
08
d'Agost
de
2016
Segur que cada cop més, quan feu servir Facebook, veieu titulars de notícies de l'estil "No et creuràs el que ha passat..." que atreuen la teva atenció com un imant. Aquests titulars estan redactats precisament perquè no et puguis estar de fer-hi clic. I gràcies a la gran quantitat de públic i a la possibilitat de segmentació que ofereix Facebook, la xarxa social de Mark Zuckerberg és el mitjà de transmissió preferit d'aquest tipus de notícies. Però ben aviat les coses podrien canviar.
En un comunicat publicat fa només quatre dies, la xarxa anunciava que farà canvis en el seu algorisme de publicació de continguts –el programa informàtic que s'encarrega de decidir quina informació veiem quan entrem a la xarxa social– per reduir el contingut "viral".
Segons expliquen, la companyia fa anys que treballa en una eina que ha anat indexant contingut de dubtosa qualitat per tal d'aprendre a identificar-lo de manera autònoma. Així doncs, a partir d'ara, si Facebook detecta que una pàgina publica molt contingut dissenyat per atraure els clics, la penalitzarà fent que aparegui més avall en el fil de notícies dels usuaris.
De moment, l'algorisme només analitzarà titulars en cerca d'algunes de les formes de clickbait més evidents –els ja mencionats "No et creuràs..."– i, això sí, serà possible rectificar. Si una pàgina corregeix la seva manera d'atraure lectors, l'eina ho reconeixerà i li retirarà la penalització.
En un comunicat publicat fa només quatre dies, la xarxa anunciava que farà canvis en el seu algorisme de publicació de continguts –el programa informàtic que s'encarrega de decidir quina informació veiem quan entrem a la xarxa social– per reduir el contingut "viral".
Segons expliquen, la companyia fa anys que treballa en una eina que ha anat indexant contingut de dubtosa qualitat per tal d'aprendre a identificar-lo de manera autònoma. Així doncs, a partir d'ara, si Facebook detecta que una pàgina publica molt contingut dissenyat per atraure els clics, la penalitzarà fent que aparegui més avall en el fil de notícies dels usuaris.
De moment, l'algorisme només analitzarà titulars en cerca d'algunes de les formes de clickbait més evidents –els ja mencionats "No et creuràs..."– i, això sí, serà possible rectificar. Si una pàgina corregeix la seva manera d'atraure lectors, l'eina ho reconeixerà i li retirarà la penalització.