeres", diu Escamilla.
"Canviar la manera d'ajudar"
"Encara volem aprendre molt més dels problemes que poden tenir els usuaris finals", així mateix, l'equip de Storm està treballant per llançar una fase pilot a Mèxic. "Això serà finals de Maig", afirma Escamilla.
Una bona ocasió per donar a conèixer aquesta idea és el 4YFN on Storm tindrà presència amb l'estand de Barcelona Activa. "Volem demostrar que aplicant la tecnologia i nous models de negoci es poden millorar les condicions dels petits comerços. Cercarem aliances amb empreses i entitats financeres interessades a fer més eficient la seva relació amb micro i petites empreses", explica l'emprenedor.
"Un cop estigui provat i ben tancat el projecte a Mèxic ens interessaria provar-lo i replicar-lo a altres països de Sud-amèrica o Marroc, que també pot ser un país potencial", diu l'emprenedor i afegeix: "Trobo que és una manera de canviar la manera d'ajudar les economies menys desenvolupades".