
29
de Setembre
de
2015
Aparentment ens pot semblar que l'avorriment –tret que vagi acompanyat de son i badalls– és imperceptible des de fora i que per tant, és un estat d'ànim que ningú pot deduir només mirant-nos. Pel que sembla, i tal com ens ha demostrat Telefònica R D, no podíem estar més equivocats.
Segons un recent estudi –i prova de concepte– que la companyia ha dut a terme, l'avorriment condueix inequívocament a una recerca activa d'estimulació. I en els temps que corren, quin és un dels canals més importants per obtenir estimulació? Efectivament, el telèfon mòbil.
En aquest sentit, els investigadors de Telefònica han desenvolupat una aplicació per Android amb la qual van demanar a una sèrie d'individus que qualifiquessin el seu nivell d'avorriment durant dues setmanes. A més, l'aplicació s'encarregava de recollir una sèrie de senyals procedents del telèfon mòbil de cadascun dels participants en l'estudi.
Posteriorment, i gràcies a tècniques d'anàlisi de dades i intel·ligència artificial, els responsables de l'estudi varen ser capaços de determinar algunes variables que tenen molt a veure amb l'avorriment, com ara quanta estona fa que hem rebut o fet una trucada, contestat un WhatsApp o simplement la freqüència d'ús del telèfon mòbil.

Aquest estudi va permetre identificar l'avorriment de manera correcta en un 83% dels casos. Ara mateix, molts de vosaltres us deveu estar preguntant: Quin interès té per una companyia com Telefònica saber si estem entretinguts o no?
El consum s'activa
La resposta és senzilla: segons la segona fase del mateix estudi, aquest cop realitzat sobre una base de 16 persones, aquells que estan més avorrits tenen més propensió a consumir contingut recomanat, per exemple, prement una alerta d'una notícia d'última hora o seguint un enllaç relacionat a alguna cerca que hàgim fet amb anterioritat.
Per tant, si Telefònica és capaç de determinar si estem o no avorrits, també hauria de ser capaç de proporcionar-nos contingut rellevant als nostres gustos en un moment en el qual estem altament predisposats a consumir-lo.
A més, la companyia destaca que aquest invent també té un vessant humà, i és que segons els experts, aquelles persones que estan avorrides més sovint són més propenses a patir depressió. Per tant, si som capaços de detectar quan una persona ho està, és possible que puguem alertar un expert o intentar mitigar aquest estat.
Segons un recent estudi –i prova de concepte– que la companyia ha dut a terme, l'avorriment condueix inequívocament a una recerca activa d'estimulació. I en els temps que corren, quin és un dels canals més importants per obtenir estimulació? Efectivament, el telèfon mòbil.
En aquest sentit, els investigadors de Telefònica han desenvolupat una aplicació per Android amb la qual van demanar a una sèrie d'individus que qualifiquessin el seu nivell d'avorriment durant dues setmanes. A més, l'aplicació s'encarregava de recollir una sèrie de senyals procedents del telèfon mòbil de cadascun dels participants en l'estudi.
Posteriorment, i gràcies a tècniques d'anàlisi de dades i intel·ligència artificial, els responsables de l'estudi varen ser capaços de determinar algunes variables que tenen molt a veure amb l'avorriment, com ara quanta estona fa que hem rebut o fet una trucada, contestat un WhatsApp o simplement la freqüència d'ús del telèfon mòbil.

Aquest estudi va permetre identificar l'avorriment de manera correcta en un 83% dels casos. Ara mateix, molts de vosaltres us deveu estar preguntant: Quin interès té per una companyia com Telefònica saber si estem entretinguts o no?
El consum s'activa
La resposta és senzilla: segons la segona fase del mateix estudi, aquest cop realitzat sobre una base de 16 persones, aquells que estan més avorrits tenen més propensió a consumir contingut recomanat, per exemple, prement una alerta d'una notícia d'última hora o seguint un enllaç relacionat a alguna cerca que hàgim fet amb anterioritat.
Per tant, si Telefònica és capaç de determinar si estem o no avorrits, també hauria de ser capaç de proporcionar-nos contingut rellevant als nostres gustos en un moment en el qual estem altament predisposats a consumir-lo.
A més, la companyia destaca que aquest invent també té un vessant humà, i és que segons els experts, aquelles persones que estan avorrides més sovint són més propenses a patir depressió. Per tant, si som capaços de detectar quan una persona ho està, és possible que puguem alertar un expert o intentar mitigar aquest estat.