El més cercat a Google el 2015

Els atemptats terroristes de París han estat, amb diferència, el més buscat al popular cercador

Google
Google
quico domingo
Soci i director de Mortensen
17 de Desembre de 2015
Act. 17 de Desembre de 2015
La quota de mercat de Google al món és aproximadament del 70% segons les darreres estadístiques. A Espanya aquesta quota arriba fins al 99,5%, és a dir, la resta de cercadors pràcticament no existeixen.

Partint d'aquesta base, podríem concloure que les cerques que es realitzen a Google són un mirall força fidedigne d'allò que interessa i preocupa a la nostra societat.

Ara que s'acaba l'any, les grans companyies tecnològiques publiquen les seves estadístiques resum del 2015 i, tal com ja va fer Twitter fa uns dies, ara arriba el torn de Google.

L'empresa de Mountain View ha desvetllat que el trist honor de ser la temàtica més cercada aquest any el tenen els atemptats a París del passat 13 de novembre.

Les cerques relacionades amb els fets de la capital francesa van generar 897 milions de consultes. El fet més curiós, segurament, és les semblances i diferències que hi ha entre les cerques originades a França i les de la resta del món.

A França, els dies posteriors als atemptats, les cinc cerques més populars van ser:

1. Què va passar a París?
2. Qui eren els terroristes?
3. Qui són els Eagles of Death Metal? (en referència al grup que actuava a la sala Bataclan quan hi van irrompre els terroristes)
4. Què és "Pray for Paris"?
5. A quina hora és el toc de queda a París?

A la resta del món, però, algunes de les preguntes són sensiblement diferents:

1. Què va passar a París?
2. Per què Daesh va atacar París?
3. És segur viatjar a París?
4. Quantes persones van morir a París?
5. Qui va atacar París?

En segon lloc i a una distància abismal dels atemptats, l'entrega dels Oscars 2015 va generar un total de 406 milions de cerques, la gran majoria relacionades amb els títols de les pel·lícules o els noms d'actors i actrius.

Analitzant la resta de posicions del rànquing, l'actualitat n'és la clara vencedora: el terratrèmol al Nepal va generar 85 milions de cerques, l'escàndol de la FIFA 42 milions, la crisi grega 35 milions o l'escàndol de Volkswagen –amb 13 milions– en són clars exemples.

Tot i això, com no podia ser d'altra manera, hi ha algunes curiositats en el rànquing d'enguany: recordeu el popular vestit que alguns veien de color blau i alguns de color blanc?



El tema va suposar 73 milions de cerques, la gran majoria preguntant pel color real del vestit.

Els esports també han generat alguna sorpresa: el número u en aquest sentit se l'endú la Copa del Món de Criquet –amb 323 milions de cerques–, molt per sobre de la Champions League. Pel que fa al futbol, la Copa del Món Femenina va originar 113 milions de cerques, també molt per sobre que la resta de competicions.

Per aquells a qui els interessi indagar en les peculiaritats de cada temàtica, Google ha posat a disposició del públic una pàgina web amb gràfics interactius i tota la informació de l'any.