Els 10 tuits amb més èxit del 2015

Les piulades dels membres del grup musical One Direction, del president Barack Obama i del rei d'Aràbia Saudita, entre les més retuitejades de l'any

    Twitter publica un recull amb les piulades amb més retuits del 2015
    Twitter publica un recull amb les piulades amb més retuits del 2015
    quico domingo
    Soci i director de Mortensen
    12 de Desembre de 2015 - 05:31

    Cada cop més gent veu Twitter com un canal d'informació més, compatible amb la premsa, la ràdio o la televisió, més que una simple xarxa social. És cert que en certs moments, la immediatesa que proporciona Twitter, permetent que qualsevol persona en qualsevol moment expliqui allò està passant, és incomparable. Si a aquest fet li sumem la projecció a la qual pot arribar una piulada que esdevé popular, la potència del canal és impossible de rebatre.

    Aprofitant que ja s'acaba l'any, la popular xarxa social acaba de publicar un recull amb les piulades amb més retuits del 2015 que tot seguit repassem:

    1. D'entrada sorprèn que el número1 del rànquing l'ocupi l'anunci de separació del grup One Direction, amb una piulada del 26 de març del seu cantant que va superar els 741.000 retuits.

     



    2. La segona piulada amb més repercussió també té a veure amb el grup britànic. El 2 d'agost, Zayn Malik, antic membre de One Direction felicita la banda pel seu nou disc. El resultat, prop de 565.000 retuits.



    3. I encara que sembli impossible, el tercer lloc del rànquing també té a veure amb One Direction, concretament amb una piulada de Liam Page, un dels seus integrants en la qual felicita als seus companys. El missatge, publicat el 23 de juliol, va aconseguir més de 497.000 retuits.

     



    4. Posem-nos seriosos: El maig de 2015, el president dels Estats Units, Barck Obama, va obrir el seu compte oficial a Twitter –@POTUS, acrònim de President Of The United States–. Només uns mesos després, el 26 de juny, una piulada en la qual es posicionava a favor de la decisió del Tribunal Suprem de legalitzar el matrimoni homosexual va aconseguir més de 447.000 retuits.



    5. Tornem a la música, i tornem a One Direction. El sisè lloc del rànquing l'ocupa una altra piulada de gratitud cap als fans de la banda, que obté 414.000 retuits.



    6. El 29 de gener, amb motiu de la seva coronació com a rei d'Aràbia Saudita, Salmán bin Abdulaziz fa una piulada d'oració i suport al seu poble –de la qual possiblement no n'enteneu res sense fer ús del traductor de Google–. El missatge aconsegueix gairebé 370.000 retuits.


    7. El setè lloc del rànquing l'ocupa el raper Kanye West, que amb una piulada inspiradora del 23 de setembre va aconseguir més de 312.000 retuits, convertint-se d'aquesta manera en la "celebrity" més popular a Twitter de l'any, amb excepció dels integrants de One Direction.




    8.
     
    Abans d'acabar el rànquing, la vuitena posició l'ocupa un altre tuit d'un dels integrants de One Direction en el qual felicita pel seu aniversari al seu company Liam Payne. La piulada, que inclou una fotografia, va arribar als 323.000 retuits.



    9. El novè lloc és especial: la darrera piulada de l'actor Leonard Nimoy, conegut sobretot pel seu paper com a Spock a Star Trek, abans de morir. Un missatge que inspira als altres i que va aconseguir 277.000 retuits.



    10. I per tancar el rànquing, Caitlyn Jenner, anteriorment coneguda com a William Bruce Jenner –un premiat esportista– es va presentar a Twitter després de la seva operació de canvi de sexe. La piulada, publicada el dia 1 de juny, va arribar a fregar els 260.000 retuits.



    Tot i això, el rècord històric de retuits encara l'ostenta l'actriu i presentadora Ellen Degeneres, en una piulada amb selfie inclòs que segurament tothom recorda. 



    La imatge, publicada des de la gala dels Òscars del 2014 va aconseguir 3.336.000 retuits, molt per sobre del top 10 d'aquest any. Segons dades de Twitter, a més, la imatge va ser vista per més de 37 milions de persones arreu del món. Més tard es va saber que la famosa fotografia formava part d'una estratègia de màrqueting de Samsung per tal de promocionar el seu nou Galaxy Note 3.