
16
de Setembre
de
2015
Act.
16
de Setembre
de
2015
Fa anys que una de les funcionalitats que més demanen els usuaris de Facebook és disposar d'un botó de "No m'agrada". Actualment, la popular xarxa social de Mark Zuckerberg només permet valorar positivament les publicacions de les nostres amistats.
El motiu pel qual des de Facebook no han implementat una característica aparentment tan senzilla tècnicament i demandada pels usuaris és molt simple: intentar defugir la negativitat en el contingut dels usuaris i per tant, l'efecte que podria tenir en algunes persones tenir un alt nombre de valoracions negatives a les seves fotografies.
Ara però, sembla que Zuckerberg ha canviat de parer. Aquest dimarts, en una sessió de preguntes i respostes de la companyia, el CEO de Facebook va informar que s'està treballant activament a incloure un botó de "Dislike".
El discurs ara sembla haver canviat una mica. Zuckerberg considera que els usuaris de la seva xarxa social tenen la necessitat expressar empatia i que en un món real en el qual no tots els moments i vivències són positius, aquesta empatia també s'ha de poder expressar indicant que un fet no ens agrada.
De moment, no està clar quant podria trigar a veure la llum aquesta nova funcionalitat, tot i que en la mateixa sessió de preguntes i respostes, el CEO de Facebook va explicar que ja està pràcticament llesta per entrar en fase de prova i que podria veure la llum ben aviat.
El funcionament encara no es coneix
La incògnita que encara queda per resoldre és la forma i funcionament que podria adoptar aquest botó, ja que pel que sembla l'objectiu de la companyia és el mostrar empatia sense ferir la sensibilitat de ningú. "No volem convertir-nos en un simple fòrum en el qual la gent voti les publicacions dels usuaris. La gent no vol invertir temps a compartir un moment del dia que és important per ells i veure com la gent el vota negativament", ha declarat el mateix Zuckerberg.
Caldrà estar atents doncs per veure com des de Facebook resolen –esperem que d'una manera senzilla– una qüestió aparentment tan complexa com la de donar una opinió negativa sense expressar negativitat.
El motiu pel qual des de Facebook no han implementat una característica aparentment tan senzilla tècnicament i demandada pels usuaris és molt simple: intentar defugir la negativitat en el contingut dels usuaris i per tant, l'efecte que podria tenir en algunes persones tenir un alt nombre de valoracions negatives a les seves fotografies.
Ara però, sembla que Zuckerberg ha canviat de parer. Aquest dimarts, en una sessió de preguntes i respostes de la companyia, el CEO de Facebook va informar que s'està treballant activament a incloure un botó de "Dislike".
El discurs ara sembla haver canviat una mica. Zuckerberg considera que els usuaris de la seva xarxa social tenen la necessitat expressar empatia i que en un món real en el qual no tots els moments i vivències són positius, aquesta empatia també s'ha de poder expressar indicant que un fet no ens agrada.
De moment, no està clar quant podria trigar a veure la llum aquesta nova funcionalitat, tot i que en la mateixa sessió de preguntes i respostes, el CEO de Facebook va explicar que ja està pràcticament llesta per entrar en fase de prova i que podria veure la llum ben aviat.
El funcionament encara no es coneix
La incògnita que encara queda per resoldre és la forma i funcionament que podria adoptar aquest botó, ja que pel que sembla l'objectiu de la companyia és el mostrar empatia sense ferir la sensibilitat de ningú. "No volem convertir-nos en un simple fòrum en el qual la gent voti les publicacions dels usuaris. La gent no vol invertir temps a compartir un moment del dia que és important per ells i veure com la gent el vota negativament", ha declarat el mateix Zuckerberg.
Caldrà estar atents doncs per veure com des de Facebook resolen –esperem que d'una manera senzilla– una qüestió aparentment tan complexa com la de donar una opinió negativa sense expressar negativitat.