Espanya, setè país en el rànquing mundial d'emissors de 'spam' 

El correu publicitari i maliciós es dispara a causa d'esdeveniments com campionats esportius mundials o l'epidèmia de l'ébola

Espanya ha entrat en el top 10 de països fonts de spam del món en ocupar el setè lloc del rànquing, solament per darrere d'Estats Units (16,71%), Rússia (5,93%), Xina (5,53%), Vietnam (4,92%), Alemanya (4%) i Argentina (3,55%), segons Kaspersky Lab. La companyia especialitzada en solucions de seguretat ha recalcat que Espanya, amb un 3,2% del total del spam ha escalat diverses posicions durant aquest 2014.

Alemanya (amb un 4%) i França (amb un 2,55%), han viscut un ascens similar; mentre que Corea del Sud (2,22%) i Taiwan (1,99%) passen d'ocupar el tercer i quart lloc al 13 i 14, respectivament.

En 2014 els spammers han aprofitat notícies internacionals de gran interès com els Mundials, les Olimpíades d'Hivern, el Mundial de Brasil o l'epidèmia d'ébola, ha assenyalat la signatura.

No obstant això, el nombre de missatges s'ha reduït en un 2,8% en 2014 pel que fa a l'any anterior. D'acord amb la previsions de la companyia, en 2015 es mantindrà la tendència a la baixa del correu publicitari, mentre que creixerà el spam fraudulent i maliciós.

De la mateixa manera, aquest any augmentarà el nombre de missatges i notificacions ben falsificades, on els ciberdelinqüents usen "trucs", com posar adjunts amb extensions poc comunes, del tipus .arj o .scr.

Spam mòbil
Quant al mòbil, els missatges que fingeixen ser un correu electrònic enviat des d'un dispositiu mòbil estan aconseguint cada vegada "més popularitat".

Kaspersky ha assenyalat que aquests missatges tenen en comú un text molt curt (o inexistent) i una signatura que diu 'Enviat des del meu iPhone'. A més, habitualment, contenen enllaços amb arxius adjunts maliciosos.

Així mateix, generalment els enviaments massius de spam imiten notificacions de diferents aplicacions mòbils com WhatsApp i Viber. Els usuaris estan familiaritzats amb la sincronització d'aplicacions de plataforma creuada i la sincronització de les dades de contacte entre diferents aplicacions i les diferents.

Avui et destaquem
El més llegit