• Innovació
  • Facebook s'endinsa en els entorns corporatius

Facebook s'endinsa en els entorns corporatius

La companyia fundada per Mark Zuckerberg treballa en Facebook at Work, un nou producte que equipararia la popular xarxa social amb el perfil més professional de LinkedIn

La popular icona de la xarxa social
La popular icona de la xarxa social
quico domingo
Soci i director de Mortensen
19 de Novembre de 2014
Act. 30 de Març de 2015
Molt s'ha parlat sobre el descens de productivitat a les oficines a causa de l'ús de xarxes socials com Facebook per part dels seus empleats i sobre la idoneïtat i viabilitat de limitar-ne l'accés.

Doncs sembla que a partir d'ara existirà una excusa per fer servir la popular xarxa social de Mark Zuckerberg en hores laborals: Facebook at Work. Segons ha informat el Financial Times, la companyia estaria treballant en un nou producte, focalitzat en l'empresa, per competir directament amb LinkedIn.

A escala funcional, Facebook at Work tindria unes característiques similars a la versió personal de què disposem actualment: un canal de notícies, grups i missatgeria però com a principal novetat, afegiria una eina per treballar en documents de manera col·laborativa que inclouria un servei d'emmagatzematge i compartició de fitxers, a l'estil de Google Drive o Dropbox i un sistema d'edició de documents en grup.

Les funcionalitats empresarials quedarien totalment separades de la part personal, de manera que els nostres contactes no disposarien d'accés a tota la informació i seria el mateix usuari qui podria decidir qui pot veure cada part de les nostres dades.

Pel que sembla, encara haurem d'esperar uns mesos a què el producte vegi la llum. De moment, l'eina està sent desenvolupada per un equip de Facebook situat a Londres i utilitzada internament pels empleats de la companyia per fer-ne proves en entorns reals.

Aquest moviment, sens dubte, podria significar per la popular xarxa social una gran oportunitat de captar un perfil d'usuari de major edat i amb un poder adquisitiu més alt que fos un objectiu força més atractiu per als seus anunciants... I un perill a la vista per l'actual hegemonia de LinkedIn.