
20
d'Agost
de
2016
Tot i que fa mesos que parlem dels avenços en matèria de cotxes autònoms, tot el que hem vist i llegit fins el moment són només prototips. Molt prometedors, això sí, però prototips al cap i a la fi.
A finals de l'any 2014 el cofundador i CEO d'Uber va desplaçar-se fins a Pittsburgh amb l'objectiu de contractar els millors experts en robòtica de la Universitat de Carnegie Mellon, una de les més importants del país en aquesta matèria. La seva idea era poder desenvolupar taxis autònoms capaços de transportar els passatgers sense cap intervenció humana.
Fins aquí, podríem considerar que l'anunci d'Uber no distava massa del de la resta de grans companyies que treballen en projectes de cotxes autònoms... fins ara. Fa només un parell de dies, Uber ha confirmat que els primers taxis sense conductor començaran a funcionar a la mateixa ciutat de Pittsburgh aquest mateix mes.
L'empresa ha arribat a un acord amb Volvo per equipar 100 models de XC90 –el 4x4 del fabricant suec– amb el sistema de conducció autònoma desenvolupat per Uber. Tot i això, l'acord no acaba aquí: totes dues empreses han signat un contracte de col·laboració per invertir 300 milions de dòlars en el desenvolupament d'un vehicle 100% autònom que pugui posar-se a la venda el 2021.
Aquests primers taxis automàtics serviran per testar el sistema de conducció d'Uber i, per a la tranquil·litat dels seus clients, estaran supervisats en tot moment per un conductor humà. Tot i així, a no ser que hi hagi algun problema, qui pilotarà en tot moment serà el mateix cotxe.
Taxis aeris
Una proposta totalment oposada és la de l'empresa nord-americana Airbus, que ja fa dos anys que treballa en el seu projecte de taxi aeri.

La idea de l'empresa és disposar d'un sistema mitjançant el qual els seus usuaris puguin demanar un taxi a través d'una app al seu mòbil. Un cop fet això, el sistema els informaria de l'heliport més proper on efectuar la recollida.
El nexe en comú entre tots dos projectes és l'autonomia del vehicle, ja que en el cas d'Airbus la companyia preveu que el seu sistema es piloti de manera totalment autònoma.
A finals de l'any 2014 el cofundador i CEO d'Uber va desplaçar-se fins a Pittsburgh amb l'objectiu de contractar els millors experts en robòtica de la Universitat de Carnegie Mellon, una de les més importants del país en aquesta matèria. La seva idea era poder desenvolupar taxis autònoms capaços de transportar els passatgers sense cap intervenció humana.
Fins aquí, podríem considerar que l'anunci d'Uber no distava massa del de la resta de grans companyies que treballen en projectes de cotxes autònoms... fins ara. Fa només un parell de dies, Uber ha confirmat que els primers taxis sense conductor començaran a funcionar a la mateixa ciutat de Pittsburgh aquest mateix mes.
L'empresa ha arribat a un acord amb Volvo per equipar 100 models de XC90 –el 4x4 del fabricant suec– amb el sistema de conducció autònoma desenvolupat per Uber. Tot i això, l'acord no acaba aquí: totes dues empreses han signat un contracte de col·laboració per invertir 300 milions de dòlars en el desenvolupament d'un vehicle 100% autònom que pugui posar-se a la venda el 2021.
Aquests primers taxis automàtics serviran per testar el sistema de conducció d'Uber i, per a la tranquil·litat dels seus clients, estaran supervisats en tot moment per un conductor humà. Tot i així, a no ser que hi hagi algun problema, qui pilotarà en tot moment serà el mateix cotxe.
Taxis aeris
Una proposta totalment oposada és la de l'empresa nord-americana Airbus, que ja fa dos anys que treballa en el seu projecte de taxi aeri.

La idea de l'empresa és disposar d'un sistema mitjançant el qual els seus usuaris puguin demanar un taxi a través d'una app al seu mòbil. Un cop fet això, el sistema els informaria de l'heliport més proper on efectuar la recollida.
El nexe en comú entre tots dos projectes és l'autonomia del vehicle, ja que en el cas d'Airbus la companyia preveu que el seu sistema es piloti de manera totalment autònoma.