Feeldreams, una app per complir somnis

Escalar l'Everest o conèixer Leo Messi són alguns dels desitjos del mig miler d'usuaris registrats en aquesta nova xarxa social

Feeldreams es defineixen com 'un altaveu per explicar els somnis al món'
Feeldreams es defineixen com 'un altaveu per explicar els somnis al món'
quico domingo
Soci i director de Mortensen
01 de Juny de 2015

És inevitable que amb la quantitat d'aplicacions noves que surten cada dia al mercat, cada cop que una d'elles comença definint-se com "una nova xarxa social per..." el primer pensament que ens vingui al cap sigui "uf!, més del mateix". Feeldreams però, ens ha sorprès per la seva originalitat. D'entrada, els seus creadors la descriuen com una aplicació que permetrà que moltes persones acompleixin els seus somnis. Sona bé, oi?

El seu funcionament és molt senzill, similar al de qualsevol xarxa social: d'entrada els usuaris poden registrar-se fent servir Facebook, Twitter o omplint un petit formulari i començar a publicar els seus desitjos: escalar l'Everest, fer la volta al món, conèixer a Leo Messi...

A partir d'aquí, la plataforma té com a objectiu que els seus usuaris s'ajudin entre si per dur a terme les seves il·lusions. El cas és que, precisament, en un moment on les campanyes de micro-mecenatge estan tan de moda, Feeldreams no accepta els diners com a mètode d'ajuda, sinó que els seus usuaris han de col·laborar en forma de coneixement, solidaritat o temps. Els seus creadors expliquen que aquesta és una decisió que es basa a intentar evitar el frau mitjançant l'app, alhora que recorden que ja hi ha una infinitat de plataformes de micro-mecenatge disponibles actualment.
 

 

 

 

Pel que fa al seu model de negoci, Jesús Vega i José Vilardy –els seus fundadors– expliquen que, tot i que de moment no es plantegen cercar benefici econòmic, la seva idea implica aconseguir que les marques comparteixin la filosofia del projecte i puguin patrocinar algunes de les categories de l'aplicació: aventures, art, cultura... Ara bé, no amb l'objectiu de fer-hi publicitat, sinó per proporcionar informació i suport als seus usuaris per tal que aquests aconsegueixin fer realitat els seus somnis.

De moment l'aplicació –disponible gratuïtament per iPhone i Android– compta amb aproximadament mig miler d'usuaris registrats, tot i que des de la companyia esperen que arribi als 10.000 abans d'acabar l'any.