Projectes d’electrificació de molls arreu del món a un sol clic

El grup de treball 'Power2ship' liderat pel Port de Barcelona crea una eina interactiva que sistematitza la informació sobre les instal·lacions sostenibles

Leina interactiva, a través de Google Earth, per conèixer els projectes d’electrificació de molls d'arreu del món | Cedida Leina interactiva, a través de Google Earth, per conèixer els projectes d’electrificació de molls d'arreu del món | Cedida

El grup de treball Power2ship de la World Ports Climate Action Program (WPCAP), liderat pel Port de Barcelona, ha creat una eina interactiva, a través de Google Earth, per conèixer els projectes d’electrificació de molls que hi ha arreu del món o que estan en vies desenvolupament, segons informen en un comunicat. Aquesta aplicació facilita dades actualitzades per ajudar a fer realitat solucions d’alimentació terrestre o Onshore Power Supply (OPS) a d’altres ports interessats en implantar-los i sistematitza la informació necessària sobre aquestes instal·lacions sostenibles pels armadors internacionals.

La presentació d’aquesta eina l’ha dut a terme el cap d’Estratègia del Port de Barcelona, Jordi Torrent, durant la reunió de líders dels grans ports mundials membres de la WPCAP celebrada la setmana passada, que va comptar amb la participació de la presidenta del port català, Mercè Conesa. El mapa dinàmic recopila la informació obtinguda de 68 ports d’arreu del món a través de diverses fonts: una enquesta detallada a 16 ports líders mundials, el World Ports Sustainability Program (WPSP) de la IAPH, l’Observatori Europeu de Combustibles Alternatius (EAFO), el DNV GL Portal Alternative Fuels Insight i un annex d'una presentació de l'ONG ambiental Amics de la Terra al 73è Comitè de Protecció del Medi Marí de l'OMI (MEPC 73).

El Port de Barcelona és un d’aquests 68 ports mundials amb connexions elèctriques, en concret a Marina 92, on existeixen dos punts de connexió per als grans iots. El Port de Barcelona, d’acord amb el seu IV Pla Estratègic recentment aprovat, preveu desenvolupar instal·lacions similars a les terminals de contenidors i de ferris els propers anys, de manera que ja el 2022 podrien connectar-se vaixells a dues d’aquestes terminals.

L’eina té el compromís de tots els ports participants d’actualitzar la informació existent quan sigui necessari i de continuar cooperant en el desenvolupament d’altres projectes Onshore Power Supply.

Més informació
Els propòsits d'any nou del Port de Barcelona
El doble horitzó del Port de Barcelona
Avui et destaquem
El més llegit