
19
de Novembre
de
2014
Act.
30
de Març
de
2015
Molt s'ha parlat sobre el descens de productivitat a les oficines a causa de l'ús de xarxes socials com Facebook per part dels seus empleats i sobre la idoneïtat i viabilitat de limitar-ne l'accés.
Doncs sembla que a partir d'ara existirà una excusa per fer servir la popular xarxa social de Mark Zuckerberg en hores laborals: Facebook at Work. Segons ha informat el Financial Times, la companyia estaria treballant en un nou producte, focalitzat en l'empresa, per competir directament amb LinkedIn.
A escala funcional, Facebook at Work tindria unes característiques similars a la versió personal de què disposem actualment: un canal de notícies, grups i missatgeria però com a principal novetat, afegiria una eina per treballar en documents de manera col·laborativa que inclouria un servei d'emmagatzematge i compartició de fitxers, a l'estil de Google Drive o Dropbox i un sistema d'edició de documents en grup.
Les funcionalitats empresarials quedarien totalment separades de la part personal, de manera que els nostres contactes no disposarien d'accés a tota la informació i seria el mateix usuari qui podria decidir qui pot veure cada part de les nostres dades.
Pel que sembla, encara haurem d'esperar uns mesos a què el producte vegi la llum. De moment, l'eina està sent desenvolupada per un equip de Facebook situat a Londres i utilitzada internament pels empleats de la companyia per fer-ne proves en entorns reals.
Aquest moviment, sens dubte, podria significar per la popular xarxa social una gran oportunitat de captar un perfil d'usuari de major edat i amb un poder adquisitiu més alt que fos un objectiu força més atractiu per als seus anunciants... I un perill a la vista per l'actual hegemonia de LinkedIn.
Doncs sembla que a partir d'ara existirà una excusa per fer servir la popular xarxa social de Mark Zuckerberg en hores laborals: Facebook at Work. Segons ha informat el Financial Times, la companyia estaria treballant en un nou producte, focalitzat en l'empresa, per competir directament amb LinkedIn.
A escala funcional, Facebook at Work tindria unes característiques similars a la versió personal de què disposem actualment: un canal de notícies, grups i missatgeria però com a principal novetat, afegiria una eina per treballar en documents de manera col·laborativa que inclouria un servei d'emmagatzematge i compartició de fitxers, a l'estil de Google Drive o Dropbox i un sistema d'edició de documents en grup.
Les funcionalitats empresarials quedarien totalment separades de la part personal, de manera que els nostres contactes no disposarien d'accés a tota la informació i seria el mateix usuari qui podria decidir qui pot veure cada part de les nostres dades.
Pel que sembla, encara haurem d'esperar uns mesos a què el producte vegi la llum. De moment, l'eina està sent desenvolupada per un equip de Facebook situat a Londres i utilitzada internament pels empleats de la companyia per fer-ne proves en entorns reals.
Aquest moviment, sens dubte, podria significar per la popular xarxa social una gran oportunitat de captar un perfil d'usuari de major edat i amb un poder adquisitiu més alt que fos un objectiu força més atractiu per als seus anunciants... I un perill a la vista per l'actual hegemonia de LinkedIn.