La CE investiga possibles casos de publicitat enganyosa d'influencers

Brussel·les ha creat una plataforma per informar dels aspectes legals de la creació de continguts

Imatge d'arxiu d'un rodatge | iStock Imatge d'arxiu d'un rodatge | iStock

La Comissió Europea ha iniciat una investigació per detectar possibles casos de publicitat enganyosa d’influencers. Durant les pròximes setmanes, l’executiu comunitari, amb la col·laboració de les autoritats dels estats membres, començarà a analitzar les publicacions dels creadors de contingut amb l’objectiu de captar testimonis i afirmacions que puguin portar el consumidor a l’engany. Des de Brussel·les es justifica aquesta investigació perquè els influencers tenen una activitat comercial regular, fet que, segons la Comissió, els obliga a seguir les normes europees de protecció dels consumidors. 

D'altra banda, Europa també ha anunciat l'impuls d'un centre legal d'influencers, una plataforma en què els creadors de contingut podran trobar informació sobre les normes europees de pràctiques comercials. La Comissió Europea justifica la investigació a les publicacions dels influencers perquè es tracta d'un "pilar de l'economia digital" que, segons l'executiu comunitari, generarà 19.980 milions d'euros aquest any. "Aquest model de negoci comporta obligacions legals. Els influencers també han de seguir pràctiques comercials justes i els seus seguidors tenen dret a una informació transparent i fiable", ha apuntat el comissari de Justícia, Didier Reynders.

La notícia arriba poques hores més tard que tots els ministres de finances de la Unió Europea hagin validat l'addenda del Pla de Recuperació d'Espanya, l'última formalitat que quedava per l’accés a més de 93.000 milions d'euros en préstecs i subvencions fins al 2026. En una reunió celebrada a Luxemburg, els 27 també han donat llum verda a les estratègies renovades de la República Txeca, els Països Baixos, Portugal i Eslovènia. Espanya disposarà així de més de 10.000 milions d'euros en ajudes directes i fins a 83.000 milions d'euros en préstecs en condicions favorables per impulsar sobretot la transició verda -un 40% de la inversió del pla es destina a aquesta partida-, la transformació digital i actuar en àmbits com l'habitatge o la recerca.

Més informació
La Comissió Europea impulsa mesures per evitar l'evasió d'impostos
La Comissió Europea demana a l'Estat un ajust pressupostari del 0,7% del PIB
Edició genètica a la Unió Europea. Per fi!
Avui et destaquem
El més llegit